2024-08-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Skönt med människor som kommer till äkta insikt, känner djup ånger och förstår hur skamfyllt man bett sig, så att man inte blir av med sina ersättningar från de politiska uppdragen, och blir av med sitt lärarjobb.

Jag missade var länken är till där han ber om ursäkt för att han sårat judar och israeler, och där han ber om deras förlåtelse. Någon som har den?
Det finns längst ner i TS länk.

Edit, ser det gäller en annan i pariet

Tidningen har även granskat Orwa Kadoura, vice ordförande för V i Malmö, och bland annat kunna visa att han delat en video som hyllar Hamasattacken mot Israel den 7 oktober och spridit antisemitiska budskap.

Han får dock behålla sina uppdrag inom partiet. Enligt Jesper Sahlén beror detta på att han ska ha ångrat det han har delat och att han nu ska ha förstått att budskapen var antisemitiska.
Senast redigerad av tjanska 2024-08-30 kl. 17:47.
Citera
2024-08-30, 17:43
Medlem
Vänstern är ju dom stora nazisterna idag. Skinnskallar ser man inte så ofta längre.

Så Ali är bara en i mängden.
Citera
2024-08-30, 17:50
Medlem
Jag kan hitta rätt många sådana exakt likadana i vänsterpartiet det är inte svårt en judehatande vänsterpartist det hittade jag massa gånger jag glidit runt på vänsterpartister öppna sidor dom döljer det inte ens. Problemet är att dom granskas sällan av mainstream media, det ska krävas mycket till det så dom blir bekväma till slut. Jag vet inte hur många gånger jag har blivit kallade jude av dessa människor, nu på sistone har det blivit mycket sionist, trots att jag skiter fullständigt i Israel. Enda jag inte gillar är judehat och det som hände 7 oktober och för det blir jag sionist. Lite kul också för samtidigt så kallas jag nazist av dom också, haha. Så det krävs inte mycket för dom.
Aftonbladet försöker nån enstaka gång bevisa att dom visst är neutral genom ibland hänga ut nån av dessa vänsteraktivister när dom känner att dom inget val har men sanningen är att det kryllar av dessa hatiska människor. Det är inte svårt då nästan hela Vänsterpartiet kryllar av aktivister på olika sätt.

Jag kommer ihåg när revolutionära fronten var igång och hade Facebook sida där dom la ut när dom misshandlade folk dom ansåg var högerextrema. Jag kan ju säga med lätthet att nästan vartenda vänsterpartist var medlem på den sidan både gillade och kommentera. Helt tyst i media var det då.
Tror endast 2 fick lämna och det var dom som startade upp Örebro partiet.
Citera
2024-08-30, 17:54
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Till skillnad från SD och M agerar de ju mot det.

Dagens Asgarv, tack!

Tas upp idag om VPKs totala flathet gentemot partiets inneboende antisemitism i Expressen:

https://www.expressen.se/debatt/vs-tystnad-forklaras--av-partiets-historia-/

Och i GP:
https://www.gp.se/kultur/kulturdebatt/vs-tystnad-om-antisemitismen-ar-oacceptabel-.8c6cb1a8-7c69-4313-9443-65222884a2a3

Det är ingen som utesluts för antisemitism ur Sveriges extremaste rasistparti.
Citera
2024-08-30, 18:02
Medlem
Citat:
Till skillnad från SD och M agerar de ju mot det.
Vad menar du att Vänsterpartiet gjort? I Aftonbladets artikel framgår inte att de gjort något.

Kan du exempelvis länka till avståndstagandet mot Ali Hadrous på vänsterpartiets hemsida?
Citera
2024-08-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Utveckla.
Han är tillfälligt avstängd från sin tjänst som lärare, vad mer?

Är det vänsterpartiet som stäng av honom? Är det inte snarare kommunen som gjort detta?
Citera
2024-08-30, 18:09
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Vad menar du att Vänsterpartiet gjort? I Aftonbladets artikel framgår inte att de gjort något.

Kan du exempelvis länka till avståndstagandet mot Ali Hadrous på vänsterpartiets hemsida?

De har sagt att han inte kan representera dem i fullmäktige. Du hittar referat av saken i Flamman.
Citera
2024-08-30, 18:09
Medlem
Baritsus avatar
Vilken trög dåre.

Han borde kolla på sina egna först i mellanöstern som tillåter allt ske i deras bakgård.

Varför är dåren i Sverige ens?

P.S. Jag är en anti-zionist

Men även anti-hamas
Senast redigerad av Baritsu 2024-08-30 kl. 18:11.
Citera
2024-08-30, 18:10
Medlem
Citat:
De har sagt att han inte kan representera dem i fullmäktige. Du hittar referat av saken i Flamman.

Om Vänsterpartiet tar avstånd från dem verkar det rimligt att de publicerar information på sin hemsida och att SVT/SR intervjuar ledande vänsterpartister om orsaken.

Har Ali Hadrous uteslutits från partiet?
Citera
2024-08-30, 18:11
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Vänsterpartisten Ali Hadrous hyllade terrorister och spred judehat
V-politiker spred judehat – får lämna uppdrag

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1287680

En vänsterpartistisk kommunpolitiker i Landskrona har av sitt parti uppmanats att lämna sina uppdrag ... i en lång rad inlägg spridit judehat och konspirationsteorier och hyllat terrorister.

Ali Hadrous, som sitter i Landskronas kommunfullmäktige och också ingår i Vänsterpartiets styrelse i kommunen, har exempelvis skrivit att USA och andra länder styrs av ”judarna” eller ”den judisk-sionistiska lobbyn” och kallat israeliska soldater ”Hitlers arvingar”.

Vet någon mer?

Vad säger ni om detta?

Vad ska Vänsterpartiet göra åt problemet med judehat inom partiet?
Inte nåt att förvånaz över vänzterns judehat varezig hiztorizkt eller i nutid.
Citera
2024-08-30, 18:15
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Dagens Asgarv, tack!

Tas upp idag om VPKs totala flathet gentemot partiets inneboende antisemitism i Expressen:

https://www.expressen.se/debatt/vs-tystnad-forklaras--av-partiets-historia-/

Och i GP:
https://www.gp.se/kultur/kulturdebatt/vs-tystnad-om-antisemitismen-ar-oacceptabel-.8c6cb1a8-7c69-4313-9443-65222884a2a3

Det är ingen som utesluts för antisemitism ur Sveriges extremaste rasistparti.

M, SD och KD kryllar av folk som stödjer förintelserevisionisten Netanyahu. Fogelklou har fortsatt förtroende. Det är på en helt annan skala än de ganska få personer i V som går över gränsen.
Citera
2024-08-30, 18:23
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Är det vänsterpartiet som stäng av honom? Är det inte snarare kommunen som gjort detta?

Jag skriver ju det, han är tillfälligt avstängd från sin tjänst dvs kommunen eller den privata arbetsgivaren, Vänsterpartiet vidtar ingen åtgärd alls då de anser att han bett om ursäkt och är ångerfull räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in