2024-08-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Det är nog inte länge till, vänta bara tills de spärrar hennes konton också. De är körda, med all rätt!

Det är helt fel tid att tro att man kan komma undan rättvisan då allt är under storebrors vakande ögon. Att leva så här i början på förra seklet var nog en möjlighet. Byta namn, skaffa nya falska pass och resa till Shanghai och förskingra och lura folk på orten, resa vidare till Afrika kalla sig något annat och resa till Sydamerika, knarka och ha det gött, förfalla och dö inkognito på någon sylta i södern i Amörrika. Det är för sent nu.
Citera
2024-08-30, 15:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är helt fel tid att tro att man kan komma undan rättvisan då allt är under storebrors vakande ögon. Att leva så här i början på förra seklet var nog en möjlighet. Byta namn, skaffa nya falska pass och resa till Shanghai och förskingra och lura folk på orten, resa vidare till Afrika kalla sig något annat och resa till Sydamerika, knarka och ha det gött, förfalla och dö inkognito på någon sylta i södern i Amörrika. Det är för sent nu.
Jupp, ändå verkar de leva ganska gott och reser in och ut ur landet på sina riktiga pass.
Citera
2024-08-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jupp, ändå verkar de leva ganska gott och reser in och ut ur landet på sina riktiga pass.

Det kommer förr eller senare ta stopp, och då snackar vi ingen liten krasch.

Zigenaren som för några år sedan läxade alla om att göra " rätt för sig" har nuförtiden endast lån och svarta pengar som "inkomstkälla"

Du får nog stöta på zigenaren på daglig basis snart! Han kan nog säkert signera dina gammeltuttar.
Citera
2024-08-30, 16:38
Medlem
Någon som vill dela med sig av sina tankar kring Jullans uttalanden/förklaringar i de inspelningar som kommit ut?
Citera
2024-08-30, 16:40
Medlem
Citat:

Ja, de lever nog gott, ganska i alla fall. Och de använder sina egna pass också. Det är fantastiskt, det måste man ju säga.
Citera
2024-08-30, 16:46
Medlem
En orsak till att Chrippa inte mognar och börjar bete sig och låt som en snart 40-årig man är ju det här att han vägrar ta ansvar. Att hitta på att han inte ska betala skatt och låtsas som om han är annorlunda och bättre än andra så att han kan göra som han vill med det håller fast honom som en tjurig tonåring eller något.

Först när han suttit i fängelse kommer han att mogna. Tänka efter, vad vill han med resten av sitt liv.

Vill han slippa fly utomlands hela tiden? Vill han kunna bo i Sverige där hans dotter går i skola? Vill han kunna ha ett bankkonto i Sverige? Vill han ha en bostad i Sverige som är trevlig och ligger bra till?

Vill han bli respekterad av andra som en jämlike, som en annan som betalar skatt och klagar därutöver?

Vill han växa upp? Och blir till en pappa som är till glädje för sitt barn när han kommer ut ur fängelse?
Citera
2024-08-30, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Någon som vill dela med sig av sina tankar kring Jullans uttalanden/förklaringar i de inspelningar som kommit ut?

Tycker det är fruktansvärt men jag antar att Anjo hade rätt i det han har sagt om Julia och allt som har kommit ut.
Nu har hon ju även spelat ett spel med sina vänner och dom kommer ut med saker.

Jag trodde hon försökte göra det stabilare för C när hon fixade förskoleplats, jobb osv, men jag hade fel och den som kommer drabbas i längden är barnet för nu riskerar hon att förlora både mamma & pappa.
Citera
2024-08-30, 17:11
Avslutad
Citat:

Varför är du så imponerad av brottslighet?
Citera
2024-08-30, 17:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Varför är du så imponerad av brottslighet?
Varifrån har du fått det?
Jag gör ett enkelt konstaterande - vill du påstå annat så gör det istället för att fantisera om vad jag är imponerad av.
Citera
2024-08-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Tycker det är fruktansvärt men jag antar att Anjo hade rätt i det han har sagt om Julia och allt som har kommit ut.
Nu har hon ju även spelat ett spel med sina vänner och dom kommer ut med saker.

Jag trodde hon försökte göra det stabilare för C när hon fixade förskoleplats, jobb osv, men jag hade fel och den som kommer drabbas i längden är barnet för nu riskerar hon att förlora både mamma & pappa.

De fick en att tänka till lite hur det kommer sig att det är andra vändan.
Jag kan förstå att man är besviken och känner sig bedragen.

Men jag reagerade lite extra på när hon sa att Anjo inte hade kunnat göra en enda video där i början utan hennes information- (notera att det är ej ordagrant)

Vad menar hon med det? Vilken information?
Citera
2024-08-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
De fick en att tänka till lite hur det kommer sig att det är andra vändan.
Jag kan förstå att man är besviken och känner sig bedragen.

Men jag reagerade lite extra på när hon sa att Anjo inte hade kunnat göra en enda video där i början utan hennes information- (notera att det är ej ordagrant)

Vad menar hon med det? Vilken information?

Jag har ända från början när jag försökte sätta mig in i detta tänkt att Julia är den som pratade Jocke och andra full av skit. Om Linnea.
Citera
2024-08-30, 17:31
Medlem
Attityds avatar
Statistik Chrippas Youtube;
"Polisen varnar mig i Dubai när vi ska till Palm-ön"
18.281 visningar på 5 dagar. 289👍 440👎

"Vi träffar David Beckham i Dubai+ köper en kamel"
15.593 visningar på 7 dagar. 296👍 657👎

"Vi åker skidor och träffar pingviner i Dubai"
14.289 visningar på 8 dagar. 352👍 511👎

"Investera i lägenhet i Dubai- en dag med oss här på five"