2024-08-30, 12:20
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterostenos
Jag försvarar inte det Hank gjort på något sätt, låter chattloggarna tala för sig själva. Däremot är det mänskligt att göra fel, man är inte per automatik en dålig människa för att man begår ett fel. Alla människor förtjänar en andra chans, och att få livet raserat på det här sättet utan att ett brott begåtts i lagens mening är helt åt helvete. Nu verkar det ju som att P&S har ett direkt ekonomiskt samarbete med impulskollen och preventell vilket ger annat perspektiv på konfrontationen, vad vill egentligen uppnås? Att gäddorna förstår vad dom gjort i syfte att uppnå riktig förändring eller att P&S ska dela på cashen med impulskollen och preventell?

Det är ju dessutom oundvikligt att familj och vänner blir påhoppade och drabbade indirekt efter en sån här konfrontation vilket är helt fel och sjukt.

Som Hank själv berättar i samtalet, där han öppnar upp sig, känslorna bubblar upp och minnena från konfrontationen kommer tillbaka där han dessutom upprepade gånger ber ”Kim” att inte svika honom genom att ens citera honom i hans namn, då läcker hela samtalet är sinnessjukt.

Att pissa på en människa som redan är så djupt ned i avgrunden är sånt jävla lågvattenmärke att det borde vara skottpengar att göra så mot en medmänniska.

Nej alla flashbackare, det är såhär ett parallellsamhälle fungerar. Har fått mig en rejäl tankeställare till Dumpen och dess metoder.

Hank har inte begått ETT fel (för att parafrasera hans bajs), han är pedofil och raggar på barn. Anledningen till att man hatar Dumpens gäddor och vill dem illa är inte att de råkat åka fast på Dumpen, utan att de är det lägsta avskum som finns; pedofiler. Han var dessutom snett på det redan, blivit av med ett par bra jobb pga att han sextrakasserade kvinnliga kollegor (något samtalet kunde tagit upp).

Pedofiler ska ha all skit de kan, självmord är bästa utgången.
Citera
2024-08-30, 12:35
Medlem
Citat:
Nej alla flashbackare, det är såhär ett parallellsamhälle fungerar. Har fått mig en rejäl tankeställare till Dumpen och dess metoder.

"Kim" har inte ett smack med Dumpen att göra.
Citera
2024-08-30, 12:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
472 måste levt ett hårt liv. Hade nog gissat på född -78 snarare än -88. Inte mycket hår kvar på huvudet. Social fallhöjd noll med tanke på hans bakgrund.

Ja jävlar. 1988 skulle man aldrig ha gissat på. Intagit förmodligen mycket droger under åren. Både lagliga sett till att han suttit på rättspsyk som olagliga för att få den där "pundarlooken" och åldrats minst 10 år.

Nej med tanke på den snubbens bakgrund är det nog ingen vidare fallhöjd. Dock att bli outad som peddo är väl mer social skam än suttit på psyk för mordförsök.
Citera
2024-08-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
En tjej som kan antagas vara mamman till flickebarnet har kommenterat hejvilt på en av bilderna "ring mej" sedan 12 v tillbaka. Undrar om det var då konfrontationen skedde egentligen...

Tittar man längre ner i flödet så har han en son också. Vore otroligt intressant att få läsa FUP om mordförsöket han gjorde mot en arbetskamrat. Om någon kan skaffa fram den då blir det guldstjärna.
Citera
2024-08-30, 13:34
Medlem
När denne ”Kim” publicerade samtalet på Telegram så skedde det med en ”brasklapp” där han skrev typ ”Lyssna på detta och ha i åtanke att Hank inte en enda gång uttrycker att han själv gjort något fel eller uttrycker ånger över något.” Vilket då skulle motivera publiceringen. Jag kan någonstans förstå tänket i det.

Men med detta sagt så är jag ändå böjd att hålla med om att man borde man ha lämnat karln ifred. ”Ovärdigt” är ett ord som slår mig. Jag är okej med ett visst mått av offentlig mobbning av gäddorna; det har de förtjänat. Men någonstans går gränsen. Hanks totala jävla misär blir uppenbar i samtalet, troligen mer så för oss som lyssnar än för Hank själv, som i sin grandiosa narcissism bara vevar på mot skuggfigurer i hans kungarike av sand.

”Vilka konsekvenser får Hank av sitt agerande?”, för att parafrasera S&P. Ganska allvarliga tydligen.

Att han sedan trots dessa grava konsekvenser inte tycks ta någon lärdom eller bättring är väldigt tragiskt, främst för honom själv.

Citat:
Jag försvarar inte det Hank gjort på något sätt, låter chattloggarna tala för sig själva. Däremot är det mänskligt att göra fel, man är inte per automatik en dålig människa för att man begår ett fel. Alla människor förtjänar en andra chans, och att få livet raserat på det här sättet utan att ett brott begåtts i lagens mening är helt åt helvete. Nu verkar det ju som att P&S har ett direkt ekonomiskt samarbete med impulskollen och preventell vilket ger annat perspektiv på konfrontationen, vad vill egentligen uppnås? Att gäddorna förstår vad dom gjort i syfte att uppnå riktig förändring eller att P&S ska dela på cashen med impulskollen och preventell?

Det är ju dessutom oundvikligt att familj och vänner blir påhoppade och drabbade indirekt efter en sån här konfrontation vilket är helt fel och sjukt.

Som Hank själv berättar i samtalet, där han öppnar upp sig, känslorna bubblar upp och minnena från konfrontationen kommer tillbaka där han dessutom upprepade gånger ber ”Kim” att inte svika honom genom att ens citera honom i hans namn, då läcker hela samtalet är sinnessjukt.

Att pissa på en människa som redan är så djupt ned i avgrunden är sånt jävla lågvattenmärke att det borde vara skottpengar att göra så mot en medmänniska.

Citera
2024-08-30, 14:55
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Ser ändå sig själv som stark. Tackat nej till de mediciner han erbjudits och att han inte kommer ta sitt liv. Han har själv jobbat som obuktionstekniker och stått och sytt ihop självmordspatienter och gjort de fina. Skulle aldrig utsätta sin familj för det.

Han har fått samtal om att "märka Dumpens representanter mot betalning" men tackat nej.

"Det där är pöbeln, idioterna. Jag hör ju att du är ju i alla fall akademiker. De här har ju inte ens en studieskuld. Det får man ju inte om man går en svetsarutbildning. Förstår du vad jag menar? Det här är ju inte de smartaste personerna."

// Hank #292 om oss som skriver i "trådar" på nätet.
Det rödmarkerade, vad menas med det?

Att folk erbjudit sig att "märka" Dumpens representanter? Finns det alltså folk som, mot betalning, erbjuder sig att misshandla t.ex. Sara o Patrik?

Hursomhelst dumförklarar han sig själv när han ser ner på svetsare, o påstår att de inte kan vara smarta. Finns många smarta, men som istället valt att jobba direkt efter gymnasiet.

EDIT: Blev han lurad på samtalet eller visste han att det spelades in o sen "läckte"?
Senast redigerad av -Grillo- 2024-08-30 kl. 15:00.
Citera
2024-08-30, 15:02
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Kul att rättpsyksgäddan är den tråkigaste och mest samlade gäddan någonsin. I de lugnaste vatten. Man fick se de legendomsusade skottsäkra västarna äntligen i alla fall

Dock gör Saras väst mer skada än nytta. Aldrig sett nån ha västen på sig så synlig i en liknande situation. Hon vill skydda sig från knivhugg men visar istället #472 exakt var han inte ska hugga om han nu skulle vilja skada henne. Han skulle förmodligen siktat direkt på halsen.

Men hon såg lite cool ut i alla fall.
Citera
2024-08-30, 15:06
Medlem
Citat:

37 minuters telefon samtal.
INGENSTANS hörde jag ånger eller att han hade felat och förstod varför det han gjort var olämpligt.
OM han hade visat minsta empati för nån annan än sig själv så hade jag tyckt sund om honom
Citera
2024-08-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrubbery
När denne ”Kim” publicerade samtalet på Telegram så skedde det med en ”brasklapp” där han skrev typ ”Lyssna på detta och ha i åtanke att Hank inte en enda gång uttrycker att han själv gjort något fel eller uttrycker ånger över något.” Vilket då skulle motivera publiceringen. Jag kan någonstans förstå tänket i det.

Men med detta sagt så är jag ändå böjd att hålla med om att man borde man ha lämnat karln ifred. ”Ovärdigt” är ett ord som slår mig. Jag är okej med ett visst mått av offentlig mobbning av gäddorna; det har de förtjänat. Men någonstans går gränsen. Hanks totala jävla misär blir uppenbar i samtalet, troligen mer så för oss som lyssnar än för Hank själv, som i sin grandiosa narcissism bara vevar på mot skuggfigurer i hans kungarike av sand.

”Vilka konsekvenser får Hank av sitt agerande?”, för att parafrasera S&P. Ganska allvarliga tydligen.

Att han sedan trots dessa grava konsekvenser inte tycks ta någon lärdom eller bättring är väldigt tragiskt, främst för honom själv.

Hade du tyckt samma sak om han hade sexchattat med ditt barn?
Citera
2024-08-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virility99
Hade du tyckt samma sak om han hade sexchattat med ditt barn?

Jag hade varit tillfredsställd med att hans liv blivit miserabelt som konsekvens av hans agerande ja.
Citera
2024-08-30, 15:54
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Jag hade varit tillfredsställd med att hans liv blivit miserabelt som konsekvens av hans agerande ja.

Har du ens barn?
Citera
2024-08-30, 16:06
Medlem
Tortellis avatar
Citat:

Jag tycker inte att den här Kim gör rätt när han publicerar radio intervjun med Hank. Det hörs att Hank är utslagen. Det här hade "kim" kunnat hoppa över. Obs jag försvarar inte Hank. Men det här var onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in