2024-08-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master-Stig
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/forsokte-knivdoda-kollega-i-bjuv-atalas
28-åringen misstänks ha försökt döda sin arbetskamrat genom att hugga honom med kniv två gånger. Han ska också ha försökt attackera en kriminalvårdare – men den gången med plastbestick.

Nu åtalas mannen misstänkt för mordförsök och våld mot tjänstman.

Händelsen inträffade den 11 augusti på en arbetsplats i Bjuv. 28-åringen ska ha skrikit ”Jag ska döda dig” och sedan knivhuggit sin 25-åriga arbetskollega två gånger.

25-åringen skadades i bröstet och i buken. Det andra knivhugget medförde att 25-åringen bland annat fick en blödning i levern och en genomgående skada på tolvfingertarmen.
Han #472 dömdes till rättspsyk och kom ut efter två år. Och nu jagar han barn. Fyfan för Sverige och vår mesiga mentalitet. Den här galningen skall inte va ute på våra gator.
Citera
2024-08-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Han #472 dömdes till rättspsyk och kom ut efter två år. Och nu jagar han barn. Fyfan för Sverige och vår mesiga mentalitet. Den här galningen skall inte va ute på våra gator.

Den här gäddan hade nog kunnat ställa till det extra illa med ett barn. Väldigt obehaglig.
Citera
2024-08-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
#472 RPK-Gäddan.

https://dumpen.se/2024/08/29/rpk/

Vilket jävla jobb dom gör på dumpen. Vissa av dom här gäddorna är oerhört farliga, kan tänka mig att det haglar in dödshot till dumpen. Lyssnade precis på Hanks ljudfil och där framstår han som väldigt labil och kränkt till den grad att han känner stort hat mot Sara och Patrik. Och Hank framstår som en väldigt harmlös människa i videon på dumpen. Det Hank upplever att Sara och Patrik tagit ifrån honom har gjort honom farlig.
Citera
2024-08-29, 21:31
Avslutad
472 ser ju ut som Putte upp i dagen, fast utan alkoholismen. "Har du en tvillingbror" blev genast lite roligare nu när han har en tvillinggädda.
Citera
2024-08-29, 21:35
Medlem
Baron21s avatar

Hade Sara på sig en skyddsväst?
Eller såg jag fel...

Hur som haver, så har #472 ,171 st vänner på fejan. Får man se när det droppar av
Citera
2024-08-29, 21:42
Medlem
Jag tror jag såg Hank idag. I göteborg, eller någon väldigt väldigt lik. Såg riktigt paranoid ut.
Citera
2024-08-29, 21:56
Medlem
ATWA.Mansons avatar
Bjuv...jag väntade på att Bjuv skulle dyka upp på dumpen. Även hembygd för ena halvan av #253 (Husbilssugen eller Mowgli som jag kallar honom, hemort för "bruden i bilen)
Är riktigt nyfiken på denna idioten, speciellt då han har en hel del likheter i utseende med "bruden i bilen"s farsa, men tyvärr kan jag inte släktträdet så väl.
Citera
2024-08-29, 22:00
Medlem
Kul att rättpsyksgäddan är den tråkigaste och mest samlade gäddan någonsin. I de lugnaste vatten. Man fick se de legendomsusade skottsäkra västarna äntligen i alla fall
Citera
2024-08-29, 22:07
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Gädda 472

Namn. Står i chatten på Dumpen.
Efternamn. Samma som Fredrik.
Programledare "På Spåret" med Luuk.
Ålder. 1988.
Ort. Bjuv.

472 måste levt ett hårt liv. Hade nog gissat på född -78 snarare än -88. Inte mycket hår kvar på huvudet. Social fallhöjd noll med tanke på hans bakgrund.
Citera
2024-08-29, 22:10
Medlem
På #472 Facebook ser det ut som han har en dotter.
Citera
2024-08-29, 22:46
Medlem
Haha den senaste gäddan gäddan. Den där typen av filurer är betydligt mer humoristiska än typ Hank för min del.

Helt jävla stendöd i skallen.

”Vem är det som runkar här?”

”Det är jag”, helt uttryckslöst.

Roligt i all sin enkelhet.
Citera
2024-08-29, 23:16
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master-Stig
Det är gratis, här är samtalet. 37 minuter Hank 292
https://gofile.io/d/8ttzfG
Hahaha! Det här var så roligt att jag väljer att göra en rejäl sammanfattning. Hans oöverträffade godtrogenhet rent av ber mig att göra det. Ett riktigt fenomen den mannen. Har han minsta möjlighet att tugga så gör han det.

Kims samtal med Hank i hyfsad helhet, först publicerat i Gräv-gruppen på Telegram.

Intervjuaren presenterar sig som Kim och att han skriver ett reportage om Dumpen där han söker en nyanserad bild. Han börjar med att fråga hur Hank mår.

"Fruktansvärt, jag har blivit kastad framför tåget."
Säger längre fram att han "har haft ett helvete, gått igenom cancer och nära dödsfall", och en skilsmässa där han ser sig som en hjälte som gav frugan det mesta för att hon ska kunna bygga ett eget nytt liv. Upprepar att han prioriterat sig själv sist och familjen först.

Han har tydligen ringt impulskollen som ska ha kostat 150 000 kr för att initiera ett samtal, och att behandlingen kan sträcka sig upp emot 500 000 kr.

Ser ändå sig själv som stark. Tackat nej till de mediciner han erbjudits och att han inte kommer ta sitt liv. Han har själv jobbat som obuktionstekniker och stått och sytt ihop självmordspatienter och gjort de fina. Skulle aldrig utsätta sin familj för det.

Han har fått samtal om att "märka Dumpens representanter mot betalning" men tackat nej.

Beskyller Patrik för att ha gått hårt på mot småtjejer på 80-talet i Göteborg och föreslår att Kim gräver i den änden också.

Hank får det sen till att 15 gäddor begått självmord hittills, vilket vi vet är en uppenbar överdrift. Men han ska ha koll tydligen.

Han har blivit påhoppad fysiskt och fått utöva självförsvar en gång. Kunde lett till mordåtal om han inte lagt band på sig. Han är ju "utbildad att döda folk" då man i hans generation under värnplikten fick lära sig att slå mot struphuvudet. Han var riktigt nära att träffa struphuvudet den gången i självförsvar men styrde slaget i sista sekunden så det tog mitt på näsan istället.

Beskyller trådar på nätet för att vara fulla med felaktig information p.g.a. alla troll på nätet. Då kommer ett guldcitat.

"Det där är pöbeln, idioterna. Jag hör ju att du är ju i alla fall akademiker. De här har ju inte ens en studieskuld. Det får man ju inte om man går en svetsarutbildning. Förstår du vad jag menar? Det här är ju inte de smartaste personerna." 🤣

Kim frågar hur det kändes att se sig själv på Dumpen.
Hank minns att han satte sig ner på bänken och sen blev det svart och han minns inte mer. Han var tvungen att se filmen efteråt.

Kim: Hur kändes det att se dig själv så? Hank: "Har du hört talas om ångest? Har du haft ångest nån gång? Hjärtat rusar nu när jag börjar tänka på det."

Kim: Hur försörjer du dig?
"Låg inkomst, just nu stämplar jag. Varit sjukskriven länge. Hade svårt att sova och äta första tiden, tappade 10 kg."

Hank undrar hur stort fenomen han är på nätet och undrar om han är den största på forumet? Skrattar samtidigt djupt "det är ju inte sånt kändisskap man vill ha".

Påstår att han jobbat på akutpsyk och rättspsyk under studietiden och vet vad kemiskt beroende är, nåt han vill undvika och därför inte tagit mediciner.

Säger att han är alldeles för hjälpsam (och menar att det är därför han pratar mycket nu) och att tjejen han åkte för att träffa vid konfrontationen var nåt han skulle styra upp som hade kommit snett.

Anklagar Patrik för anabola "tittar du skarpt i ögonen på honom så verkar han lite påtänd också, vilket är min erfarenhet när man jobbar med de som håller på med kokain." Kallar snart Patrik för mediahora och att ingen kan bekräfta Patriks historia bakom boken han gav ut, utan menar att den dök upp så fort Patrik blev ointressant i media.

Han säger att många konstiga fruntimmer har ringt men att han inte vill utsätta sig för sånt. "Gått i celibat totalt."

"Jag ger dig bara signaler, vilka stenar du ska lyfta på" säger han och menar att de (Mediahuset Gräv) borde kolla upp Dumpens bolag. "Kolla på deras swishkonton, skulle jag driva ett företag sådär så skulle jag få näringsförbud."

Han menar sen att Dumpen vinklar informationen oerhört mycket. "Tittar man på (chat-)loggarna ser man att det är klippt och skuret nå djävulskt mycket."

"O sen säger fansk... Patrik..."

"Det här gör de allt för att sänka folk, utan egen konsekvens. Men vadå, är man gamla missbrukare och mediahoror..."

Sen kommer det som visar varför Hank går i samma fälla igen, hans makalösa godtrogenhet.

"Du får hantera detta med stor varsamhet, ta fan inte mina citat, skriv inte ens att du pratat med den här personen."

Hank vill ha Kims ord på detta. Han säger att han "har förtroende för Mediahuset Gräv, för ni är ändå en tredje statsmakt."
"Hade tänkt säga nej (till intervjun) men jag måste ju börja lita på er."

Återkommer till att han inte har "bemyndigat någon misshandel", förutom när de gav sig på hans hustru. Då fick dessa personer uppsöka sjukhus för att Hank bad sina kontakter ta itu med dem. "Men det blev inte ens en polisrapport."

"Jag vill inte bli felciterad. Jag vill inte dyka upp att jag blivit kontaktad (sic!). Jag litar på dig nu, verkligen litar på dig. Låter som att du har något bakom de där geniknölarna. Jag vill inte bli uthängd och bli en tråd till för då sänker du mig ännu mera."

Hank har svårt att lägga på luren. "Ursäkta att jag hänger mig kvar i detta samtalet, men sen när fick pöbeln denna makten."

Kommentar: Han är alltså exakt lika lättlurad denna gång som när han gick i Dumpens fälla. Lärde sig absolut ingenting. Han har tillslut avslöjat så mycket och pratat så brett om allting att det slår över till att han måste försöka intala både Kim och sig själv att han litar stenhårt på Kim, som inte sagt många ord alls under samtalet utan med ett fåtal öppna frågor bara uppmuntrat Hank till att fortsätta prata. Vi har alltså att göra med en osannolik snackpåse som själv skarvar på sanningen när tillfället tillåter. Hur han så bergsäkert kom fram till 15 självmord är ett exempel på detta. Sen kan man bara älska hur han samtidigt lyckas uttrycka sin översittarattityd gentemot grovarbetare, i detta fall svetsare. Det var i alla fall mitt favoritcitat och jag hoppas att det kan bli kommande års sköna följetong i den oslagbara sagan om den korade Guldgäddan 2023:

"Det där är pöbeln, idioterna. Jag hör ju att du är ju i alla fall akademiker. De här har ju inte ens en studieskuld. Det får man ju inte om man går en svetsarutbildning. Förstår du vad jag menar? Det här är ju inte de smartaste personerna."

// Hank #292 om oss som skriver i "trådar" på nätet.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-08-29 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in