2024-08-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hade aldrig hänt när jag var 20 år. Då kunde man klämma både här och där på brudarna och var aldrig någon som anmälde något . Och vad jag vet inga brudar som tagit skada av det senare i livet . Det är nya tider nu eller som Nationalteatern sjöng " Vi är barn av vår tid" .

Tackar min lyckliga stjärna att jag inte är ung idag .
Hahahaha aa minns alla hemmafester, så fort en tjej däckade så hoppade alla grabbar på och knullade henne en efter en ( och ja det var RENRASIGA SVENSKAR) tjejerna brukade mest stöna och inte var det något klagomål iaf. Säger inte att det är något jag gick igång på direkt, men det var vanligt på hemmafester runt om i Sthlm , party party
Citera
2024-08-29, 23:09
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
För det är sååå jobbigt och sååå krävande att ge sin partner en puss när den kommer hem från jobbet. Nästan så att man borde göra det olagligt så slipper det bli en diskussion, det hade du väl velat?

Då slipper det kvinnliga könet utstå att behöva pussa sin man var dag. Vilken dröm.

Snacka om att jag tycker synd om era partners.
Vad svamlar du om, imbecill?
Citera
2024-08-29, 23:13
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Hur kan man vara emotionell i naturen och ha kontroll över sina känslor? Kvinnor är känslostyrda, punkt. Att du vill att det ska vara på annat sätt förändrar inte verkligheten.Det är en oxymoron att säga annat.

För vissa människor är det inga problem att vara emotionell och inte känslostyrd. I övrigt är män i lika hög grad som kvinnor känslostyrda. Jag föredrar människor som har kontroll.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det går inte att veta med säkerhet om en person vill ha fysisk beröring utan att uttryckligen fråga. Men människor frågar inte varandra uttryckligen innan de rör varandra, de känner av stämningen. På grund av detta åker män, och enbart män, dit för brott. Pga av erat jävla gnäll och ologiska tänkande. Men det är bara att gratulera till ert feministiska och miljövänliga samhälle där barn ej blir gjorde och kärleken kommer ut som patriarkal struktur.

Om män åker dit för brott så beror det bevisligen inte på att de känt av stämningen. Kan man inte ta gift på att man är 100% säker på att en person vill bli tafsat på så skiter man i att tafsa. Mycket enkelt och säker strategi.
Citera
2024-08-29, 23:16
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vadå finns det omvänd bevisbörda för att samtycke förelegat? Alltså att mannen måste BEVISA att samtycke fanns? Var står det i lagen? Annars är det väl bara att berätta som det var. -Jag sa hej och närmade mig henne för en puss som vanligt efter jobbet, hon drog sig inte undan utan plutade också med munnen. Frikänd.

Japp.

Citat:
Genom samtyckeskrav kommer bevisbördan att läggas på den tilltalade som då måste bevisa att ett samtycke har funnits. Att målsäganden har sagt ja till sex. Det kommer inte längre att handla om att få ett nej utan om att få ett ja. Jag menar att skillnaden är avgörande i våldtäktsmål.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/debatt-baharak-vaziri-1/

Hur är det ens möjligt för målsägande att presentera bevis för att den tilltalade inte har inhämtat samtycke? Det är omöjligt.
Citera
2024-08-29, 23:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Japp.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/debatt-baharak-vaziri-1/

Hur är det ens möjligt för målsägande att presentera bevis för att den tilltalade inte har inhämtat samtycke? Det är omöjligt.
Vadå japp? Var i lagen står det att bevisbördan är ändrad? Huvudregeln är ju att åklagaren ska bevisa bortom allt rimligt tvivel att den tilltalade är skyldig.
Vad en partisk "jurist" skriver i en debattartikel av marknadsföringsskäl ersätter inte lagtexten (för din info).
Senast redigerad av Enterprise 2024-08-29 kl. 23:22.
Citera
2024-08-29, 23:21
Medlem
Citat:
Åklagaren var naturligtvis inte på plats, gör dig inte löjlig. Men det är möjligt att fälla rumpsmekaren utan videobevisning om ett eller flera trovärdiga vittnen beskådat stjärttafsandet och kan redogöra redigt för detsamma. Om det enbart är rumpinnehavaren och smekarens ord som står emot varandra är han frikänd, med mindre än att tafsandet råkat filmas.
Ja. Det var mitt tredje förslag.

Från Lawline:

”Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Den misstänkte kan dömas för ett brott när dennes ord står mot målsägandens. För en fällande dom krävs dock att det är ”ställt utom rimligt tvivel” att åklagarens beskrivning av det brott den åtalade sägs ha gjort sig skyldig till stämmer. Detta framgår inte ur lagtexten, utan har utvecklats genom rättspraxis.

En trovärdig utsaga från målsäganden kan i förening med annat som framkommit i målet, exempelvis den telefon som funnits på brottsplatsen, vara tillräcklig för en fällande dom. Om domstolen anser att den tilltalade också lämnar en trovärdig och rimlig förklaring ska den åtalade personen däremot inte fällas.”

Hon och hennes kompis kan därmed förstöra hans liv och få skadestånd.
Citera
2024-08-29, 23:23
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
För vissa människor är det inga problem att vara emotionell och inte känslostyrd. I övrigt är män i lika hög grad som kvinnor känslostyrda. Jag föredrar människor som har kontroll.

Om män åker dit för brott så beror det bevisligen inte på att de känt av stämningen. Kan man inte ta gift på att man är 100% säker på att en person vill bli tafsat på så skiter man i att tafsa. Mycket enkelt och säker strategi.

...och det går inte att vara 100% säker utan att fråga uttryckligen, vilket folk generellt inte vill göra. Men kul att du håller med, förklara det för dina feministpolare här som tjatar om samspel och känna av stämningen. Sånt där unket och gammaldags man höll på med innan samtyckeslagen. Hon micro verkar leva i en riktigt toxisk relation där hennes gubbe gång på gång desperat pussar på henne utan att fråga och det är uppenbart att hon egentligen inte vill.
Citera
2024-08-29, 23:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ja. Det var mitt tredje förslag.

Från Lawline:

”Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Den misstänkte kan dömas för ett brott när dennes ord står mot målsägandens. För en fällande dom krävs dock att det är ”ställt utom rimligt tvivel” att åklagarens beskrivning av det brott den åtalade sägs ha gjort sig skyldig till stämmer. Detta framgår inte ur lagtexten, utan har utvecklats genom rättspraxis.

En trovärdig utsaga från målsäganden kan i förening med annat som framkommit i målet, exempelvis den telefon som funnits på brottsplatsen, vara tillräcklig för en fällande dom. Om domstolen anser att den tilltalade också lämnar en trovärdig och rimlig förklaring ska den åtalade personen däremot inte fällas.”

Hon och hennes kompis kan därmed förstöra hans liv och få skadestånd.
Korrekt, om smekarn inte kan tala för sig eller eljest framstår som icke-trovärdig.
Citera
2024-08-29, 23:25
Medlem
Citat:
Vad svamlar du om, imbecill?
Du läste rätt, din fjolla. Om du har en partner så kan du väl lika gärna göra slut om din partner inte vill ge dig en puss när du kommer hem från jobbet. Tragiskt.
Citera
2024-08-29, 23:30
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Vadå japp? Var i lagen står det att bevisbördan är ändrad? Huvudregeln är ju att åklagaren ska bevisa bortom allt rimligt tvivel att den tilltalade är skyldig.
Vad en partisk "jurist" skriver i en debattartikel av marknadsföringsskäl ersätter inte lagtexten (för din info).

Det går ju inte till så i praktiken pga de uppenbart logiska problemen med att presentera bevis för att någon inte inhämtat samtycke. Särskilt som samtycke kan sträcka sig från allt mellan "rätt stämning" till skriftligt kontrakt beroende på vem du frågar.

Alla är väl partiska i situationer då man uttrycker sin personliga åsikt.

Men det är klart, man är väl partisk om man inte ovillkorligen tycker som du. Alla kvinnor är offer om de inte får som de vill.
Citera
2024-08-29, 23:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Du läste rätt, din fjolla. Om du har en partner så kan du väl lika gärna göra slut om din partner inte vill ge dig en puss när du kommer hem från jobbet. Tragiskt.
Jag har en fru. Vill du att jag skiljer mig för att hon någon gång per år är sur på mig när jag kommer hem?
Är jag fjollig därmed? Med lite självreflektion inser jag att det kan finnas skäl att vara sur på mig ibland, precis som jag kan vara sur på henne ibland.
Citera
2024-08-29, 23:31
Medlem
Citat:
Korrekt, om smekarn inte kan tala för sig eller eljest framstår som icke-trovärdig.
Vilket betyder att han inte har någon chans om han är oskyldig. Livsfarligt.

Vad ska han säga för att låta trovärdig?

”Nej, dom ljuger. Så här är det…” samtidigt som han ser allvarlig ut och hoppas på att domaren litar på honom?

Han har allt att förlora och de har inget. Inga konsekvenser om han blir frikänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in