Citat:
Ursprungligen postat av
Hissen100
USA gick för långt och många länder i Europa följde lydigt med. Att ”ge blanka fan i vad ryssen vill” var osmart. Nu fick EU ett krig på halsen som dränerar ekonomier, medför flyktingar och en stor energikris. Dessutom har Ryssland växt sig starkare och blivit starkt lierad med Kina. Vänta du när den stora bomben briserar när Kina sätter tänderna i Taiwan. Då har de ryssarna som en stor bundsförvant och blir ytterst farliga. Ukraina-krisen kommer vara en bagatell när den dagen kommer.
På det här forumet sitter i gäng idioter och gapar om ”Putler” och är mer än lovligt aggressiva. Att föra nån djupare diskussion är omöjlig, men det kanske är meningen, vad vet jag.
Om Trump vinner valet så kanske länderna i EU mycket försvagade militärt. Dessa idiotiska globalistländer har misskött sina försvar och helt förlitat sig på USA. EU har istället ägnat sig åt woke och massinvandring. Putin skrattar gott!
Det enda land som gick för långt var ryssen med sitt angrepp mot Ukraina, ingen annan. Det fanns andra vägar för ryssen att gnälla över Ukraina än att invadera med det falska narrativet att det pågick folk mord i Donbass av imaginära satanister och nazister. Hade putte varit en vanlig människa i samhället, så hade hin suttit på hispan för paranoid schizofreni med anti-social störning och narcissism som diagnoser.
Undra vem som egentligen driver på massinvandringen just nu? Att Finland, Polen och de baltiska länderna stängt sina gränser mot blekryssen och rysseriet har väl inget med hybridvapnet migranter från MÖ och Blåland att göra *ironi*.
Kinesen är som ryssen: stora i orden, men ingen egentligt att sätta emot hela väst. Rör kinesen Taiwan, så är det slut på kinas import av allt viktigt de behöver för att hålla sitt krigsmaskin i rörelse.
Själv har jag inte sett tillstymmelse av ekonomisk kollaps, ökade gaspriser eller brist på mat. Och då är jag ändå i Tyskland.
Och om det är någon som kommer driva världen mot 3:e VK så är det just apelsintrumpeten och den där påstådda soffknullaren hin valt som sin vicepresident-kandidat som kommer följa clownen netanyahoo i krig mot mullorna.
Men fortsätt vara ängslig och rädd du. Exempel på varför inget kommer att ske: trots otaliga hot och insinuationer så har ryssen fortfarande inte använt sina skrothögar till kärnvapen.