2024-08-29, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
En person som är klok låter sig inte luras av lögner. Jag har tilltro till att de flesta svenska medborgare är fullt kapabla att göra sina egna analyser och dra välgrundade slutsatser.

Det vill jag också tro. Nu är det mest några partiska röster som låter på ena sidan utan någon som helst motvikt.
Citera
2024-08-29, 13:52
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
En person som är klok låter sig inte luras av lögner. Jag har tilltro till att de flesta svenska medborgare är fullt kapabla att göra sina egna analyser och dra välgrundade slutsatser.

"Individen kan vara klok. En folkmassa agerar irrationellt och är kapabel till de mest hemska dåd."
Dåligt översatt citat från filmen Men in Black.
Men jag tycker det finns sanning i det.
Citera
2024-08-29, 18:06
Medlem
Scrattys avatar
Alltså detta med att alla handlingar ska vara offentliga blir bara mer och mer bekymmersamt.

Ljudfil från rättegången. Underhållning i en podd
Citera
2024-08-29, 19:30
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/han-hanger-ut-brottsoffer-och-vittnen-pa-natet
Citat:
Han hänger ut brottsoffer och vittnen på nätet.
”Rättegångsappen” lägger ut ocensurerade ljudfiler från domstolar – med både åtalade, brottsoffer och vittnen. Goran Karim, som driver ljudtjänsten, ser inget fel med publiceringarna.
– Det är bra med transparens och att alla kan ha insyn i rättegångarna, säger han.
Citera
2024-08-29, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/han-hanger-ut-brottsoffer-och-vittnen-pa-natet

Finns det en tråd om honom?
Citera
2024-08-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Finns det en tråd om honom?

Inte vad jag kan se!

Citat:
Goran Karim är dömd för våldsamt motstånd, misshandel, olaga hot, rån och stöld.

– Det mesta var längesen och jag ser inte att jag inte skulle få göra det här för att jag är dömd, säger han.

Han menar att han inte skulle ha något emot att publicera ljudet från sin egen rättegång, men har inte velat lämna ut filen till SVT.

Riktigt äcklig människa.
Citera
2024-08-29, 22:04
Medlem
Citat:
Inte vad jag kan se!

Riktigt äcklig människa.

Citat:
En annan person som sticker ut är mannen bakom ”Brottmålspodden”. Han dömdes för misshandel och hot mot tjänsteman förra året efter att ha sparkat en man mot huvudet. 2012 dömdes poddmakaren till fängelse för misshandel och ofredande mot en kvinna. Därefter har han även dömts för olovlig körning, grovt rattfylleri och skattebrott. Mannen har bytt namn och ansökt om att uppgifterna i belastningsregistret ska tas bort.

Själva är de måna om att inte förekomma i belastningsregistret trots återkommande brottslighet men har inget emot att hänga ut andra människor. Jag ser inte dessa jävlar som problemet utan lagstiftaren och myndigheter som tillåter sådana verksamheter. Det finns tyvärr vidriga människor i samhället som skiter fullständigt i hur andra påverkas av deras agerande, men då ska de inte ges möjligheten. Det är ju exakt därför vi har myndigheter som ska jobba för samhällets bästa, annars kan ju liksom var och en ta saken i egna händer och se till att ens liv inte hängs ute på olika sajter.
Senast redigerad av Justice-- 2024-08-29 kl. 22:07.
Citera
2024-08-29, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Själva är de måna om att inte förekomma i belastningsregistret trots återkommande brottslighet men har inget emot att hänga ut andra människor. Jag ser inte dessa jävlar som problemet utan lagstiftaren och myndigheter som tillåter sådana verksamheter. Det finns tyvärr vidriga människor i samhället som skiter fullständigt i hur andra påverkas av deras agerande, men då ska de inte ges möjligheten. Det är ju exakt därför vi har myndigheter som ska jobba för samhällets bästa, annars kan ju liksom var och en ta saken i egna händer och se till att ens liv inte hängs ute på olika sajter.

Dessa jävlar har hittat en lucka och utnyttjar systemet.
Citera
2024-08-30, 00:52
Medlem
https://www.smp.se/ledare/ta-inte-bort-nyttan-i-databaserna/

Att det fortfarande finns folk som försvarar dessa databasers rätt till existens. Databaserna har gjort mer skada än nytta och det vet nog alla om. Vi får se om regeringen ännu en gång viker sig, eller kanske det hela bara är skådespeleri där de låtsas vara seriösa men senare tar åt sig av "expertutlåtande" som tycker att förslaget inte är bra för Sverige.
Citera
2024-08-30, 06:48
Avslutad
Citat:
Inte vad jag kan se!

Riktigt äcklig människa.

Jag vill veta allt om honom.
Citera
2024-08-30, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
https://www.smp.se/ledare/ta-inte-bort-nyttan-i-databaserna/

Att det fortfarande finns folk som försvarar dessa databasers rätt till existens. Databaserna har gjort mer skada än nytta och det vet nog alla om. Vi får se om regeringen ännu en gång viker sig, eller kanske det hela bara är skådespeleri där de låtsas vara seriösa men senare tar åt sig av "expertutlåtande" som tycker att förslaget inte är bra för Sverige.

Jag svarade muppen som skrivit artikeln.
Citat:
Måste varit din sämst skrivna artikel?

Sverige är inte det land med minst korruption i EU trots offentlighetsprincipen.

Och att du och ni på Smålandsposten blir ledsna för att databaserna utreds om de ska begränsas får väl börja gå till tingsrätten och begära ut direkt från dom som det är tänkt från första början? Det kommer ni fortfarande ha rätt till. Det är databaserna och spridningen som utreds, så sluta skriva en artikel om att ni aldrig mer kommer kunna få tag i uppgifter från domstolarna, snälla..
Jag kallar det lathet.
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-08-30 kl. 08:02.
Citera
2024-08-30, 15:02
Medlem
Nu verkar det som att IMY är tillbaka från semestern och har börjat arbeta igen. De har inlett tillsyn av både Lexbase och Verifiera på grund av mina klagomål, och de har fram till den 10 september på sig att svara. Vi får se vad de säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in