2024-08-29, 18:15
Avslutad
Hej, har ett litet dilemma med en tjej och jag fattar ärligt talat inte vad hon håller på med.

Träffade henne genom gemensamma vänner för några månader sedan. Problemet är att hon aldrig hör av sig först, det är alltid jag som måste skriva till henne och fråga om hon vill ses. Om jag inte gör det så är det som att hon bara går upp i rök.

Det paradoxala är dock att hon alltid svarar när jag skriver till henne och hon är dessutom oftast flirtig mot mig när vi ses i verkliga livet (både när vi är själva och när vi umgås med våra gemensamma vänner). Hon brukar även gilla bilder som jag lägger ut på sociala medier. På sistone har hon dock börjat ställa in våra inplanerade dejter och det känns väl sisådär...

Vi är båda 30+ ska tilläggas.

Vad är det som pågår egentligen? Varför är tjejer så förbannat oklara?
Senast redigerad av Lilliehorn 2024-08-29 kl. 18:17.
Citera
2024-08-29, 18:45
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Hej, har ett litet dilemma med en tjej och jag fattar ärligt talat inte vad hon håller på med.

Träffade henne genom gemensamma vänner för några månader sedan. Problemet är att hon aldrig hör av sig först, det är alltid jag som måste skriva till henne och fråga om hon vill ses. Om jag inte gör det så är det som att hon bara går upp i rök.

Det paradoxala är dock att hon alltid svarar när jag skriver till henne och hon är dessutom oftast flirtig mot mig när vi ses i verkliga livet (både när vi är själva och när vi umgås med våra gemensamma vänner). Hon brukar även gilla bilder som jag lägger ut på sociala medier. På sistone har hon dock börjat ställa in våra inplanerade dejter och det känns väl sisådär...

Vi är båda 30+ ska tilläggas.

Vad är det som pågår egentligen? Varför är tjejer så förbannat oklara?

Har du frågat henne?

Hon kanske hade några ragg på gång och kommit att bli mer intresserad av någon annan.
Citera
2024-08-29, 18:46
Medlem
S.O.Stolps avatar
Spontant säger jag att du är en av många bollar som hon har i luften. Du var ett kul tidsfördriv ett tag, men nu ställer hon till och med in planerade dejter, så du är nog på väg bort.
Citera
2024-08-29, 18:57
Medlem
Män ska skriva först, men är det hennes fel att konvon dör så dumpar du bara. Allvarligt, vill du slösa tid på en sådan brud?
Citera
2024-08-29, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Har du frågat henne?

Hon kanske hade några ragg på gång och kommit att bli mer intresserad av någon annan.

Tror inte det är läge att ha ett allvarligt snack när vi inte känt varandra så länge, dessutom tror jag ändå inte jag hade fått några ärliga svar.
Citera
2024-08-29, 19:12
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Tror inte det är läge att ha ett djupt och allvarligt snack när vi inte känt varandra så länge, dessutom tror jag ändå inte jag hade fått några ärliga svar.

Det är väl inte djupt och allvarligt? Det är väl bara att skriva typ "hallå, jag gillar dig så jag undrar varför du inte hör av dig och varför du avbokat på sistone? har du tröttnat på mig?" och så lär du ju få veta om du fiskar i en brunn utan ål, och i sådant fall går du vidare med ditt liv.
Citera
2024-08-29, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Män ska skriva först, men är det hennes fel att konvon dör så dumpar du bara. Allvarligt, vill du slösa tid på en sådan brud?

Ja visst tycker jag också att det är mannen som ska ta initiativet men det är inte så kul att alltid vara den som sträcker ut en hand men knappt få något tillbaka.
Citera
2024-08-29, 19:33
Medlem
maxatdunders avatar
Hon har förmodligen kul med dig, men hon minst like kul med andra så om det är du eller någon spelar ingen roll. Hon kanske inte ens vill stadga sig?

Däremot, om hon slutar svara och börjar bli svår att få ut så är det ofta ett tecken på en döende relation
Citera
2024-08-29, 19:36
Avslutad
Sluta simpa. Det du gör gör dig bara illa. Gå vidare hon gillar inte dig på samma sätt som du gillar henne.
Citera
2024-08-29, 19:36
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Det är väl inte djupt och allvarligt? Det är väl bara att skriva typ "hallå, jag gillar dig så jag undrar varför du inte hör av dig och varför du avbokat på sistone? har du tröttnat på mig?" och så lär du ju få veta om du fiskar i en brunn utan ål, och i sådant fall går du vidare med ditt liv.

Skriver man så till en tjej så kommer hon förmodligen försvinna för gott. Det låter väldigt desperat.

Då är det i så fall bättre att skriva: "Jag har noterat att du sällan hör av dig, hur kommer det sig?"

Sedan är det tyvärr omöjligt för oss att veta hur hon tänker och känner. Jag tycker också att det låter som att hon bara är ute efter uppmärksamhet och att hon inte har seriösa avsikter.

Det positiva är att du åtminstone får svar och att hon engagerar sig i dina sociala medier. Är hon möjligen traditionell/konservativt lagd?
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-08-29 kl. 19:50.
Citera
2024-08-29, 19:39
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Skriver man något i den stilen till en tjej så kommer hon förmodligen försvinna för gott. Det låter väldigt desperat.

Då är det i så fall bättre att skriva: "Jag har noterat att du sällan hör av dig, hur kommer det sig?"

Sedan är det tyvärr omöjligt för oss att veta hur hon tänker och känner. Jag tycker tyvärr också att det låter som att hon bara är ute efter uppmärksamhet och att hon inte har några seriösa avsikter.

Det positiva är att du får svar och att hon engagerar sig i dina sociala medier. Är hon möjligen traditionell/konservativt lagd?

Nä, det gör det inte. Desperados nöter på hela tiden med hej läget, vgd, osv.

Skulle säga att din kanslisvenska är värre än mitt förslag.

Enda sättet att få veta är att fråga henne.
Citera
2024-08-29, 19:41
Medlem
Släpp henne så kanske hon saknar dig. Man saknar inte kon förrän båset är tomt. Saknar hon dig så kommer hon ta kontakt och det går kanske upp för henne att du inte är självklar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in