2024-08-29, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittkonto11
..."dricka lite här och var"...dricka var? Man måste köpa i så fall, vilket kostar pengar, och då får man ju vattenflaska och då behöver man ingen kåsa.

Det lät som om du ska ha det där kittet med dig dagligen och då tänkte jag att det kanske går att hitta och memorera några platser där det finns vatten, alla bensinmackar, arbetsplatsen, en del drickfontäner på stan, bibliotek, vårdcentral etc etc.

Det är ju ett ganska nytt påfund det där med att man alltid ska ha en vattenflaska med sig. Är du verkligen säker på att du inte klarar dig om du vätskar upp dig det sista du gör när du lämnar hemmet/arbetsplatsen. Det är ju inte så att man omgående blir helt uttorkad om man är lite törstig.
Citera
2024-08-29, 18:30
Medlem
Har aldrig förstått vitsen med att gå och småsörpla vatten. En-två gånger per dag räcker vid normal aktivitetsnivå och vid normal temperatur. Det mest logiska är att dricka när man ändå äter.
Citera
2024-08-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det lät som om du ska ha det där kittet med dig dagligen och då tänkte jag att det kanske går att hitta och memorera några platser där det finns vatten, alla bensinmackar, arbetsplatsen, en del drickfontäner på stan, bibliotek, vårdcentral etc etc.

Det är ju ett ganska nytt påfund det där med att man alltid ska ha en vattenflaska med sig. Är du verkligen säker på att du inte klarar dig om du vätskar upp dig det sista du gör när du lämnar hemmet/arbetsplatsen. Det är ju inte så att man omgående blir helt uttorkad om man är lite törstig.
Jo, visst kan jag memorera vissa platser.

Nu för tiden kommer det ju ljummet vatten från tvättfaten ute på stan, det vill säga varmvatten används och det vattnet ska man egentligen inte dricka.

Om jag vätskar upp mig måste jag gå på toa istället, vilket kanske jag inte hade behövt om jag inte vätskat upp mig.
Citera
2024-08-29, 18:46
Medlem
kyrkstockens avatar
Sommarn är ett problem för mig som man. Då saknar jag tillräckligt med fickor för nycklar, snus, mobil, solglasögon och annan skit. Ännu värre om vädret är osäkert och man måste ha en extra tröja i nödfall.

Så då får det bli ryggsäck. En billig från biltema. Men det står inte "biltema" på.

Går en man här och promenerar med sin bögslunga och minihund. Jag tror han är bög.

Inget skulle få mig att ha bögslunga i alla fall.
Citera
2024-08-29, 18:47
Medlem
Citat:
Jo, visst kan jag memorera vissa platser.

Nu för tiden kommer det ju ljummet vatten från tvättfaten ute på stan, det vill säga varmvatten används och det vattnet ska man egentligen inte dricka.

Om jag vätskar upp mig måste jag gå på toa istället, vilket kanske jag inte hade behövt om jag inte vätskat upp mig.

Jag ska inte tjata men har du funderat igenom om du verkligen måste ha med 0,5 liter vatten så att det inte bara blivit en fix idé?
Citera
2024-08-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand72
Har aldrig förstått vitsen med att gå och småsörpla vatten. En-två gånger per dag räcker vid normal aktivitetsnivå och vid normal temperatur. Det mest logiska är att dricka när man ändå äter.

Jag föredrar också att inte bära med mig en massa saker. Men sommartid när det är varmt ute och man ska vara 3-4 timmar på stan och promenera runt så blir man i 27 graders temperatur oftast otroligt törstig väldigt fort.
Citera
2024-08-29, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag ska inte tjata men har du funderat igenom om du verkligen måste ha med 0,5 liter vatten så att det inte bara blivit en fix idé?
Visst 0,25 liter kanske hade räckt, men den får inte riktigt plats i fickan heller. Har funderat på en plunta, men skulle nog inte våga dricka från den. Nu när jag tänker efter, två små plunta liknande behållare av plast som vardera rymmer 0,1 liter kanske skulle funka om jag skulle ha de i olika fickor.
Citera
2024-08-29, 19:04
Medlem
Citat:
OK, såhär är det...
När jag går runt på stan har jag i ryggsäcken alltid en 500 ml flaska fylld med vatten, samt 2 tomma plastkassar när jag handlar på vägen hem. Nu på sommaren kan jag även ha mobilen där då jag inte bär jacka. Ibland annat smått också när jag ändå har ryggsäck, men det kan jag klara mig utan - egentligen.

Jag går runt i en ryggsäck men det känns inte optimalt eftersom den är för stor för mitt ändamål...jag har kollat trådar på detta forum men det verkar inte som det finns någon bra lösning till förvaring för en man, om man jämför med kvinnornas smidiga handväskor som kan vara stora/små och sticker inte ut.

T ex tycker vissa att ryggsäck har man när man går till skogen eller att det är ett autistiskt drag.

Det finns liknande trådar tror jag, men frågan har fortfarande inte lösts...

Köp en Camelbak och kombinera väska med vattenbehållare.
https://www.camelbak.se/

Annars får du köra med din ryggsäck och trycka upp vattenflaskan i röven.
Citera
2024-08-29, 19:06
Medlem
Kånkens senaste becknar väskor är schyssta
Citera
2024-08-29, 19:09
Medlem
tastass avatar
just ja, givetvis finns lösningen med flaska med eget bärsystem också - länk
Citera
2024-08-29, 19:22
Medlem
Citat:
Vatten på stan kostar pengar. Det blir fort större summor om man skulle köpa ofta.
Måste du dricka hela tiden, har du någon sjukdom? Men ett par bra byxor underlättar livet. På sommaren har jag alltid byxor med fickor både fram och bak samt på sidorna. Så att man får plats med det man behöver då man inte har en jacka at stoppa det i. Behöver man ännu mera utrymme kan en midjeväska vara bra. Sen finns det flaskhållare att ha i bältet. Gissar på att du är kvinna, ni har alltid problem om ni inte har en stor bag med er.
Citera
2024-08-29, 19:29
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Skruva fast den här i byxlinningen där bak https://img.kwcdn.com/product/1eed510230/1539d1f8-ec9e-4561-8187-ffbba610919c_800x800.jpeg?imageView2/2/w/800/q/70/format/webp

Tänk så praktiskt! smidigt!

och inte nog med det utan även modemedvetet! stjärtspringan kommer verkligen belysas, riktigt framhävas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in