2024-08-29, 18:13
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Gubbeliten får förstå att jag tyvärr inte är ett fruntimmer. Jag är en karl som vet att bete mig bland människor. Och under mina år har jag aldrig behövt våldgästa kvinnors integritet för att få till vare sig ligg, eller relationer. Och jag tycker lite synd om dina offer.

Vadå mina offer. Jag har inte skrivit någonstans att jag brukar smeka tjejer på rumpan, så hur kan du tycka synd om mina "offer"? - Jag har däremot varit ett sk "offer" flera gånger under min uppväxt (med dinmåttstock) då jag har blivit smekt både här och där på min kropp, samt blivit näckad och tagen i snoppen av sex tjejer samtidigt. Just den incidenten kan ha satt lite spår i mig, men annars så känner jag mig inte direkt som något offer. It is what it is liksom.
Citera
2024-08-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, definitivt inte.
Det var troligen inte det som hände i detta fall heller - eftersom han upprepade gånger tar om hennes midja och tafsar.

Nej, har han inte fått samtycke så skall han låta bli att tafsa - det är ingen rättighet att göra det och sen få nej. Det är en rättighet att få ha sin kropp ifred.

Nej, så fungerar det med människor som inte vet var gränserna går och som saknar respekt för den andra.

Om du har spontan sex mot hennes vilja så är det våldtäkt - om du har hennes samtycke så är det helt okej att vara "spontan" - annars inte.

Ja, man kan kommunicera med kroppen också - alltså finns det ingen ursäkt för den som trampar på och börjar tafsa innan det finns ett samtycke.
Sa hon någon gång ifrån till mannen som höll om henne och smekte henne? Om nej; då får hon skylla sig själv. Detta kommer jag lära ut till min dotter också. Gråt nu, feminister

Jag kommer även lära min dotter att det kommer finnas människor av det manliga könet på fester och att det kan hända att de försöker känna av ifall hon är attraherad av dem på andra sätt än med talet. Som till exempel dans, lätt beröring, kramar, pussar/kyssar. Speciellt när alkohol är med i bilden.

Det är inte alltid det framgår ifall någon är intresserad av en efter att man haft en konversation med en, speciellt i yngre åldrar.

Nej, det är inte våldtäkt om man har sex med sin partner efter att man först kramat, kysst och smekt denne utan något som helst motstånd. Jag behöver inte fråga min partner om jag får stoppa in snoppen i henne. Det är något underförstått hos båda två, vi kan läsa av varandra genom både muntlig och kroppslig kommunikation. Jag vet, det är helt galet.

Jag har aldrig behövt fråga en kvinna om samtycke. Akten sker naturligt för både mig och kvinnorna som jag legat med, precis som det ska vara. Tycker inte en kvinna om att jag håller om, kysser eller smeker henne, så har hon sagt ifrån på diverse sätt och jag har då slutat med det och berättat att jag förstår och respekterar henne. Det är inte svårare än så.

Jag har aldrig blivit anmäld trots att jag gjort allt detta utan samtycke först och ingen av dessa kvinnor har tagit skada av det (ja, jag vet detta med säkerhet).
Citera
2024-08-29, 18:17
Medlem
Citat:
Jag instämmer. Det är bättre att folk lär sig att hålla händerna borta tills de vet att det är okej.
Att - som somliga i tråden - förespråka att offret inte skall anmäla och att offret har ansvar för styra upp tafsarens beteende är ju inget okej resonemang.
I den bästa av världar är det att önska, inget tafs/våldtäkter eller krig öht.
Så vill de flesta av oss ha det.
Men eftersom det ser ut som det gör och saker händer, så behöver vi hitta sätt att hantera det på.

Jag tror inte på att staten ska punktmarkera oss och att vi vid varje givet tillfälle ska behöva hämta polis.
Ibland behöver vi lära oss att navigera oss i den här tragiska världen att hantera en hel del själva.

Vi kanske ska stötta varandra att våga säga ifrån, sätta gränser och stå upp för oss själva.
Mot de gränslösa.
Citera
2024-08-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Frågan är om ett lätt smek ned på stjärten som möts med ett liknande tillbaka är ett kommunicerat tyst samtycke eller ej. I min värld så är det så.
Nej! Du måste skriva på ett skriftligt avtal samt spela in samtycket. Annars är du en våldtäktsman och du hör hemma i fängelset.

Ingen spontanitet får existera och man får inte ”känna av situationen”, utan du måste alltid be om tillåtelse först. Till och med en konversation måste du först få tillåtelse för. Annars kallas det för ofredande, om du är ful dvs.

OBS. Ironi.
Senast redigerad av Gamsahaeyo 2024-08-29 kl. 18:39.
Citera
2024-08-29, 18:22
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Sa hon någon gång ifrån till mannen som höll om henne och smekte henne? Om nej; då får hon skylla sig själv. Detta kommer jag lära ut till min dotter också. Gråt nu, feminister

Jag kommer även lära min dotter att det kommer finnas människor av det manliga könet på fester och att det kan hända att de försöker känna av ifall hon är attraherad av dem på andra sätt än med talet. Som till exempel dans, lätt beröring, kramar, pussar/kyssar. Speciellt när alkohol är med i bilden.

Det är inte alltid det framgår ifall någon är intresserad av en efter att man haft en konversation med en, speciellt i yngre åldrar.

Nej, det är inte våldtäkt om man har sex med sin partner efter att man först kramat, kysst och smekt denne utan något som helst motstånd. Jag behöver inte fråga min partner om jag får stoppa in snoppen i henne. Det är något underförstått hos båda två, vi kan läsa av varandra genom både muntlig och kroppslig kommunikation. Jag vet, det är helt galet.

Jag har aldrig behövt fråga en kvinna om samtycke. Akten sker naturligt för både mig och kvinnorna som jag legat med, precis som det ska vara. Tycker inte en kvinna om att jag håller om, kysser eller smeker henne, så har hon sagt ifrån på diverse sätt och jag har då slutat med det och berättat att jag förstår och respekterar henne. Det är inte svårare än så.

Jag har aldrig blivit anmäld trots att jag gjort allt detta utan samtycke först och ingen av dessa kvinnor har tagit skada av det (ja, jag vet detta med säkerhet).
Bra inlägg där Gamsahaeyo. Du gör helt rätt i att lära ut det till din dotter.
Citera
2024-08-29, 18:23
Medlem
Citat:
Du kan bara avgöra det för din egen del.
Känner sig någon utsatt så skall denne givetvis anmäla. Det är brott.

Jo, i ditt resonemang är det precis vad du säger - både tidigare och i det du skriver här ovanför.

Återigen - du kan säga hur andra skall agera eller veta vad de känt och upplever.

Vem skall avgöra det då menar du?

Skall vi haft fritt tafsande tills offret värjer sig - och sen kanske kanske man kan anmäla om inte åtta tillsägelser till räcker?
Gränsen går när brottet begås - första tafsningen. Ett offer skall inte behöva utsättas upprepat för att det skall bli legitimt att anmäla.

Det är förövarna som skall lära sig att låta bli att tafsa.

Problemet där är ju att du skriver en sak sen påstår att du menar något annat - bara för att hela tiden upprepa det du skrev tidigare.
Och det du skriver - ditt resonemang- säger att det är offret ansvar först tåla att bli utsatt och sedan att styra upp förövarnas beteende

Det ansvaret skall inte finnas. Förövarna begår brott och bör lära sig att det kan bli konsekvenser som de får axla -- tyvärr sker det alltför sällan.
Jag menar det jag skriver, och det jag skriver är det jag menar.
Varken mer eller mindre.

Allt behöver inte passera myndigheterna för att få bukt med en situation.
Citera
2024-08-29, 18:25
Medlem
Citat:

Om du nu har en dotter så tycker jag oerhört synd om jäntan. Och kan bara vara glad över att din sort är en minoritet och det förhoppningsvis kommer finnas lagar och vänner att skydda henne.

Citat:

Då kan man ha flera konversationer, okunskap och förvirring är inte en anledning att ofreda.

I ditt fall nej, då ni har den överenskommelsen. Men tänka sig, i de fall där en sådan överenskommelse inte finns så är det att likställa med våldtäkt. Och du och din partner =/= en tjej på dansgolvet som inte vill bli ofredad. Kan du över huvud taget förstå att det inte handlar om dig?
Citera
2024-08-29, 18:28
Medlem
Citat:
Gubbeliten får förstå att jag tyvärr inte är ett fruntimmer. Jag är en karl som vet att bete mig bland människor. Och under mina år har jag aldrig behövt våldgästa kvinnors integritet för att få till vare sig ligg, eller relationer. Och jag tycker lite synd om dina offer.

Nja en summering av skrämmande idéer som uttrycks här i tråden. Ful vet jag inte, min mamma tycker inte det, jag har frågat. Min sambo brukar kunna ha åsikter emellanåt dock.
Feminist är jag inte heller. Jag tycker inte riktigt feminism och att inte sexuellt ofreda människor har så mycket med varandra att göra.
Men, det är ju tyvärr så att många karlar lever under förtryck av sin reptilhjärna, en förklaring till oönskade sociala beteenden även om det inte ursäktar dem.
Mammor ljuger om sånt. Har du inte lärt dig det? Mammor älskar en villkorslöst.

Ja, jag förstår att din sambo kallar dig ful. Det är inte nödvändigtvis det yttre som får henne att känna så, utan det handlar nog mer om att du är en pojke i hennes ögon och inte en man. En riktig man vågar ha sex med sin sambo utan att be om tillåtelse muntligt först, som exempel. Sånt är avtändande.
Citera
2024-08-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snallahjalp
Hur skulle du reagera om en bög eller en väldigt oattraktiv kvinna kom fram till dig och började "klämma både här och där" på dig?

Har hänt flertalet gånger kände inget speciellt. Blev lite jobbigt en gång när en kille höll fast mig och ville jag skulle suga av honom så fick skrika åt honom och putta bort han still inget jag har anmält till polisen.
Det var nån arab som skulle våldta mig vid ett tillfälle också. Sen har vi en blottare på tunnelbanan som smekte mig på låren. Sen har vi nån kille på en festival som smekte mig på kuken. Fuck o de här är bara on top of my head. Tänk om jag och alla som jag hade anmält allt då hade polisen inte haft tid o göra nått annat än att titta på videos av oss där vi pekar var på dockan gärningsmannen tog oss på.
Citera
2024-08-29, 18:30
Medlem
Citat:
Det beror ju helt på vilka överenskommelser man har med sin partner? Är det uttryck okej, så kör på.

Genom att ge fan i att kladda förrän han vetat om hon vill. Det är lite det samtyckeslagen går ut på. Finns inget samtycke så har dina fingrar inget där att göra. Hur kan det vara så svårt att förstå?
Så alla sexuella relationer måste godkännas muntligt eller skriftligt enligt dig. Du har aldrig kunnat känna av situationen på annat sätt. Då förstår jag. Du är autistisk och det är ok.
Citera
2024-08-29, 18:30
Medlem
Citat:

Tack för ett bra inlägg.
Citera
2024-08-29, 18:32
Medlem
Citat:
Så alla sexuella relationer måste godkännas muntligt eller skriftligt enligt dig. Du har aldrig kunnat känna av situationen på annat sätt. Då förstår jag. Du är autistisk och det är ok.

Alla sexuella relationer ska utan tvekan godkännas annars är det våldtäkt, så mycket hoppas jag att du förstår i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in