Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Mxyzptlk
Fast det handlar ju inte om dig! Hur fungerar ni ute i samhället?
Om någon annan än du tar illa vid sig, och du inte gör det om du hade blivit utsatt för det. Är det okej då menar du? Bara narcissistiska personer fungera som du (Narcissism betyder att en person är helt upptagen med sig själv och har svårt att ta in andras perspektiv. Personen är kontextblind och känslomässigt tondöv.) tex du blir utsatt för något du inte gillar, men jag anser det är helt okej. Ska din uppfattning inte räknas då menar du? Idioter finns det gott om
Det är tydligen den ordningen som främst män efterfrågar. Ordningen går igen i:
1) "Jag har inget emot om kvinnor tafsar på mig, tvärtom ser jag det som smickrande, det är ju rent av en invit till att ligga".
Problematik: Kvinnor ofredar män sexuellt i betydligt mindre utsträckning än tvärtom. Undrar varför. Kan det vara så att kvinnor inte tafsar eftersom de själva inte gillar att bli tafsade på?
2) "Jag skickar dickpicks eftersom jag hade älskat att kvinnor skickade fittbilder till mig".
Problematik: Kvinnor skickar underlivsbilder till män i betydligt mindre utsträckning än tvärtom. Undrar varför? Kan det vara så att kvinnor inte skickar könsbilder eftersom de inte gillar att få dem?
Citat:
Ursprungligen postat av
PissBuss
Nej, den retoriska figuren halmdocka är när man tillskriver någon annan en uppfattning hen inte givit uttryck för och sedan argumenterar emot denna.
Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
PissBuss
Om du inte frågar eller avancerar försiktigt och inkännande vet du inte om det går utmärkt eller ej. Det kan mycket väl handla om att den andra personen står ut för att slippa tjafs, en situation du uppenbarligen skulle bedöma helt felaktigt.
Jag tror klasskillnader kan utgöra en generell förklaring till det grottlika tölpbeteende som manifesteras i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag är rätt övertygad om att det i den absoluta majoriteten av fall sker en anmälan EFTER att brottet avbrutits/upphört. Återigen - du behöver inte anmäla, men när du hävdar att den som väljer anmälan är en skör och vek människa så försvarar du förövarna.
När du hävdar att förövaren inte skall behöva få obehag eller axla konsekvenserna av sitt brott så försvarar du förövaren. Det behöver du ju inte göra heller - men ditt totala sågande och förakt för kvinnor som väljer att anmäla innebär fortfarande att du tar ställning för förövarna. Men du kan inte avgöra hur en annan människa uppfattar det, vad denna varit med om eller inte - och hur ett sådant angrepp ... för det är ett angrepp .. kan skada den utsattes självkänsla och tillit för andra. Vill du inte anmäla - avstå - men så länge du tar ställning mot andras rätt att anmäla så argumenterar du för förvarnas rätt att tafsa.
Utmärkt inlägg från början till slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gamsahaeyo
Exakt så. Haha! Det är helt bisarrt. Jag tror nästan att dessa personer är med i någon psy-op där målet är att få folk att sluta skaffa barn helt och hållet.
Utan sexuella övergrepp föds alltså inga barn.