2024-08-29, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Förr kunde man ju dela ut en lavett ganska riskfritt också.
En kille som tafsade visste att det kunde bli svaret.
Om en tjej ger en kille en lavett i dag så riskerar hon inte bara en lavett tillbaka utan stryk .. eller att fällas för misshandel.

Lisa Kaplan, 23, dansade på krogen när hon kände hur någon greppade tag i hennes rumpa.
Lisa gav mannen en örfil efter att han rört vid henne en andra gång.
Nu är hon dömd för misshandel men tafsaren går fri.

https://www.expressen.se/kvallsposten/lisa-23-slog-tafsaren-nu-doms-hon-till-boter-9/

Ja det gick åt båda hållen. Hur många klassiska mordfall där maken mördade fru och barn och allt bara avfärdades av polis och samhälle som "familjedrama"...
Var inte så längesen som det blev olagligt att slå och våldta sin fru också.
Så våld är ingen lösning. Desto viktigare är det att snubbar lär sig att sköta sig.
Citera
2024-08-29, 17:29
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Men gubben då, har aldrig begripit att man bör ha medgivande innan man klämmer och känner damerna på stjärten. Kanske gubbeliten inte är den vassaste kniven i lådan.
Kanske är det bara som så att du är en liten ung och dum feminazi som tror sig veta allt. Är det som så lilla gumman?
Citera
2024-08-29, 17:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Ja det gick åt båda hållen. Hur många klassiska mordfall där maken mördade fru och barn och allt bara avfärdades av polis och samhälle som "familjedrama"...
Var inte så längesen som det blev olagligt att slå och våldta sin fru också.
Så våld är ingen lösning. Desto viktigare är det att snubbar lär sig att sköta sig.
Jag instämmer. Det är bättre att folk lär sig att hålla händerna borta tills de vet att det är okej.
Att - som somliga i tråden - förespråka att offret inte skall anmäla och att offret har ansvar för styra upp tafsarens beteende är ju inget okej resonemang.
Citera
2024-08-29, 17:34
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Fast det handlar ju inte om dig! Hur fungerar ni ute i samhället?
Om någon annan än du tar illa vid sig, och du inte gör det om du hade blivit utsatt för det. Är det okej då menar du? Bara narcissistiska personer fungera som du (Narcissism betyder att en person är helt upptagen med sig själv och har svårt att ta in andras perspektiv. Personen är kontextblind och känslomässigt tondöv.) tex du blir utsatt för något du inte gillar, men jag anser det är helt okej. Ska din uppfattning inte räknas då menar du? Idioter finns det gott om

Det är tydligen den ordningen som främst män efterfrågar. Ordningen går igen i:

1) "Jag har inget emot om kvinnor tafsar på mig, tvärtom ser jag det som smickrande, det är ju rent av en invit till att ligga".
Problematik: Kvinnor ofredar män sexuellt i betydligt mindre utsträckning än tvärtom. Undrar varför. Kan det vara så att kvinnor inte tafsar eftersom de själva inte gillar att bli tafsade på?

2) "Jag skickar dickpicks eftersom jag hade älskat att kvinnor skickade fittbilder till mig".
Problematik: Kvinnor skickar underlivsbilder till män i betydligt mindre utsträckning än tvärtom. Undrar varför? Kan det vara så att kvinnor inte skickar könsbilder eftersom de inte gillar att få dem?

Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Nej, den retoriska figuren halmdocka är när man tillskriver någon annan en uppfattning hen inte givit uttryck för och sedan argumenterar emot denna.

Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Om du inte frågar eller avancerar försiktigt och inkännande vet du inte om det går utmärkt eller ej. Det kan mycket väl handla om att den andra personen står ut för att slippa tjafs, en situation du uppenbarligen skulle bedöma helt felaktigt.

Jag tror klasskillnader kan utgöra en generell förklaring till det grottlika tölpbeteende som manifesteras i tråden.

Citat:
Jag är rätt övertygad om att det i den absoluta majoriteten av fall sker en anmälan EFTER att brottet avbrutits/upphört. Återigen - du behöver inte anmäla, men när du hävdar att den som väljer anmälan är en skör och vek människa så försvarar du förövarna.
När du hävdar att förövaren inte skall behöva få obehag eller axla konsekvenserna av sitt brott så försvarar du förövaren. Det behöver du ju inte göra heller - men ditt totala sågande och förakt för kvinnor som väljer att anmäla innebär fortfarande att du tar ställning för förövarna. Men du kan inte avgöra hur en annan människa uppfattar det, vad denna varit med om eller inte - och hur ett sådant angrepp ... för det är ett angrepp .. kan skada den utsattes självkänsla och tillit för andra. Vill du inte anmäla - avstå - men så länge du tar ställning mot andras rätt att anmäla så argumenterar du för förvarnas rätt att tafsa.

Utmärkt inlägg från början till slut.

Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Exakt så. Haha! Det är helt bisarrt. Jag tror nästan att dessa personer är med i någon psy-op där målet är att få folk att sluta skaffa barn helt och hållet.

Utan sexuella övergrepp föds alltså inga barn.
Citera
2024-08-29, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Så du frågar inte din partner om den vill ha sex utan du kör bara på?
Visst har man varit tillsammans länge och har en fungerande kommunikation så brukar man oftast se på sin partner om det är läge för göka eller ej.
Men annars brukar normen vara att man frågar den andre om dom vill.
Har du hört talats om spontant sex? Ni kan inte ha ett roligt sexliv, ni feminister.
Citera
2024-08-29, 17:37
Avslutad
Citat:
Har du hört talats om spontant sex? Ni kan inte ha ett roligt sexliv, ni feminister.

Om avsaknad av våldtäkt och sexuella övergrepp är ett tråkigt sexliv så får det väl vara tråkigt då.
Citera
2024-08-29, 17:44
Medlem
Citat:
Det framgår inte att de hade någon konversation - nej.
Det enda som framgår är att han upprepade gånger tagit runt henne midja och på hennes rumpa.

Det spelar inte heller någon roll -- att du pratar med en kvinna ger dig inte rätt att tafsa.

Nej, du tänker fel. Han skall veta att hon vill - han skall inte få tafsa först och sedan korrigera sitt beteende. Vet han inte att hon är mottaglig så är det bara att avstå.

Självklart skall man ha samtycke även inom ett äktenskap. Är du en sån där sjuk jävel som våldtar din fru?
Han ska få ”tafsa” om han har fått gå så långt att han kan hålla om henne utan att hon säger ifrån med ord eller kroppen.

Säger hon då nej, så får han sluta. Ingen orkar med era lekar som går ut på att man ska fråga om allt först eller på något sätt läsa kvinnors tankar. Det är som att gå på ett minfält och det är också anledningen till att unga inte dejtar eller har sex längre. Allt tack vare människor som du.

Så fungerar den riktiga världen som ni håller på att förstöra med era sjuka idéer.

Jag är en sån där normal människa som har spontant sex då och då och inte behöver fråga min partner ”om jag får lov att stoppa in den”. Det brukar börja med lätt beröring, precis som i fallet vi diskuterar. Om hon säger nej, så slutar jag. Om hon knuffar ifrån mig lätt, så förstår jag att hon inte vill.

Magiskt det där med kommunikation, eller hur? Man kan kommunicera med kroppen också!
Citera
2024-08-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Hahaha är du go?
"Jag får inte antasta kvinnor hej-vilt, det måste vara en samhällskonspiration för att minimera barnafödande!"
Nja det är nog snarare så att om du förespråkar mäns rätt till kvinnors kroppar så kanske du inte är så lämpad att skaffa knoddar med.
Hoppsan. Här misstolkar vi helt vilt! Du råkar inte vara en ful feminist som ingen vill ta i med tång?
Citera
2024-08-29, 17:46
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Lava!
Dina inlägg i denna tråd pekar på att du verkligen förstår hur man bör interagera människor emellan.👍🏼
Problemen beror på att vissa av oss mäns beteenden gjorde att man var tvungen att förändra svenska lagar bl.a. under det förra decenniet! Tragiskt för de utav mitt kön som anser att kvinnor ska hanteras som det var brukligt från grottfolkens tid fram till en bit efter det senaste millenieskiftet. Glädjande ändå att många i vårt samhälle av idag har genomgått en fullvärdig förväntad utveckling ifrån Neandertalstadiet.

Tack, och du har rätt!

Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Men att som kvinna klämma män på kuken är rätt, eller hur?

Absolut inte, det är lika oacceptabelt.

Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Att lätt smekan nedför en skinkan när man dansar intim tryckare är som att fråga om hon eller han vill gå längre. Det går knappast att prata på dansgolvet. Kalla det en invit, är svaret ja, så får man en smekning tillbaka. Så har det väl alltid fungerat, eller är jag så innihelsike ute och cyklar?

Bra exempel på varför din, tyvärr vanliga, strategi är åt helvete. Kvinnan du tafsar på kan mycket väl tycka att det du gör är att gå för långt men hon låter det bero så där lite lagom obekväm. Jag skulle hävda att det uppmålade scenariot är mycket vanligt, dvs mannen passerar gränserna och kvinnan låter det gå för långt trots att hon redan från början kände att en gräns passerats. Bara för att hon inte FÖRSTÅR att hon behöver göra en tydlig markering gentemot dig så tolkar du det som att hon tycker det är ok att gå längre - vilket du och många andra män gör - stoppet kommer när det gått alldeles för långt.

Det måste vara en naturens nyck att ha skapat män som är så totalt oförmögna att emotionellt och visuellt kunna läsa av kvinnor. Jag kan LÄTT se i kommunikationen mellan människor hur kvinnor finner en man obehaglig eller för på, men mannen stövlar på, tar för sig som om han tror att han har halva inne, en självutnämnd Casanova. ELLER så är det så jävla illa att de flesta män visst kan känna och se en kvinnas tveksamhet men de skiter i det för så länge som hon inte tydligt markerar ett NEJ så kör han på och hoppas på att han kan få kvinnan på andra tankar.

Här är ett utmärkt exempel på en sådan dumfan jag skriver om här ovan:
Citat:
Han ska få ”tafsa” om han har fått gå så långt att han kan hålla om henne utan att hon säger ifrån med ord eller kroppen.

Säger hon då nej, så får han sluta. Ingen orkar med era lekar som går ut på att man ska fråga om allt först eller på något sätt läsa kvinnors tankar. Det är som att gå på ett minfält och det är också anledningen till att unga inte dejtar eller har sex längre. Allt tack vare människor som du.
!
Senast redigerad av Lava 2024-08-29 kl. 17:49.
Citera
2024-08-29, 17:48
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hade aldrig hänt när jag var 20 år. Då kunde man klämma både här och där på brudarna och var aldrig någon som anmälde något . Och vad jag vet inga brudar som tagit skada av det senare i livet . Det är nya tider nu eller som Nationalteatern sjöng " Vi är barn av vår tid" .

Tackar min lyckliga stjärna att jag inte är ung idag .
Tyckte du det var okej att killar smekte dig mellan bena och klämde lite också?
Citera
2024-08-29, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Tyckte du det var okej att killar smekte dig mellan bena och klämde lite också?

Självklart inte. Då skreks det nog "bögjävel" samt tillhörande hot om våld och ond bråd död.

Så jävla konstigt det där, snubbar verkar ha så jävla svårt att veta var gränsen går med tjejer, men när bögar stöter på snubbar då vet man PRECIS var gränsen går...
Citera
2024-08-29, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diselgubbe
Det är svårt att vara bög när man kvinna. Jag tafsar på varken män eller kvinnor. Hyfs kallas det. Lär dig det.!.
Så du smeker aldrig människor du är attraherad av? Jag får väl bara beklaga att du är en heterosexuell fjolla. Kan inte vara lätt att inte våga beröra någon man tycker om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in