Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, definitivt inte.
Det var troligen inte det som hände i detta fall heller - eftersom han upprepade gånger tar om hennes midja och tafsar.
Nej, har han inte fått samtycke så skall han låta bli att tafsa - det är ingen rättighet att göra det och sen få nej. Det är en rättighet att få ha sin kropp ifred.
Nej, så fungerar det med människor som inte vet var gränserna går och som saknar respekt för den andra.
Om du har spontan sex mot hennes vilja så är det våldtäkt - om du har hennes samtycke så är det helt okej att vara "spontan" - annars inte.
Ja, man kan kommunicera med kroppen också - alltså finns det ingen ursäkt för den som trampar på och börjar tafsa innan det finns ett samtycke.
Sa hon någon gång ifrån till mannen som höll om henne och smekte henne? Om nej; då får hon skylla sig själv. Detta kommer jag lära ut till min dotter också. Gråt nu, feminister
Jag kommer även lära min dotter att det kommer finnas människor av det manliga könet på fester och att det kan hända att de försöker känna av ifall hon är attraherad av dem på andra sätt än med talet. Som till exempel dans, lätt beröring, kramar, pussar/kyssar. Speciellt när alkohol är med i bilden.
Det är inte alltid det framgår ifall någon är intresserad av en efter att man haft en konversation med en, speciellt i yngre åldrar.
Nej, det är inte våldtäkt om man har sex med sin partner efter att man först kramat, kysst och smekt denne utan något som helst motstånd. Jag behöver inte fråga min partner om jag får stoppa in snoppen i henne. Det är något underförstått hos båda två, vi kan läsa av varandra genom både muntlig och kroppslig kommunikation. Jag vet, det är helt galet.
Jag har aldrig behövt fråga en kvinna om samtycke. Akten sker naturligt för både mig och kvinnorna som jag legat med, precis som det ska vara. Tycker inte en kvinna om att jag håller om, kysser eller smeker henne, så har hon sagt ifrån på diverse sätt och jag har då slutat med det och berättat att jag förstår och respekterar henne. Det är inte svårare än så.
Jag har aldrig blivit anmäld trots att jag gjort allt detta utan samtycke först och ingen av dessa kvinnor har tagit skada av det (ja, jag vet detta med säkerhet).