2024-08-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Skaffa en sån där paramilitär nylonväst som du kan sätta en camelback-behållare i. Sedan sätter du på så många fickor du behöver.
Det är ditt bästa svar?
Citera
2024-08-29, 17:46
Medlem
Galejans avatar
Det fanns en tid när man inte tvunget behövde en vattenflaska för att gå och handla. Människor drack när de kom hem istället. Kanske prova det?

Påsarna kan du vika ihop och förvara i fickan. Somliga kläder har sådana.
Citera
2024-08-29, 17:52
Medlem
proconsuls avatar
Varför ska du ha vatten med dig? Du behöver typ 2 liter om dagen, det är lätt att få i sig hemma eller på jobbet. Om du blir akut törstig finns det alltid en möjlighet att köpa en dricka om man är i en stad.
Telefonen klämmer du i byxlinningen. Och fyller du två plastkassar med varor varje dag?
Citera
2024-08-29, 17:53
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittkonto11
Det är ditt bästa svar?

Nej, det är att hänga flaskan i bältet.

Du bad om tips för en man och en hel del av de jag stött på som tycker att det är viktigt att påpeka att de är manliga män gör också sak av att de äger sådana prylar, så det var en chansning utifrån det.
Citera
2024-08-29, 17:54
Medlem
Me du skapare ??? varför en vattenflaska i stan ?
Citera
2024-08-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Varför ska du ha vatten med dig?
Ja, det är möjligt att jag kan göra något på den fronten.
Citera
2024-08-29, 18:04
Medlem
Vatten på stan kostar pengar. Det blir fort större summor om man skulle köpa ofta.
Citera
2024-08-29, 18:06
Medlem
F.Hansens avatar
Eftersom detta inte är något problem då alla kan hitta nått sätt att ta med sig dessa saker på handlar mer om typ en modefråga.
Vill du se ut som en pissluffare, ha allt i en utsliten willyskasse.
Vill du se ut som att du har allt fixa för dig så bär du allt i något i högsta prisklassen. Jag vet inte vad det är eftersom jag inte bryr mig personligen om vad andra tänker om mig i vad jag har mina saker i.

Ts verkar vara mer av en modetönt så köp det dyraste du kan och det är nog bra nog
Citera
2024-08-29, 18:16
Medlem
tastass avatar
Ryggsäckar finns i flertalet storlekar, om det bara är storleken som stör dig, skaffa en mindre.
Alternativt kan det funka med axelremsväska, även dessa finns i olika modeller och storlekar.
För egen del gillar jag inte att släpa runt på väska och förvarar därför min vattenflaska hemma när jag driver runt på stan.
Citera
2024-08-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittkonto11
OK, såhär är det...
När jag går runt på stan har jag i ryggsäcken alltid en 500 ml flaska fylld med vatten, samt 2 tomma plastkassar när jag handlar på vägen hem. Nu på sommaren kan jag även ha mobilen där då jag inte bär jacka. Ibland annat smått också när jag ändå har ryggsäck, men det kan jag klara mig utan - egentligen.

Jag går runt i en ryggsäck men det känns inte optimalt eftersom den är för stor för mitt ändamål...jag har kollat trådar på detta forum men det verkar inte som det finns någon bra lösning till förvaring för en man, om man jämför med kvinnornas smidiga handväskor som kan vara stora/små och sticker inte ut.

T ex tycker vissa att ryggsäck har man när man går till skogen eller att det är ett autistiskt drag.

Det finns liknande trådar tror jag, men frågan har fortfarande inte lösts...

Varför måste du ha en vattenflaska med dig på stan? Det räcker väl med en så där ihopvikbar kåsa som är av storlek som en snusdosa. om du nu måste dricka lite här och var, som du kan ha i framfickan på byxorna, viker du påsarna snyggt kan du ha dom i en bakficka och mobilen i den andra så är det klart.
Citera
2024-08-29, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Varför måste du ha en vattenflaska med dig på stan? Det räcker väl med en så där ihopvikbar kåsa som är av storlek som en snusdosa. om du nu måste dricka lite här och var, som du kan ha i framfickan på byxorna, viker du påsarna snyggt kan du ha dom i en bakficka och mobilen i den andra så är det klart.
..."dricka lite här och var"...dricka var? Man måste köpa i så fall, vilket kostar pengar, och då får man ju vattenflaska och då behöver man ingen kåsa.
Citera
2024-08-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Ryggsäckar finns i flertalet storlekar, om det bara är storleken som stör dig, skaffa en mindre.
Alternativt kan det funka med axelremsväska, även dessa finns i olika modeller och storlekar.
För egen del gillar jag inte att släpa runt på väska och förvarar därför min vattenflaska hemma när jag driver runt på stan.
Jag har aldrig sett någon med en axelremsväska, förutom Andrew Tate i Budapest:
https://youtu.be/bLhkoidLAqk?t=552

Ju mindre ryggsäck desto mer feminin ser man ut. Vet inte riktigt var gränsen går dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in