2024-08-29, 17:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag har inte någonstans påstått att tafsande är okej.

F.ö är det inte bara män som tafsar , det är även kvinnor.
Men de tycker att ’de är sexuellt frimodiga’ och kan ’ta för sig’.
Det där fenomenet kan väl inte ha undgått dig?

Och nej, jag håller inte med dig i frågan om att betala vilket pris som helst för att några inte kan hantera det.

Jag backar helt klart från lagstiftningar som försvårar kontakten mellan man och kvinna, så som tex samtyckeslagen.
Sådana lagar har för stort utrymme att missbrukas och som konsekvens kommer inte män och kvinnor vågar mötas, och inte minst, oskyldiga kommer att dömas.

Regelrätta övergrepp och våldtäkter är inte samma sak som en klapp på rumpan.
Det är slibbigt med sådana män, men det är inte värre än att säga ifrån.
I det fall de tar det till sig.

Vilket OCKSÅ gäller kvinnor.
Du menar alltså de som utsatts skall bara ta det - för att förövarna är socialt handikappade.

Du försvarar förövarna och du framhåller någon form av rätt att tafsa (och rätt att ta för sig sexuellt mot den andras vilja) i ditt resonemang - du kanske inte ser det själv, men det gör du.

Nej, det är inte offrens sak att styra upp mäns (eller kvinnors) beteende. Ofredar man någon sexuellt så för man köpa att man blir anmäld och i bästa fall fälld för det brott man begår.
Citera
2024-08-29, 17:16
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Jag börjar förstå varför du har sådana märkliga resonemang.
Vadå för märkliga resonemang?

Och "Lilla Gubben" är inte set sexistiskt att säga så?
Citera
2024-08-29, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Vadå för märkliga resonemang?

Och "Lilla Gubben" är inte set sexistiskt att säga så?

Porr-målade incel-resonemang.

Vad skulle vara sexistiskt menar du gubbe-lilla?
Senast redigerad av NakedSunshine 2024-08-29 kl. 17:19.
Citera
2024-08-29, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Precis. Sen vet vi ju inte vad tjejen har för erfarenheter tidigare. Hon kan ju haft riktigt jävliga upplevelser med snubbar förr och efter många och långa besök hos diverse psykologer och kuratorer så kanske hon vågar sig på lite krogliv för första gången och så händer detta?
Vi har ingen aning om vad folk har i bagaget. Och även om dom inte har några trauman bakom sig så ska dom inte behöva få det heller bara för att snubbar tror dom äger rätten över tjejers kroppar.

Tyvärr så har en del blivit utsatta för incest, våldtäkt och misshandel. Det har lärt sig att frysa då det inte är någon ide att kämpa emot. Men varför ska någon behöva värja, smälla till och skrika när man går ut för att roa sig?
Citera
2024-08-29, 17:18
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Jag gillar inte ens porr. Erotik är bra, men inte judeproducerad anal-porr, fisting och annat sjukt.
Citera
2024-08-29, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Tyvärr så har en del blivit utsatta för incest, våldtäkt och misshandel. Det har lärt sig att frysa då det inte är någon ide att kämpa emot. Men varför ska någon behöva värja, smälla till och skrika när man går ut för att roa sig?

Precis mitt resonemang med. Världen skulle bli en mycket bättre plats om snubbar kunde bete sig.
Citera
2024-08-29, 17:21
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Så hur kommer det sig att skinkorna är okej, men inte brösten?

Du låter som en väldigt sorglig individ.
Att lätt smekan nedför en skinkan när man dansar intim tryckare är som att fråga om hon eller han vill gå längre. Det går knappast att prata på dansgolvet. Kalla det en invit, är svaret ja, så får man en smekning tillbaka. Så har det väl alltid fungerat, eller är jag så innihelsike ute och cyklar?
Citera
2024-08-29, 17:22
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:

Vad skulle vara sexistiskt menar du gubbe-lilla?

Det kan inte klassas som sexistiskt, dock är det en härskarteknik.
Citera
2024-08-29, 17:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Att många kom undan förr var ju knappast för att tjejerna ville mer utan snarare för att dom inte vågade säga ifrån. Så är det ju fortfarande, finns ju en anledning att tjejen som denna tråd initialt handlade om inte gav snubben en lavett eller skrek ifrån.
Förr kunde man ju dela ut en lavett ganska riskfritt också.
En kille som tafsade visste att det kunde bli svaret.
Om en tjej ger en kille en lavett i dag så riskerar hon inte bara en lavett tillbaka utan stryk .. eller att fällas för misshandel.

Lisa Kaplan, 23, dansade på krogen när hon kände hur någon greppade tag i hennes rumpa.
Lisa gav mannen en örfil efter att han rört vid henne en andra gång.
Nu är hon dömd för misshandel men tafsaren går fri.

https://www.expressen.se/kvallsposten/lisa-23-slog-tafsaren-nu-doms-hon-till-boter-9/
Citera
2024-08-29, 17:26
Medlem
Citat:
Att lätt smekan nedför en skinkan när man dansar intim tryckare är som att fråga om hon eller han vill gå längre. Det går knappast att prata på dansgolvet. Kalla det en invit, är svaret ja, så får man en smekning tillbaka. Så har det väl alltid fungerat, eller är jag så innihelsike ute och cyklar?

Men gubben då, har aldrig begripit att man bör ha medgivande innan man klämmer och känner damerna på stjärten. Kanske gubbeliten inte är den vassaste kniven i lådan.
Citera
2024-08-29, 17:26
Avslutad
Citat:

Låter slemmigt.
Citera
2024-08-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag hade nog överlevt det är jag ganska säker på .

Nu överlevde ju även den här kvinnan. Mannen är inte åtalad för mord utan sexuellt ofredande. Att någon inte dör är bara din definition av brott, inte gemene svensks eller ens människas. Bara sluta skriv i tråden och framtida liknande trådar eftersom det blir fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in