2024-08-29, 16:13
Medlem
OK, såhär är det...
När jag går runt på stan har jag i ryggsäcken alltid en 500 ml flaska fylld med vatten, samt 2 tomma plastkassar när jag handlar på vägen hem. Nu på sommaren kan jag även ha mobilen där då jag inte bär jacka. Ibland annat smått också när jag ändå har ryggsäck, men det kan jag klara mig utan - egentligen.

Jag går runt i en ryggsäck men det känns inte optimalt eftersom den är för stor för mitt ändamål...jag har kollat trådar på detta forum men det verkar inte som det finns någon bra lösning till förvaring för en man, om man jämför med kvinnornas smidiga handväskor som kan vara stora/små och sticker inte ut.

T ex tycker vissa att ryggsäck har man när man går till skogen eller att det är ett autistiskt drag.

Det finns liknande trådar tror jag, men frågan har fortfarande inte lösts...
Citera
2024-08-29, 16:23
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Jag är själv ryggsäcksbärare (och man) när jag går på stan. Jag kör med en grön Kånken och i den får jag plats med både vattenflaska (Primus/Fjällräven collab) + en liten yxa.
Citera
2024-08-29, 16:24
Medlem
supremanics avatar
Midjeväska är lösningen
Citera
2024-08-29, 16:26
Avstängd
OnkelUnkass avatar
En sån här:

https://www.prylpelle.se/accessoarer/flaskhallare-till-balte-for-pet-flaskor-2-pack.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwuMC2BhA7EiwAm JKRrPzksFyduNUp8qW-bmw2c2QXfyXEWs1KPqkem1zE_8WdO1ljk1-6ixoCY5gQAvD_BwE
Citera
2024-08-29, 16:27
Medlem
Finns mindre varianter som bärs tvärsöver bröst eller rygg eller på sidan under arm.
Finns billigare än exemplet, finns även andra färger som kaki eller camo, mm.
https://www.amazon.se/br%C3%B6stv%C3%A4ska-ryggs%C3%A4ck-crossbody-messengeraxelv%C3%A4ska-utomhussport/dp/B097XZ6W71
Citera
2024-08-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Finns mindre varianter som bärs tvärsöver bröst eller rygg eller på sidan under arm.
Finns billigare än exemplet, finns även andra färger som kaki eller camo, mm.
https://www.amazon.se/br%C3%B6stv%C3%A4ska-ryggs%C3%A4ck-crossbody-messengeraxelv%C3%A4ska-utomhussport/dp/B097XZ6W71
Skulle du bära en sådan? Kanske finns i lite stiligare utföranden men...
Citera
2024-08-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
Jag är själv ryggsäcksbärare (och man) när jag går på stan + en liten yxa.

Samtidigt? Eller menar du mer att ryggan har plats för en liten yxa?
Citera
2024-08-29, 16:30
Medlem
zombie-nations avatar
Kör drybag som en riktig nörd. Jättebra att ha mobilen i om det börjar ösregna.
Citera
2024-08-29, 16:31
Medlem
fjollciggs avatar
Kanske form av Batman-bälte med olika hölster för det allra nödvändigaste, så som termos, telefon, hockeypulver, banan etc?
Citera
2024-08-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Skulle du bära en sådan? Kanske finns i lite stiligare utföranden men...
Var bara ett exempel, finns hur många varianter och modeller som helst, nån kanske passar ts.
Citera
2024-08-29, 17:38
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Samtidigt? Eller menar du mer att ryggan har plats för en liten yxa?

Jag bär ryggsäck som innehåller bla vatten och Gränsfors lilla skogsyxa när jag är på stan.
Citera
2024-08-29, 17:39
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittkonto11
OK, såhär är det...
När jag går runt på stan har jag i ryggsäcken alltid en 500 ml flaska fylld med vatten, samt 2 tomma plastkassar när jag handlar på vägen hem. Nu på sommaren kan jag även ha mobilen där då jag inte bär jacka. Ibland annat smått också när jag ändå har ryggsäck, men det kan jag klara mig utan - egentligen.

Jag går runt i en ryggsäck men det känns inte optimalt eftersom den är för stor för mitt ändamål...jag har kollat trådar på detta forum men det verkar inte som det finns någon bra lösning till förvaring för en man, om man jämför med kvinnornas smidiga handväskor som kan vara stora/små och sticker inte ut.

T ex tycker vissa att ryggsäck har man när man går till skogen eller att det är ett autistiskt drag.

Det finns liknande trådar tror jag, men frågan har fortfarande inte lösts...

Skaffa en sån där paramilitär nylonväst som du kan sätta en camelback-behållare i. Sedan sätter du på så många fickor du behöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in