2024-08-29, 12:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Intressant fråga. Har med tiden insett att jag utsatts för väldigt gammalmodig uppfostran. Växte upp med Mors historier hur hon valde mellan von Schmalensee (kortväxt), Beck-Friis, Abelin etc. Utan att reflektera över det fick jag med modersmjölken uppfattningen att kvinnan är som en sockerbit män flockas omkring. Synd. Nu vet jag att Malle gick fram till Leif på vernissage på Moderna Museet och frågade varför han hade så ledsna ögon. Det ledde till äktenskap. Annan kvinna gick fram till Jörn Donner med frågor - ja hon är journalist så det var ju på sin plats. De fick trettio år tillsammans och två barn. Hur kunde inte mitt liv ha blivit om jag inte bara väntat på "att bli uppbjuden?"

Haha det är kul hur du med 2 exempel fastslår att så är det :-) Också kul att du refererar dina exempel till sexuella situationer. Jag tolkar dem inte som sexuella situationer.
Fast det kanske är typ av ovanstående situationer som du benämner som ovälkomna närmanden av okända gränslösa män?

Tycker du dagens moderna kvinnor jobbar för att inte bli den där sockerbiten du pratar om? Jag menar med tanke på hur de klär sig, sminkar sig, tränar för att få den "perfekta" kroppen, operationer och ingrepp av alla de slag m.m.
Observera att jag inte säger att jag menar att kvinnor inte ska göra det om de vill men ni kan väl sluta vara så skenheliga kring varför ni gör detta? Av vilken anledning skulle det kunna vara förutom att få uppmärksamhet?
Citera
2024-08-29, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
”Hej… ursäkta mig, men jag undrar om jag skulle kunna få smeka dig på rumpan? För att undvika eventuella rättegångar så frågar jag självklart, ja.. du förstår tihihi”.

I vilken normal värld sker denna interaktion? Det är oerhört avtändande beteende. Men det är väl det ni vill ha, en värld där ingen man vågar närma sig. Äckliga feminister.
Kan du inte bärma dig någon utan en klapp på rumpan? Då är det stora fel på dig och din sociala kompetens. Ha ha.
Citera
2024-08-29, 12:47
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diselgubbe
Dom vill inte ha din äckliga hand där. SÅ LÅT BLI!
Fan vad du skriker. Jag vill inte att någon ful och full kvinna på krogen tar mig på ballen heller, men inte springer jag runt och betér mig för den sakens skull. It is what it is.
Citera
2024-08-29, 13:02
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Som jag fattade det så kände dom här personerna som tråden handlar om varandra. Och det är klart att är jag ute på krogen så smeker jag inte någon random kvinna på röven . Det är liksom vett och etikett.

Men när man var ung och festade med folk man kände klasskamrater och dylikt då är det ju en helt annan sak. Då smekte man såklart damer på rumpan om man höll om varandra.
Citera
2024-08-29, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Haha det är kul hur du med 2 exempel fastslår att så är det :-) Också kul att du refererar dina exempel till sexuella situationer. Jag tolkar dem inte som sexuella situationer.
Fast det kanske är typ av ovanstående situationer som du benämner som ovälkomna närmanden av okända gränslösa män?

Tycker du dagens moderna kvinnor jobbar för att inte bli den där sockerbiten du pratar om? Jag menar med tanke på hur de klär sig, sminkar sig, tränar för att få den "perfekta" kroppen, operationer och ingrepp av alla de slag m.m.
Observera att jag inte säger att jag menar att kvinnor inte ska göra det om de vill men ni kan väl sluta vara så skenheliga kring varför ni gör detta? Av vilken anledning skulle det kunna vara förutom att få uppmärksamhet?

Bland ovälkomna närmanden jag minns finns trebarnspappan som med familj firade semester på syster och svågers bondgård mot att han hjälpte till med höskörden. När höet var bärgat ordnade svågern logdans. Dansade väl med småbarnspappan, typ 35-40 år?. Han ville visa mig, 14 år, ett smultronställe i skogen. Där han våldtog mig. Kunde inte berätta för någon förrän långt senare. (Av någon outgrundlig anledning skrev "gubben" ett brev till mig efteråt, något om att jag frestat en stackars sate! Troligen användbart OM jag kommit mig för att anmäla).

Basisten som stannade sin vita Cadillac när jag, något år äldre gick hem från språkkursen i England. Erbjöd skjuts hem till familjen där jag bodde. Min tveksamhet lyckades han ta bort genom att visa skivfodral han hade liggande; Ted Heaths orkester. "Titta, det är jag där på bilden, så du behöver inte vara rädd..." Med mig i framsätet öppnade han gylfen, plockade ut något jag dittills aldrig sett - för vädring? Vräkte in sin tunga i mitt öra! Sånt har jag resten av livet aldrig tålt, mina öron vill jag ha ifred.

Läraren i bokföring på sekreterarkursen, jag var fortfarande tonåring, som alltför gärna och ofta lade sin arm runt min rygg.

Taxichauffören som...

Kort sagt, jag har aktat mig för smink, högklackade skor, urringningar, snäva kjolar etc som skulle kunna fresta någon att tafsa.

Träning har jag inget emot, vill gärna hänga med i livet så länge som möjligt. Uppskattar att också min dotter tränar. Är du obekant med att man genom exempelvis cykling, simning, styrketräning, jympa har kan minska riskerna att drabbas av en massa krämpor/sjukdomar?

Det andra du räknar upp kan saknar jag erfarenhet av, svårt att ha synpunkter då.
Citera
2024-08-29, 13:30
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallahjalp
Hur skulle du reagera om en bög eller en väldigt oattraktiv kvinna kom fram till dig och började "klämma både här och där" på dig?

Jag hade flyttat på mig för att markera att jag inte var intresserad. Hade personen upprepat beteendet hade jag sagt till personen på skarpen att sluta upp med att kladda.

Jag hade inte polisanmält.
Citera
2024-08-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snallahjalp
Om det var emot hennes vilja så ska han väll självklart straffas?

Helt klart, hon kanske putade med rumpan och bjöd upp till ... å sen ångrade sig.
Citera
2024-08-29, 13:37
Medlem
Citat:
Snygga, inflytelserika män använder sig av något mer sofistikerade metoder.
Det där är iofs en sanning med modifikation.
Citera
2024-08-29, 13:40
Medlem
Citat:
Bland ovälkomna närmanden jag minns finns trebarnspappan som med familj firade semester på syster och svågers bondgård mot att han hjälpte till med höskörden. När höet var bärgat ordnade svågern logdans. Dansade väl med småbarnspappan, typ 35-40 år?. Han ville visa mig, 14 år, ett smultronställe i skogen. Där han våldtog mig. Kunde inte berätta för någon förrän långt senare. (Av någon outgrundlig anledning skrev "gubben" ett brev till mig efteråt, något om att jag frestat en stackars sate! Troligen användbart OM jag kommit mig för att anmäla).

Basisten som stannade sin vita Cadillac när jag, något år äldre gick hem från språkkursen i England. Erbjöd skjuts hem till familjen där jag bodde. Min tveksamhet lyckades han ta bort genom att visa skivfodral han hade liggande; Ted Heaths orkester. "Titta, det är jag där på bilden, så du behöver inte vara rädd..." Med mig i framsätet öppnade han gylfen, plockade ut något jag dittills aldrig sett - för vädring? Vräkte in sin tunga i mitt öra! Sånt har jag resten av livet aldrig tålt, mina öron vill jag ha ifred.

Läraren i bokföring på sekreterarkursen, jag var fortfarande tonåring, som alltför gärna och ofta lade sin arm runt min rygg.

Taxichauffören som...

Kort sagt, jag har aktat mig för smink, högklackade skor, urringningar, snäva kjolar etc som skulle kunna fresta någon att tafsa.

Träning har jag inget emot, vill gärna hänga med i livet så länge som möjligt. Uppskattar att också min dotter tränar. Är du obekant med att man genom exempelvis cykling, simning, styrketräning, jympa har kan minska riskerna att drabbas av en massa krämpor/sjukdomar?

Det andra du räknar upp kan saknar jag erfarenhet av, svårt att ha synpunkter då.
Du beskriver våldtäkter, (vilket jag beklagar att du råkat ut för).

Men är det ens att jämföra med trådens klapp/smekning på röven?
Citera
2024-08-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför inte som i mina unga dagar ge vederbörande en lavett - mycket effektivt och den felande parten ger sig direkt och får skämmas rejält. Vet inte hur mången gånger jag sett detta förr i tiden, på 80-talet. Nu skall det anmälas i tid och otid för att kvinnorna (oftats kvinnor, såklart) blir så traumatiserade av ett nyp eller en kläm här, eller där. Oerhört patetiskt både av den som utför handlingen och inte kan styra sig och/eller läsa av villigheten hos fruntimret, samtidigt lika löjligt av någon som anmäler ett smek på ex. rumpan. En lavett så är saken ur världen!
Ungefär vad jag vill mena också.
Citera
2024-08-29, 13:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Taxichauffören som...

Jag beklagar de saker du råkat ut för som ung. Det är synd att en liten klick män påverkar hela befolkningen. Jag själv har en kvinnlig kollega som väldigt ofta lägger sin hand på lår, axlar, lägger sin arm om ryggen/nacken. Tycker du att jag ska anmäla beteendet?

Du och jag verkar inte ha samma verklighetsuppfattning om varför unga tjejer/kvinnor går på gym och koncentrerar sig till att träna vissa delar av kroppen. Jag har i alla fall inte hört någon säga eller sett någon i sina posts på t.ex. sociala medier som beskriver vilka hälsofördelar de får av sin träning. Däremot hur de nu efter träningspasset är redo för utekväll gärna tillsammans med en rumpbild :-)

Såklart att du inte har en aning om varför kvinnor lägger sig under kniven hos plastikkirurgen :-)
Har du aldrig funderat på varför de gör det?
Citera
2024-08-29, 13:44
Medlem
Det är sjukt att så många människor år 2024 fortfarande inte har fått in att man inte pillar på folk utan tillåtelse. Hur pantad måste man vara för att inte kunna förstå detta simpla axiom.

Och att det även sitter snuskgubbar här och försvarar detta är minst lika tragiskt. Troligen är det mest troll, men en och annan miserabel incel tror ju på riktigt att det är oproblematiskt och naturligt att oinbjudet peta på till exempel damer bara för att det rycker lite i kalsongen.

Det är fantastiskt att detta beteende bestraffas när det uppdagas, synd bara att straffen är alldeles för låga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in