Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Haha det är kul hur du med 2 exempel fastslår att så är det :-) Också kul att du refererar dina exempel till sexuella situationer. Jag tolkar dem inte som sexuella situationer.
Fast det kanske är typ av ovanstående situationer som du benämner som ovälkomna närmanden av okända gränslösa män?
Tycker du dagens moderna kvinnor jobbar för att inte bli den där sockerbiten du pratar om? Jag menar med tanke på hur de klär sig, sminkar sig, tränar för att få den "perfekta" kroppen, operationer och ingrepp av alla de slag m.m.
Observera att jag inte säger att jag menar att kvinnor inte ska göra det om de vill men ni kan väl sluta vara så skenheliga kring varför ni gör detta? Av vilken anledning skulle det kunna vara förutom att få uppmärksamhet?
Bland ovälkomna närmanden jag minns finns trebarnspappan som med familj firade semester på syster och svågers bondgård mot att han hjälpte till med höskörden. När höet var bärgat ordnade svågern logdans. Dansade väl med småbarnspappan, typ 35-40 år?. Han ville visa mig, 14 år, ett smultronställe i skogen. Där han våldtog mig. Kunde inte berätta för någon förrän långt senare. (Av någon outgrundlig anledning skrev "gubben" ett brev till mig efteråt, något om att jag frestat en stackars sate! Troligen användbart OM jag kommit mig för att anmäla).
Basisten som stannade sin vita Cadillac när jag, något år äldre gick hem från språkkursen i England. Erbjöd skjuts hem till familjen där jag bodde. Min tveksamhet lyckades han ta bort genom att visa skivfodral han hade liggande; Ted Heaths orkester. "Titta, det är jag där på bilden, så du behöver inte vara rädd..." Med mig i framsätet öppnade han gylfen, plockade ut något jag dittills aldrig sett - för vädring? Vräkte in sin tunga i mitt öra! Sånt har jag resten av livet aldrig tålt, mina öron vill jag ha ifred.
Läraren i bokföring på sekreterarkursen, jag var fortfarande tonåring, som alltför gärna och ofta lade sin arm runt min rygg.
Taxichauffören som...
Kort sagt, jag har aktat mig för smink, högklackade skor, urringningar, snäva kjolar etc som skulle kunna fresta någon att tafsa.
Träning har jag inget emot, vill gärna hänga med i livet så länge som möjligt. Uppskattar att också min dotter tränar. Är du obekant med att man genom exempelvis cykling, simning, styrketräning, jympa har kan minska riskerna att drabbas av en massa krämpor/sjukdomar?
Det andra du räknar upp kan saknar jag erfarenhet av, svårt att ha synpunkter då.