2024-08-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Exakt.

Djur lever efter helt andra spelregler än människor, deras intention är helt annan. Vi människor kan välja att bjuda in, uppmuntra eller avvisa. Det vi talar om i denna tråd är människor, främst män, som utifrån full avsaknad av respekt tar sig friheten att oinbjuden tränga sig in i en annan människas (främst kvinnors) integritetszon och ta för sig av hennes kropp.

Vad har dessa män mer rätt att göra utan kvinnans medgivande eller inbjudan? Att gå in i hennes hem, ta för sig av innehållet i kylskåpet, bada i hennes badkar, köra iväg med hennes bil, gå runt i hennes kläder? Nej, givetvis inte, men att kladda på hennes kropp utan att hon medgivit det är tydligen okej.

Män är särskilt duktiga på att spela dumma i huvudet och extremt oförstående till varför kvinnor blir förbannade när män kladdar på dem. Det är ju så här, vet män att den kvinna de vill kladda på har sin man nära - ja då väljer de att kladda på en kvinna som inte har sin man nära. Exakt så medvetna och utstuderade är dem.

På frågan "vad är det som är så farlig med att någon smeker din stjärt eller bröst?" så är det ju inte direkt så att någon av dessa heterosexuella män skulle känna uppskattning eller reflektera med humor om en okänd man kom fram och masserade deras stjärt eller penis. Korkade jävla hycklare.

Sedan handlar det inte bara om män, som jag redan skrivit gör kvinnors/mäns kladdande på gravidmagar många gravida kvinnor fullständigt rasande. Jag anser att dessa arga gravida kvinnor borde anmäla magkladdare, eller ge dem en rak höger, det är rimligt med tanke på att det finns gott om folk som uppenbarligen är dumma i huvudet.

Läs ovan.

Min kropp är min borg och min integritetszon vid. Jag kan hantera mina egna situationer, och om jag fick välja skulle vi gärna kunna skippa polis och istället anamma öga-för-öga. Det hade varit mer effektivt och tillredsställande sett till det extremt dysfunktionella mesiga rättssystem vi har idag.

Jag hade lätt kunnat säga ifrån till ditt kladdande, MEN när du har kladdat så är det ju för sent att säga ifrån, eller hur. När du tagit dig friheten att kladda på mig så tar jag mig friheten att först erbjuda min man att korrigera dig. Han är duktig på att uppfostra män på ett imponernade effektivt sätt. Nästa gång hade du sannolikt tänkt dig för INNAN du hade gett dig själv tillåtelse att ta för dig av en annan människas kropp.
Nr 1
Jag skulle inte kladda på varken dig eller någon annan.
Nr 2
Jag har hanterat kladdande män i hela mitt liv, vilket har blivit löst på plats.
Ibland har jag fixat det själv, alternativt att mina manliga vänner har hjälpt mig. /Kvinna
Nr 3
Öga för öga fungerar riktigt bra, så där håller jag med dig.

Men att trilla ihop som ett asplöv för en klapp på röven talar för att man har djupare problem än så.
Citera
2024-08-29, 14:32
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
I vilket universum är det normalt att stå kvar om man blir antastad?

Du skämtar inte förstår jag.
Du är givetvis ok med att jag svarar upp på ditt tafsande med att slå av ditt näsben med boken jag håller i handen, istället för att gå iväg.

Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Detta. Det är givetvis förövaren som ska flytta på sig.

Det borde vara självklart för alla, men tydligen inte.
Citera
2024-08-29, 14:34
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
På frågan "vad är det som är så farlig med att någon smeker din stjärt eller bröst?" så är det ju inte direkt så att någon av dessa heterosexuella män skulle känna uppskattning eller reflektera med humor om en okänd man kom fram och masserade deras stjärt eller penis. Korkade jävla hycklare.

Min kropp är min borg och min integritetszon vid. Jag kan hantera mina egna situationer, och om jag fick välja skulle vi gärna kunna skippa polis och istället anamma öga-för-öga. Det hade varit mer effektivt och tillredsställande sett till det extremt dysfunktionella mesiga rättssystem vi har idag.

Jag hade lätt kunnat säga ifrån till ditt kladdande, MEN när du har kladdat så är det ju för sent att säga ifrån, eller hur. När du tagit dig friheten att kladda på mig så tar jag mig friheten att först erbjuda min man att korrigera dig. Han är duktig på att uppfostra män på ett imponernade effektivt sätt. Nästa gång hade du sannolikt tänkt dig för INNAN du hade gett dig själv tillåtelse att ta för dig av en annan människas kropp.

Varför skall du böga till det? Kan inte kvinnor kladda på män, menar du - varför blanda in män på män?

Så några smek på rumpan är ett big nono, men misshandel är ok? Din rättsuppfattning är något skev, må jag inflika...
Citera
2024-08-29, 14:35
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Nr 1
Jag skulle inte kladda på varken dig eller någon annan.
Nr 2
Jag har hanterat kladdande män i hela mitt liv, vilket har blivit löst på plats.
Ibland har jag fixat det själv, alternativt att mina manliga vänner har hjälpt mig. /Kvinna
Nr 3
Öga för öga fungerar riktigt bra, så där håller jag med dig.

Men att trilla ihop som ett asplöv för en klapp på röven talar för att man har djupare problem än så.

Jag trillar inte ihop, min persona blir inte ens kränkt. Det är mina cementerade konservativa principer gällande uppförandekod och hyfs som kränks. Människor som tar sig friheten att kladda på andra tillhör en snabbt växande grupp bestående av mänsklighetens bottenskrap, de behöver räkna med ränta när deras dumheter behöver justeras.
Citera
2024-08-29, 14:37
Medlem
Citat:
Jag trillar inte ihop, min persona blir inte ens kränkt. Det är mina cementerade konservativa principer gällande uppförandekod och hyfs som kränks. Människor som tar sig friheten att kladda på andra tillhör en snabbt växande grupp bestående av mänsklighetens bottenskrap, de behöver räkna med ränta när deras dumheter behöver justeras.
Ser det ut som om jag försvarar tafsandet?
Citera
2024-08-29, 14:39
Medlem
Citat:
Du beskriver våldtäkter, (vilket jag beklagar att du råkat ut för).

Men är det ens att jämföra med trådens klapp/smekning på röven?

Du påpekade att jag beskrivit icke-sexuella situationer; så jag plockade fram några exempel på sådana ur minnet.
Citera
2024-08-29, 14:41
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför skall du böga till det? Kan inte kvinnor kladda på män, menar du - varför blanda in män på män?

Därför att de allra mest korkade männen, som inte förstår kvinnors avsky av att bli tafsade på av män, kan leva sig in i rollen som heterosexuell man som blir kladdad på av en bög. Då brukar det infinna sig en tydlig ovilja och upplevelse av kränkthet, äckel, ilska och övergrepp som hjälper kladdande män att förstå varför kvinnor inte vill bli kladdad på.

Citat:
Så några smek på rumpan är ett big nono, men misshandel är ok? Din rättsuppfattning är något skev, må jag inflika.

Ja du finner det säkert rimligt att om du tafsar på mig så tafsar jag bara tillbaka på dig, fast dubbelt så mycket, så är vi kvitt? Nej, idiot, gör du fel ska du räkna med ränta. Tillrättavisningar behöver svida för lärandets skull. Du fick en skön känsla när du smekte min rumpa, det är inte mer än rätt att jag får en skön stund när du ska tillrättavisas.
Citera
2024-08-29, 14:43
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Så några smek på rumpan är ett big nono, men misshandel är ok? Din rättsuppfattning är något skev, må jag inflika...

Förmodligen något i den här stilen: för att det rättsligt är oviktigt om personen har snopp eller inte, och genom att sätta snopp på personen i det hypotetiska scenariot visar det sig om du eller vem det nu var som var tilltalad har dubbla måttstockar efter en sexistisk gränsdragning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Du påpekade att jag beskrivit icke-sexuella situationer; så jag plockade fram några exempel på sådana ur minnet.
Nej det har jag inte påpekat.

Det va en annan skribent.
Citera
Medlem
nanaems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Fyfan, jag smekte en kvinna på stjärten igår på krogen, vilken jävla kriminell jävel jag är!

Men det kanske är ok om man är snygg, så som jag är? För hon gav mig sitt nummer i slutändan.

Som någon skrev innan, detta är för att splittra folket.

I slutändan, höhö
Citera
2024-08-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Sant att många män oftast inte bryter ihop av det, liksom de flesta kvinnor inte heller gör. Däremot finns det både män och kvinnor som blir så djupt kränkta av dylika handlingar att de bryter ihop. Dessa stackare ska alltså få men för livet för att det ska vara fritt fram att kladda på vem man vill?

Lättkränkta människor kan lida hela livet av allt möjligt. Då är det bra att söka hjälp innan livet är slut. Man kan inte förbjuda allt som någon kan bli kränkt av.

Inte så kul för dom som aldrig någon har tagit på heller. Då kan känslan av att man är oattraktiv komma fram.

Men det är en svår balans. Får ju inte gå till överdrift heller. Men där är vi verkligen inte idag. Snarare törs det inte raggas ens nästan. Fel ord så kan det bli ofredande medans andra kan gilla det.

Man lär också kunna visa att man inte vill, samtidigt som det ska finnas respekt när någon visar det. Klarar man inte av någon interaktion överhuvudtaget får man försöka hålla sig undan. Sluta vara så lätt kränkt, och de som klämmer på allt och alla lär ju också lägga ner. Men enstaka gånger det blir fel lär man tåla. Herregud!! Polisen lär ha annat att göra än att tjafsa med människor som försöker närma sig varandra.

Sen blir ju allt lite lättare om tafsaren är snygg och attraktiv va? Man lär förstå om man är ful och inte har samma charm.
Senast redigerad av rattaasikterna 2024-08-29 kl. 14:47.
Citera
2024-08-29, 14:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ser det ut som om jag försvarar tafsandet?
Ja, det ser faktiskt ut som det.
Jag vet inte hur man annars skall tolka den där "tåla" retoriken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in