2024-08-24, 11:20
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Tror han arrangerar nån form av fiskeresor.

Ok, då var han nog på jobbresa under veckan.

Tycker ändå det är tragiskt att G är ensam så mycket. Även om man jobbar har man ett gemensamt lika ansvar för hem och familj. Hon får dra det tunga lasset när han är borta och det verkar vara rätt mycket han är borta. Nu vet jag att hon säger att hennes man har högsäsong och att han är hemma mycket sen, men väger det verkligen upp den period hon får vara ensam? Även om mannen jobbar med nåt han älskar och drar in pengar måste det väl finnas nåt annat man kan göra för att bättre kombinera jobb och familj. Blir familjen drabbad av att man är borta så mycket är det knappast värt att tjäna en massa pengar. Tycker synd om familjen (oavsett vad de själva känner).
Citera
2024-08-26, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstalen21
Undrar hur det olämpliga frieriet gick till? Nån idé?

Med tanke på att hon skrev att ”ska inte ta upp det pga människor skulle nog tycka det var olämpligt” och vi vet hur öppen hon är med sitt sexliv handlar det nog om det. Tex att han spruta ner henne, hon gav ett riktigt bra bj, dom gjorde något annat typ spela in en p-rulle osv. Det känns väl som något en svensk skulle bli kränkt över och absolut inte tycka är ok vid frieri. Kan inte tänka mig mkt annat i kategorin olämpligt, toalettbesök eller något sånt kanske?
Citera
2024-08-29, 13:21
Medlem
Gaspari-s avatar
Hur blev hon så populär? Verkar vara extremt tråkig iaf.
Citera
2024-08-29, 14:32
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspari-
Hur blev hon så populär? Verkar vara extremt tråkig iaf.

Ingen aning. Nu när du ställde frågan blev jag nyfiken på hur många följare hon egentligen har. Visste faktiskt inte. Hon har alltså 206K följare på Instagram! Men inte så många som kommenterar eller gillar hennes inlägg. Hennes likes varierar mellan några hundra till 12000 (det var inlägget när hon delade att hon är gravid). Så vet inte om man kan säga att hon är populär eller inte. Men ja, hon verkar gullig och jordnära. Har fina barn, ett fint hem och ett fint konto. Men samtidigt lite tråkig ja. Det händer liksom aldrig något spännande. Och har som jag sagt förut för mycket sponsrade inlägg. Är väl det hon livnär sig på antar jag.
Citera
2024-11-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Jag börjar blir mer och mer tveksam till om de verkligen är ihop fortfarande. Säger som du, kanske läser in för mycket. Men hon skrev ett nytt inlägg på bloggen idag. Inte ett ord om hennes man. Inte mer än att hon är ensam med barnen och känner sig ensam. Tog mig friheten att kopiera ett stycke och fetmarkera det jag verkligen reagerade på:

"Känner mig iallafall uppgiven, trött, slutkörd. Väldigt ensam också. Försöker få ihop allt men räcker inte till och får nästan panikångest ibland över att jag ska få ett fjärde barn. Vet inte hur jag ska klara allt. Önskar så att jag hade en mamma, mormor eller någon som fanns för mig och barnen. Som kunde avlasta och vara en del av vårt liv. Har alltid varit så avundsjuk på alla som har en mamma som kommer hem till en, lagar middag, leker med barnen en stund.. Som bara finns. Som hade kunnat se mig när jag håller på att bryta samman och bara vara där. Som tur är har jag otroliga vänner och även en bästa vän som även hon har fyra barn. Och det är SÅ skönt att bara kunna bolla av sig allt och veta att man inte är ensam. Och att det alltid finns någon där som lyssnar när jag som mest behöver det".

Det jag tolkar in i detta är att hennes man inte finns där och att han inte heller kommer finnas längre fram. Varför skriver man så där annars? Den viktigaste personen att framhäva är väl ändå den man ska få sitt barn med?

Jag såg att de följer varandra på Instagram. Men hon har varken kommenterat eller gillat mannens två senaste inlägg.

Som sagt, vi kanske läser in för mycket, vilket jag hoppas på att vi gör, att vi har fel nu.

Nu mina kära vänner, tror jag att de verkligen har gått skilda vägar. Åter igen postade Gabriella en händelse för några dagar sedan och det hon skriver är väldigt lik texten ovan. Hon menar även i ett blogg inlägg att hon har fullt ansvar för Kenzo varannan dag och att hon är rädd för framtiden osv. Zebastian har avföljt henne på instagram.

Jag hoppas med hela mitt hjärta att han inte betett sig illa mot henne. Det sägs att man aldrig glömmer hur ens partner behandlade en när man var gravid. Jag önskar Gabriella allt det bästa och all lycka i världen. Önskar jag/vi kunde hjälpa henne och ta ifrån henne all ångest hon känner, för hon och hennes barn förtjänar inte en enda ledsen minut. Hon är verkligen en kämpemamma! <3
Senast redigerad av Hallonet2299 2024-11-28 kl. 21:06.
Citera
2024-11-29, 18:29
Medlem
Update:
Han följde henne igen idag. Troligtvis inte bara jag som märkte det utan även en hel del jobbiga människor som säkert skrev och frågade varför han inte följer henne.
Citera
2024-11-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet2299
Nu mina kära vänner, tror jag att de verkligen har gått skilda vägar. Åter igen postade Gabriella en händelse för några dagar sedan och det hon skriver är väldigt lik texten ovan. Hon menar även i ett blogg inlägg att hon har fullt ansvar för Kenzo varannan dag och att hon är rädd för framtiden osv. Zebastian har avföljt henne på instagram.

Jag hoppas med hela mitt hjärta att han inte betett sig illa mot henne. Det sägs att man aldrig glömmer hur ens partner behandlade en när man var gravid. Jag önskar Gabriella allt det bästa och all lycka i världen. Önskar jag/vi kunde hjälpa henne och ta ifrån henne all ångest hon känner, för hon och hennes barn förtjänar inte en enda ledsen minut. Hon är verkligen en kämpemamma! <3

Såg också det och är tämligen säker att de inte längre är ett par. Ord som ”hur ska jag kunna försörja barnen?” Samt ”ska få igångsättning pga min livssituation just nu” ” om några år kommer jag har blivit starkare av det här” mm är ganska klara svar på det tycker jag.

Känns dock lite konstigt att hon inte bara skriver det rakt ut ändå? Hon brukar vara så öppen med mycket annat och vara personlig. Aja såklart hon delar vad hon vill.

Hoppas det löser sig och att hon kan känna sig lite mindre oroad nu framåt. Är en av mina favoriter att följa, inte så mycket dramatik kanske, men sunda och realistiska tankar om livet överlag. Trevliga bilder och innehåll. Lite mkt reklam men det är ok - jag fortsätter ju ändå följa som sagt.
Allt gott till henne i denna svåra tid hon har med graviditeten och allt runt omkring.
Citera
2024-11-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordvifte
Såg också det och är tämligen säker att de inte längre är ett par. Ord som ”hur ska jag kunna försörja barnen?” Samt ”ska få igångsättning pga min livssituation just nu” ” om några år kommer jag har blivit starkare av det här” mm är ganska klara svar på det tycker jag.

Känns dock lite konstigt att hon inte bara skriver det rakt ut ändå? Hon brukar vara så öppen med mycket annat och vara personlig. Aja såklart hon delar vad hon vill.

Hoppas det löser sig och att hon kan känna sig lite mindre oroad nu framåt. Är en av mina favoriter att följa, inte så mycket dramatik kanske, men sunda och realistiska tankar om livet överlag. Trevliga bilder och innehåll. Lite mkt reklam men det är ok - jag fortsätter ju ändå följa som sagt.
Allt gott till henne i denna svåra tid hon har med graviditeten och allt runt omkring.

Kan ju vara så att hon känner sig för svag för att dela med sig av det just nu.

Jag har också haft känslan ett bra tag nu att nåt inte stämmer emellan dom två.
Citera
2024-11-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Kan ju vara så att hon känner sig för svag för att dela med sig av det just nu.

Jag har också haft känslan ett bra tag nu att nåt inte stämmer emellan dom två.

Vad tråkigt om det är så.
Intrycket jag har fått är att han ser ju ut som en stereotypiskt fuckboy. Så hade inte förvånat mig om han har bedragit henne Hoppas bara att jag har fel.
Citera
2024-11-30, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Vad tråkigt om det är så.
Intrycket jag har fått är att han ser ju ut som en stereotypiskt fuckboy. Så hade inte förvånat mig om han har bedragit henne Hoppas bara att jag har fel.

Min vän är vän till hennes man och absolut, man har hört en hel del. Men - han har mest sannolikt inte varit otrogen mot henne (vad jag verkligen hoppas på) utan att de har gått skilda vägar är vad jag tror på grund av att Z inte klarar av henne när hon går igenom sina hemska perioder. De är som allra värst när hon är gravid. Hon har berättat mycket om detta. Han lämnade henne förra gången precis innan hon skulle föda och det verkar vara likadant nu också. Det där mina vänner är inte en riktig man. Man gifter ju sig med någon som man är villig att stå upp för i vått och torrt, hur tufft det än må vara.
Citera
2024-11-30, 12:50
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Trist det ni skriver. Har inte haft stenkoll senaste tiden. Ska checka läget och se om jag reagerar på något.
Citera
2024-11-30, 13:05
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Okej, är inne på hennes blogg. Det hon skriver låter minst sagt oroväckande. Hon mår dåligt och har ett tungt lass att bära. Hon gör allt hemma, både med hem och barn och lite till. Man undrar verkligen var hennes man är.

Dock skrev hon 22 november:
"Pappan i huset gjorde massor med ärenden ute i snöstormen, skottade, hämtade in ved – ja listan kan göras lång. Så jag och Kenzo läste bok efter bok efter bok efter bok".

Och 20 november skrev hon:
"Hans pappa städade, fixade och ordnade det mesta här hemma under tiden så det var vääääldigt skönt. Otroligt skönt att leva med en man som faktiskt är väldigt pedantisk och ser det mesta när det kommer till stök, smuts och sådana saker. Hade blivit så stressad annars just för att jag inte är kapabel till att springa runt som vanligt med hemmets alla måsten".

Så hur man ska tolka allt vet jag inte. Är det inte sant att han är hemma och gör detta när hon skriver det? Eller är han fortfarande borta i perioder och lämnar familjen med allt trots hennes mående? Känns som att något inte stämmer i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in