2024-08-29, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hoppas verkligen du skämtar nu, för det gör du väl? Snälla, säg att du skämtar...

Verkligen inte.
Det ger människan en rimlig tid att reflektera över sina sjuka perversioner, samt tid att återintegrera sig i samhället. Hade människan snarare varit runt 50 och öppet är jag helt öppen för dödsstraff då man i den åldern redan borde ha förstått att man inte beter sig så.

Så i 20års åldern är 10år rimligt.
Citera
2024-08-29, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Eftersom det fick den följd det fick så var det ju inte ovälkommet?
Alla ska alltså få gå runt och kladda på varandra, och då hoppas att den som blir kladdad på tycker om det?

Nä, hon hade tur. Eftersom jag inte ens hade sett henne innan hon klämde skulle jag kunnat anmäla henne också. Högt spel, men lyckat denna gång.

Sen är det väl inte ofta en kille bryter ihop och hör av sig till polisen för att en tjej är framme och tar på en lite.
Citera
2024-08-29, 14:08
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hade aldrig hänt när jag var 20 år. Då kunde man klämma både här och där på brudarna och var aldrig någon som anmälde något . Och vad jag vet inga brudar som tagit skada av det senare i livet . Det är nya tider nu eller som Nationalteatern sjöng " Vi är barn av vår tid" .

Tackar min lyckliga stjärna att jag inte är ung idag .

Ja shit vad tragiskt att man inte olovligen längre får hålla på att klämma här och där på folk helt konsekvensfritt.

Är man så desperat efter fysisk och sexuell närhet att man måste tvinga till sig den från människor som inte vill så är nog inte lösningen att böla över att samhället är skevt.
Citera
2024-08-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Nä, hon hade tur. Eftersom jag inte ens hade sett henne innan hon klämde skulle jag kunnat anmäla henne också. Högt spel, men lyckat denna gång.

Sen är det väl inte ofta en kille bryter ihop och hör av sig till polisen för att en tjej är framme och tar på en lite.

Sant att många män oftast inte bryter ihop av det, liksom de flesta kvinnor inte heller gör. Däremot finns det både män och kvinnor som blir så djupt kränkta av dylika handlingar att de bryter ihop. Dessa stackare ska alltså få men för livet för att det ska vara fritt fram att kladda på vem man vill?
Citera
2024-08-29, 14:12
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Verkligen inte.
Det ger människan en rimlig tid att reflektera över sina sjuka perversioner, samt tid att återintegrera sig i samhället. Hade människan snarare varit runt 50 och öppet är jag helt öppen för dödsstraff då man i den åldern redan borde ha förstått att man inte beter sig så.

Så i 20års åldern är 10år rimligt.

Du är för fasiken helt dum i huvudet - verkligen, dum i huvudet! Men i rättvisans namn hoppas jag då att du även tycker att kvinnor som gör samma sak skall ha samma straff?
Citera
2024-08-29, 14:15
Medlem
Citat:
Du är för fasiken helt dum i huvudet - verkligen, dum i huvudet! Men i rättvisans namn hoppas jag då att du även tycker att kvinnor som gör samma sak skall ha samma straff?

Nja, jag vet att hålla fingrarna i styr åtminstone.
Absolut, kön är ingen förmildrande omständighet.
Citera
2024-08-29, 14:18
Medlem
Citat:
Sant att många män oftast inte bryter ihop av det, liksom de flesta kvinnor inte heller gör. Däremot finns det både män och kvinnor som blir så djupt kränkta av dylika handlingar att de bryter ihop. Dessa stackare ska alltså få men för livet för att det ska vara fritt fram att kladda på vem man vill?
Att bli så djupt kränkt och få men för livet, för en klapp på röven, så finns det psykologer att söka upp.
Citera
2024-08-29, 14:18
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Nja, jag vet att hålla fingrarna i styr åtminstone.
Absolut, kön är ingen förmildrande omständighet.

Kvinnor som ljuger om sexuella övergrepp och våldtäkter borde då få dödsstraff, eller hur?
Citera
2024-08-29, 14:20
Medlem
Citat:
Kvinnor som ljuger om sexuella övergrepp och våldtäkter borde då få dödsstraff, eller hur?

Samma där, i 20års åldern - nej.
50år och uppåt - ja, det bör finnas som möjlighet.
Citera
2024-08-29, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Att bli så djupt kränkt och få men för livet, för en klapp på röven, så finns det psykologer att söka upp.

Ja, absolut, eller så ger vi bara fan i att ovälkommet tafsa på varandra?
Citera
2024-08-29, 14:21
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Tråden gör ju klart att dessa lagar är ytterst nödvändiga eftersom det finns ett stort antal individer som inte förstår personlig integritet.

Exakt.

Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Vad exakt är det med en annan människas beröring som stör så mycket? Samtidigt är folk helt gravt förtjusta över att random djur slickar smeker och kelas med dem. Djur tar och ger fysisk närhet när de vill ha det och vill man inte ha de från dem just då så säger man till/stöter iväg. Precis som man kan göra med en människa. Förklara skillnaden för mig som om jag vore en idiot.

Djur lever efter helt andra spelregler än människor, deras intention är helt annan. Vi människor kan välja att bjuda in, uppmuntra eller avvisa. Det vi talar om i denna tråd är människor, främst män, som utifrån full avsaknad av respekt tar sig friheten att oinbjuden tränga sig in i en annan människas (främst kvinnors) integritetszon och ta för sig av hennes kropp.

Vad har dessa män mer rätt att göra utan kvinnans medgivande eller inbjudan? Att gå in i hennes hem, ta för sig av innehållet i kylskåpet, bada i hennes badkar, köra iväg med hennes bil, gå runt i hennes kläder? Nej, givetvis inte, men att kladda på hennes kropp utan att hon medgivit det är tydligen okej.

Män är särskilt duktiga på att spela dumma i huvudet och extremt oförstående till varför kvinnor blir förbannade när män kladdar på dem. Det är ju så här, vet män att den kvinna de vill kladda på har sin man nära - ja då väljer de att kladda på en kvinna som inte har sin man nära. Exakt så medvetna och utstuderade är dem.

På frågan "vad är det som är så farlig med att någon smeker din stjärt eller bröst?" så är det ju inte direkt så att någon av dessa heterosexuella män skulle känna uppskattning eller reflektera med humor om en okänd man kom fram och masserade deras stjärt eller penis. Korkade jävla hycklare.

Sedan handlar det inte bara om män, som jag redan skrivit gör kvinnors/mäns kladdande på gravidmagar många gravida kvinnor fullständigt rasande. Jag anser att dessa arga gravida kvinnor borde anmäla magkladdare, eller ge dem en rak höger, det är rimligt med tanke på att det finns gott om folk som uppenbarligen är dumma i huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Mm, så kränkt att du sprungit iväg till polisen, för att du själv inte klarar av att säga ifrån. Antingen får din man eller polisen ta hand om det. Men du själv är helt handlingsförlamad och jättekränkt och klarar inte att säga ifrån själv.

Läs ovan.

Min kropp är min borg och min integritetszon vid. Jag kan hantera mina egna situationer, och om jag fick välja skulle vi gärna kunna skippa polis och istället anamma öga-för-öga. Det hade varit mer effektivt och tillredsställande sett till det extremt dysfunktionella mesiga rättssystem vi har idag.

Jag hade lätt kunnat säga ifrån till ditt kladdande, MEN när du har kladdat så är det ju för sent att säga ifrån, eller hur. När du tagit dig friheten att kladda på mig så tar jag mig friheten att först erbjuda min man att korrigera dig. Han är duktig på att uppfostra män på ett imponernade effektivt sätt. Nästa gång hade du sannolikt tänkt dig för INNAN du hade gett dig själv tillåtelse att ta för dig av en annan människas kropp.
Citera
2024-08-29, 14:28
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Ok, svag var jag förstås, trots vältränad, när plötsligt f d känd handbollsspelare tog ett kraftigt grepp bakifrån om mina bröst med ena armen samtidigt som andra handen kördes in nerifrån i mina shorts för överrumplande penetrering. Mitt på ljusa måndagsförmiddagen. "Du kan väl släppa loss för min skull!"

Han hade inte gjort det om du hade haft en/din man i närheten. Det i sig förmedlar tydligt att de innerst inne VET att de passerar en gräns.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skall man inte anmäla och "göra livet surt" för den som begår sexuellt ofredande? Det är helt horribelt resonemang. Ja, poängen är att kroppskontakt är okej när det är välkommet - annars inte. Det är sådant jag menar. Det är inte alltid lätt att värja sig - och dessutom är ju skadan/brottet redan skedd när man tvingas värja sig. Folk som inte har vett om att hålla sig borta från andras kroppar om de inte är ditbjudna skall man anmäla. Att människor får värja sig själva fungerar ju inte för om det fungerade så hade folk lärt sig hålla händerna i styr.

Bra där. Av någon anledning anser tafsare och andra att de har rätt att avgöra om en människa ska tolerera tafs på rumpa och bröst men inte att få en hand uppkörd mellan benen. Idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in