2024-08-29, 11:25
Medlem
Gravad-taxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallahjalp
Om det var emot hennes vilja så ska han väll självklart straffas?

Ja, bäst att man hugger av honom båda händerna så han inte kan göra något sånt igen.
Citera
2024-08-29, 11:25
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Som kvinna har jag sedan 14-årsåldern, inte har det helt upphört ännu - plågats av okända gränslösa mäns ovälkomna närmanden. Har inte satt mig riktigt in i att alla kvinnor kanske inte har det så.

Har du någon uppfattning om ifall det generellt "åligger" det ena könet att vara mer initiativtagande vid sexuella situationer? Nyfiken på ditt svar.

Jag tror du måste inse att alla kvinnor inte har samma upplevelser som du. Sedan förstår jag att i vissa miljöer och under vissa omständigheter så kommer kanske inte människans bästa beteenden fram.
Citera
2024-08-29, 11:29
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Varför inte som i mina unga dagar ge vederbörande en lavett - mycket effektivt och den felande parten ger sig direkt och får skämmas rejält. Vet inte hur mången gånger jag sett detta förr i tiden, på 80-talet. Nu skall det anmälas i tid och otid för att kvinnorna (oftats kvinnor, såklart) blir så traumatiserade av ett nyp eller en kläm här, eller där. Oerhört patetiskt både av den som utför handlingen och inte kan styra sig och/eller läsa av villigheten hos fruntimret, samtidigt lika löjligt av någon som anmäler ett smek på ex. rumpan. En lavett så är saken ur världen!
Citera
2024-08-29, 11:32
Medlem
Gravad-taxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det har nog handlar om oönskat närmande och upprepade smekningar mot kvinnans vilja här, men som vanligt är Svensk media fullkomligt genomusel och vill bara göra män är våldtäktsmän med sensationsrubriker.

Det precis denna sortens journalistik som gör att folk vänder sig till alternativmedia.

Ja, för alternativmedia har aldrig sensationsrubriker.

Vad är alternativmedia för dig, the economist eller dagen?
Citera
2024-08-29, 11:33
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför inte som i mina unga dagar ge vederbörande en lavett - mycket effektivt och den felande parten ger sig direkt och får skämmas rejält. Vet inte hur mången gånger jag sett detta förr i tiden, på 80-talet. Nu skall det anmälas i tid och otid för att kvinnorna (oftats kvinnor, såklart) blir så traumatiserade av ett nyp eller en kläm här, eller där. Oerhört patetiskt både av den som utför handlingen och inte kan styra sig och/eller läsa av villigheten hos fruntimret, samtidigt lika löjligt av någon som anmäler ett smek på ex. rumpan. En lavett så är saken ur världen!
Idag: vad bra, då har vi två domar att vänta. En för våldtäkt och en för misshandel.

Inväntar dagen där vi kriminaliserar "mord i blick".
Citera
2024-08-29, 11:34
Medlem
Om det hade varit tvärtom, hade kvinnan fälts då?
Tror knappast det
Citera
2024-08-29, 11:36
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Idag: vad bra, då har vi två domar att vänta. En för våldtäkt och en för misshandel.

Inväntar dagen där vi kriminaliserar "mord i blick".

Idag är så många snöflingor som blir kränkta för allt möjligt och det skall anmälas, såklart. Ytterst patetiska människor som inte kan ta en liten "motgång".
Citera
2024-08-29, 11:40
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Idag är så många snöflingor som blir kränkta för allt möjligt och det skall anmälas, såklart. Ytterst patetiska människor som inte kan ta en liten "motgång".
Ja, för att vi hörsammar dessa svaga individer. Vi fokuserar och baserar allt kring offermentalitet (som ofta kvinnor intar).

Att visa maskulin styrka är idag likställt med misogyni och maktutövande. Varför? För att trycka ner män i skorna och underminera männens styrkor. Kvinnligt = rätt och bra. Manligt = farligt och skadligt.

Detta är så utbrett och uttjatat att det känns patetiskt att ens nämna längre. Än mer patetiskt att försvara, som så många i Sverige fortfarande gör.
Citera
2024-08-29, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Fyfan, jag smekte en kvinna på stjärten igår på krogen, vilken jävla kriminell jävel jag är!

Men det kanske är ok om man är snygg, så som jag är? För hon gav mig sitt nummer i slutändan.

Som någon skrev innan, detta är för att splittra folket.
Blir 10 år på kåken för det där 😂
Citera
2024-08-29, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Kvinnan som anmälde skrämmer borta alla män. Även för sina vänner.

Har pratat med flera tonårskillar som berättar om rätt vidrig snedfördelning inom skolan, där killar alltid är förövare och tjejer offer.

Det var samma på min tid. Skillnaden (som jag ser det) är att då var det en norm från mammorna att skuldbelägga killarna, idag är det regelrätt och förväntat, av hela samhället. Att misstro en kvinna idag anses som misogyni.

Tänk vad år av manshatar-hjärntvätt kan göra med ett samhälle.
Fast så har det alltid varit för 30år sedan när man gick i skolan kommer jag ihåg att vi hade snöbolls krig killarna mot tjejerna ja vi killar vann så klart och vi fick kvarsittning allihop men ingen tjej 😂
Citera
2024-08-29, 11:50
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse142
Fast så har det alltid varit för 30år sedan när man gick i skolan kommer jag ihåg att vi hade snöbolls krig killarna mot tjejerna ja vi killar vann så klart och vi fick kvarsittning allihop men ingen tjej 😂
Ja, jag skrev att det var samma på min tid.

Kvinnor har, så vitt jag vet, alltid haft ett större värde i samhället än män. I Sverige är det bara mer extremistiskt.
Citera
2024-08-29, 11:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallahjalp
Hur skulle du reagera om en bög eller en väldigt oattraktiv kvinna kom fram till dig och började "klämma både här och där" på dig?

Hur skulle du själv reagera om en attraktiv kvinna smekte dig över ryggslutet eller klämde lite extra här och där? Skulle du anmäla henne?

Det aktuella fallet verkar dessutom ha utspelat sig på en hemmafest (kanske med inslag av alkohol?) men räcker det inte med att säga åt på skarpen eller lämna sällskapet?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-08-29 kl. 12:14. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in