Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Om du inte själv har några fakta från Ryssland så sitter du ju bara och förkläder dina känslor som tankar. Du vill så gärna att det går dåligt för Ryssland men du har inga fakta. Så du sitter här i tråden och hittar på lite grejer och får medhåll från andra.
Låt oss komma ihåg sakfrågan. Ukraina har idag ont om män. Donbass-fronten kollapsar snabbt. På grund av just detta.
Har presenterat massor av fakta genom åren. Kolla gärna min inläggshistorik. Däremot så är ryska källor i princip helt värdelösa eftersom det i stort sett bara är lögner. Utifrån historiken bedömer man förtroende. Track record kallas det.
Och då räknar jag inte enstaka misstag i hastigheten utan själva trenden.
Läget på fronten i Donbass postade jag senast igår trovärdiga källor till. Du postade länkar till dina vanliga ryssapologeter på youtube som du hoppas att någon skall tro att de är auktoriteter fast de bara sitter och hittar på utifrån Kremls senaste narrativ.
Sakfrågan är alltså: bägge sidor har ”ont om män” i betydelsen utrustade, utbildade och övade trupper. Flaskhalsarna har Ukraina lättast att hantera samt det faktum att de redan har mobiliserat gör att Ryssland sitter med det största problemet.
Ryssland är också berett att till varje pris (dvs enorma förluster på 7000-9000 man/vecka) säga att man ”gör framsteg” eftersom Putins överlevnad hänger på detta. Vi har också sett hur underhuggare ljuger och säger att attacken är stoppad… inte oväntat för sanningen är som bekant icke närvarande i Rysseriet.