2024-08-11, 14:07
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Ja som min titel lyder så är jag väldigt nyfiken på varför det är sådant har mellan MGTOW och feminister?

Jag menar jag helt ärligt trodde att kvinnor skulle hylla alla män som omfamnar MGTOW! Dessa män har valt att låta sina gener dö ut med dom.
Det enda dom vill i gengäld är att bli lämnad ifred!

Jag har börjat undersöka mer och mer i MGTOW och jag lutar mer och mer åt att omfamna den identiteten själv.

Objektivt sett har kvinnor de senaste 10.000 åren levt av mäns hårda slit och onda bråda död.
Det betyder inte att det inte har varit hårt och eländigt för kvinnor. Men vi män har i alla avseenden alltid varit de som är "förbrukningsvaran".

I.o.m. MGTOW är den flertusenåriga förbrukningsvarukedjan bruten.
Trotts att vi betalar avsevärt mycket mer i skatt och förbrukar väldigt mycket mindre samhällsresurser än kvinnor, så faller allt om vi bara blir ca. 20%(draget ur arslet) av befolkningen.

Ett enkelt "Nej!" är genialiskt effektivt.
Vad skall de feminiserade göra? Ta till våld och åka på välförtjänt stryk?
MGTOW är trumfkortet i könskriget som feminiserade parasiter startade.

Nyligen tackade jag nej till ett kontrakt, på goda mgtow-grunder.
Kunden är enorm, men det finns absolut inget de kan göra åt saken utan att förlora och det är inte mitt problem. Min motivering var att de ej lever upp till mina säk-analyser, vilket är exakt vad det är.
Ponera att jag skulle bli "cansellerad", då förlorar samhället än mer och jag kan snickra eller mecka istället och leva gott på det.
I.o.m. MGTOW är de "rökta" och så är det bara. Definitivt och slutgiltigt.
Citera
2024-08-22, 11:48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Ja som min titel lyder så är jag väldigt nyfiken på varför det är sådant har mellan MGTOW och feminister?

Jag har inte träffat en enda feminist som vet vad MGTOW är.
Citera
2024-08-22, 12:43
Medlem
-Grillo-s avatar
Det är det en jävla skillnad på en "MGTOW", och en s.k. incel. Folk skiter helt i MGTOW-killar, dom bara just går sin egen väg. Det är ingen som hatar dom. Dom vill heller inte någon något ont o bryr sig inte om blåhåriga feminister med ring i näsan, mer än att de kanske t.o.m. kan vara vänner med sådana, utan någon form av kärleks- eller sexuell relation.

Men många som påstår sig vara en MGTOW är istället incels, men som av skam presenterar sig som att man frivilligt håller sig för sig själv, medan sanningen är att de inte får någon tjej. Då blir de hatiska, skyller på feminismen o hatar särskilt blåhåriga feminister med ring i näsan. Det är feministerna fel att de står utanför, o så börjar allt tjafs som incels gör, hatar kvinnor, feminister, invandrarna, judarna o sånt trams.

Så, det blir ganska naturligt att sådana losers blir hatade tillbaka...
Citera
2024-08-22, 20:34
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag förutspådde att det skulle komma en dag, när begreppen Incel och MGTOW skulle slås samman. Så rätt jag fick. Vilken blir nästa grupp att adderas till Incel-begreppet? Vita högermän som är singlar för tillfället?
Citera
2024-08-23, 15:32
Medlem
Spinnacers avatar
Jag har full förståelse för MGTOW i USA/Kanada, då deras äktenskapslagar är helt galna och dejtingkulturen verkar hemsk. Frun begär skilsmässa för hon hittat någon annan, mannen blir av med huset, barnen, 50% allt han har och sen alimony i 10-20 år.

Men att sitta själv i lägenheten i Borås en fredagskväll och kolla anime. Sen påstå att man är MGTOW och "feminister hatar mig och är i upplösningstillstånd".
Senast redigerad av Spinnacer 2024-08-23 kl. 15:36.
Citera
2024-08-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Jag förutspådde att det skulle komma en dag, när begreppen Incel och MGTOW skulle slås samman. Så rätt jag fick. Vilken blir nästa grupp att adderas till Incel-begreppet? Vita högermän som är singlar för tillfället?

Det finns en orsak till att de två begreppen slås ihop ...
Citera
2024-08-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Det finns en orsak till att de två begreppen slås ihop ...

Ja, feminister. De blir helgalna när de fattat att de är betydelselösa i vissa framgångsrika mäns liv. Då vill de gärna slå ihop dem med de mindre framgångsrika.
Citera
2024-08-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Ja, feminister. De blir helgalna när de fattat att de är betydelselösa i vissa framgångsrika mäns liv. Då vill de gärna slå ihop dem med de mindre framgångsrika.

Tycker snarare är så att vissa män blir rabiata när de inser att kvinnor inte behöver män, ofta klarar sig kvinnor t.o.m. klarar sig bättre utan en mans bebis de måste ta hand om.
Citera
2024-08-28, 15:43
Medlem
Citat:
Tycker snarare är så att vissa män blir rabiata när de inser att kvinnor inte behöver män, ofta klarar sig kvinnor t.o.m. klarar sig bättre utan en mans bebis de måste ta hand om.

Kvinnor skulle alltså klara sig utan män? Har aldrig träffat en sån kvinna i hela mitt liv.
Citera
2024-08-28, 15:48
Medlem
Citat:

Topic var varför begreppen slås ihop. Du kände istället ett behov att visa hur kvinnor kan.
Citera
2024-08-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrovRakadKuk
Kvinnor skulle alltså klara sig utan män? Har aldrig träffat en sån kvinna i hela mitt liv.

Du har alltså inte träffat särskilt många kvinnor i ditt liv, jag känner gott om sådana kvinnor. Allt från hårt arbetande inom vården till högt uppsatta yrkeskvinnor inom bl.a. IT och bank. Men visst, att de äger sin bostad, har pengar på banken och inte verkar ha något intresse av att skaffa någon man hittar jag säkert bara på.
Citera
2024-08-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Topic var varför begreppen slås ihop. Du kände istället ett behov att visa hur kvinnor kan.

Det var inte jag som tog diskussionen till. Orsaken till varfö begreppen slås ihop är enkel, det är ofta samma personer som passar in under båda begreppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in