2024-08-28, 11:41
Medlem
laxsills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Bibeln kan man alltid köra bort med deras hittepå historier men de har någon annan bok. Fram med boken för fan!
De kommer svara nej aldrig i livet !😂
Mycket av inlägget är svårt att avkoda, men jag blir nyfiken på vilken bok du snackar om? Talmud? Eller något annat? Finns öppet på nätet och går säkert att hitta på bibliotek också.
Citera
2024-08-28, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxsill
Mycket av inlägget är svårt att avkoda, men jag blir nyfiken på vilken bok du snackar om? Talmud? Eller något annat? Finns öppet på nätet och går säkert att hitta på bibliotek också.

De snackar så mycket skit. "Vi har ingen religion. "Ni tror ni ska komma undan " från ???
Hemligt. De tror att jag går på deras antydan att vi får ett efterliv. "Då kommer allt ordna sig ".
Alla fattar att de är bedragare men låtsas som inget konstigt hänt.

De hatar människor skojar ej. Utmana de om ni orkar med de. Men har fattat efter många år att de tror om någon kontaktat de=äger er. Men de är verkligen inte från en riktig männiiskogud.
De vet inte vad en hjärna är eller hur den tar emot information. Det är livsfarligt att hålla på med gud ingen har insett detta.

Alla tror att gud tar bort en jinn eller ande när det är de själva som bestämmer. Jag skäms!!
Citera
2024-08-28, 11:54
Medlem
laxsills avatar
Citat:
De snackar så mycket skit. "Vi har ingen religion. "Ni tror ni ska komma undan " från ???
Hemligt. De tror att jag går på deras antydan att vi får ett efterliv. "Då kommer allt ordna sig ".
Alla fattar att de är bedragare men låtsas som inget konstigt hänt.

De hatar människor skojar ej. Utmana de om ni orkar med de. Men har fattat efter många år att de tror om någon kontaktat de=äger er. Men de är verkligen inte från en riktig männiiskogud.
De vet inte vad en hjärna är eller hur den tar emot information. Det är livsfarligt att hålla på med gud ingen har insett detta.

Alla tror att gud tar bort en jinn eller ande när det är de själva som bestämmer. Jag skäms!!
Fattar fortfarande inget men vilken bok pratar du om? Snälla stilla min nyfikenhet?
Citera
2024-08-28, 12:05
Medlem
Judarna var Guds utvalda folk och deras uppdrag var att föra alla människor till Gud. De misslyckades fullständigt med sin uppgift och skapade istället en intern intresseklubb.
Citera
2024-08-28, 12:12
Medlem
Citat:
Fattar fortfarande inget men vilken bok pratar du om? Snälla stilla min nyfikenhet?

Man du trodde att de svarar? De bryr sig om ritulaler. Tex att er migrän ska gå ihop med solar plexus och bröstkorgen samtidig...
Var i helvete ska människor sluta??
Vad hände med dina fötter och solar plexus ??
Fan är det för fel på er?
Allt som känns jobbigt och att exakt samtidigt som man ska göra en grej ska de förstöra allt. Tex jobba, gå på krogen m.m
Skojar inte!

Men ja hitta boken om hur hjärnans ingång nr 49 går ihop med hela veckan ???

Alltså lär inte mig om vad de bryr sig om. Göra narr av alla men ingår även yrkesliv, barn, privatliv,sexliv allt ingår alltså i deras "lyxliv".

Lyxlivet är ofta vårat sämsta liv vi kan ha. Men tål inte se såna där de manipulerat så de är tom med på tv varje dag. De ljuger för de !! Alltså de står för aga, misär och allt men inser aldrig det.
Citera
2024-08-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Inom delar av kristendomen, framförallt vissa grenar av protestantismen, är man av åsikten att judarna är Guds utvalda folk.

Varför konverterar inte dessa kristna till judendomen? Om det nu är judar och inte kristna som är utvalda.
Därför att kristna följer Kristus och inte den gamla judiska lagen. Allt sedan Jesu bergspredikan.

Därför konverterar inte kristna till judendomen.

Men eftersom Jesus var jude inser man att judarna är ett utvalt folk.
Även Judas Iskariot och Ahasverus var ju judar men dem gick det inte så bra för.

EDIT: En del anser ju att legenden om Ahasverus förklarar varför judarna är förföljda. Bland annat.
Senast redigerad av GiatarrNenne 2024-08-28 kl. 12:30.
Citera
2024-08-28, 12:36
Medlem
laxsills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Därför att kristna följer Kristus och inte den gamla judiska lagen. Allt sedan Jesu bergspredikan.

Det är ju i Bergspredikan det står "I skolen icke mena att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har icke kommit för att upphäva, utan för att fullborda. Ty sannerligen säger jag eder: Intill dess himmel och jord förgås, skall icke den minsta bokstav, icke en enda prick av lagen förgås, förrän det allt har fullbordats."?
Citera
2024-08-28, 12:37
Medlem
Citat:

Snälla lyssna bara. De talar inte i mönniskokoder. Dina barn kommer mötas av en typ rektangel som vill åka in i arslet på de.
Skojar inte ens.
Att man ska behöva vara ärlig för att ni ska fatta att gud ska bort !!!
Ni får svar av Aliens som har.primitiva behov.
Tex mosa ut huvudet på er, kasta spön i bröstkorgen.. du hör nog själv hur intressant det var...

De jag har haft kontakt med har varit så djävulska att de ens vågar ??😂 De har ingen gud kvar jag har överlistat alla. Inte en jävel går med på deras krav. Sen har de mage besöka en person som dött och meddela att de kan hamna i helvetet.

Var fan var vi ens när vi var 10? Jag skäms ihjäl när jag ser att ni blir lurade oavsett bok.
Citera
2024-08-28, 12:43
Medlem
laxsills avatar
Citat:
Snälla lyssna bara. De talar inte i mönniskokoder. Dina barn kommer mötas av en typ rektangel som vill åka in i arslet på de.
Skojar inte ens.
Att man ska behöva vara ärlig för att ni ska fatta att gud ska bort !!!
Ni får svar av Aliens som har.primitiva behov.
Tex mosa ut huvudet på er, kasta spön i bröstkorgen.. du hör nog själv hur intressant det var...

De jag har haft kontakt med har varit så djävulska att de ens vågar ??😂 De har ingen gud kvar jag har överlistat alla. Inte en jävel går med på deras krav. Sen har de mage besöka en person som dött och meddela att de kan hamna i helvetet.

Var fan var vi ens när vi var 10? Jag skäms ihjäl när jag ser att ni blir lurade oavsett bok.
Alltså jag är ledsen men jag fattar inte ett skit av vad du säger och det lilla jag ändå får någon slags grepp om är helt främmande för mig som är praktiserande jude så jag har väldigt svårt att ta in det. Har du möjlighet att vara lite mer konkret tror du?
Citera
2024-08-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne

Därför konverterar inte kristna till judendomen.

Men eftersom Jesus var jude inser man att judarna är ett utvalt folk.
Även Judas Iskariot och Ahasverus var ju judar men dem gick det inte så bra för.

EDIT: En del anser ju att legenden om Ahasverus förklarar varför judarna är förföljda. Bland annat.

Om Jesus var jude men kristna vägrar bli judar så följer de ju ej Jesus.
Citera
2024-08-28, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Den judiska religionen av idag ses som en feltolkning/förvanskning av det sanna kristna budskapet. Före Jesus så var judarnas religion den sanna. Men judar efter Jesus har gått vilse för de accepterar inte Nya Testamentet.

Så idag är det väl snarare FOLKET än religionen som man ser som speciella.
Judar acceterar inte Palus falska påfund som är det mesta av NT.
Citera
2024-08-28, 13:15
Medlem
Citat:
Det är ju i Bergspredikan det står "I skolen icke mena att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har icke kommit för att upphäva, utan för att fullborda. Ty sannerligen säger jag eder: Intill dess himmel och jord förgås, skall icke den minsta bokstav, icke en enda prick av lagen förgås, förrän det allt har fullbordats."?

Det står också:

Citat:
43 Ni har hört att det är sagt: Du skall älska din nästa och hata din ovän.

44 Jag säger er: Älska era ovänner och be för dem som förföljer er.

45 Då är ni er himmelske Faders barn. Han låter sin sol gå upp över onda och
goda och låter det regna över rättfärdiga och orättfärdiga.

46 Ty om ni älskar dem som älskar er, vilken lön får ni för det? Gör inte
publikaner det också?

47 Och om ni hälsar endast på era bröder, vad gör ni för märkvärdigt med det?
Gör inte hedningar det också?

48 Var alltså fullkomliga, såsom er Fader i himlen är fullkomlig.

Och i den mån detta står i motsats till den judiska lagen är det Kristi ord som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in