2024-08-27, 19:21
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Troligtvis innehåller den surhetsreglerande ämnen + kolsyra vilket är dåligt för tänderna.
Citera
2024-08-27, 19:33
Medlem
S.O.Stolps avatar
Celsius är den bästa energidrycken. Dels är den helt vegansk och innehåller bara naturliga smakämnen. Sen innehåller Celsius sju olika vitaminer och därtill grönt te, ingefära, guarana och koffein.

Inget för gemene flashbackare alltså som helst köper Shark energy drink på Ö&B. Ska man lyxa till det köper man Monster.
Citera
2024-08-27, 19:41
Medlem
Hygrotorks avatar
Bra vet jag fan inte, men det är i mitt tycke den godaste energidrycken. Speciellt Jungle vibes.
Citera
2024-08-27, 20:12
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hygrotork
Bra vet jag fan inte, men det är i mitt tycke den godaste energidrycken. Speciellt Jungle vibes.
okej ska köpa det nästa gång jag ska till affären, är rätt taggad på att prova den
Citera
2024-08-27, 20:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ja Celsius är som energidryck bra. Något bättre än de vanliga RB varianterna. Min favorit var Orange. Blev en bra energikick innan gymmet.
Citera
2024-08-27, 21:09
Medlem
Zoologens avatar
Finns det någon "bra" energidryck?
Citera
2024-08-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
5 dl är mycket. Det låter som flera koppar. Om det är starkt kaffe så beräknar jag att du får i dig 450 mg koffein och det är en hög dos.

Det där var ju lite spännande. Hur beräknar du koffeinhalten för kaffe? Spelar det in om det är typ nescaffe eller brygg etc? Kanske dum fråga men står koffeinhalten angiven på kaffepaketen och hur anges den i så fall?

Jag vet att tråden handlar om energidryck men det skulle vara intressant med en referens.
Citera
2024-08-27, 21:25
Medlem
Thraxxs avatar
Finns inga bra energidrycker, det enda som ska drickas för en boost är svart kaffe.
Citera
2024-08-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det där var ju lite spännande. Hur beräknar du koffeinhalten för kaffe? Spelar det in om det är typ nescaffe eller brygg etc? Kanske dum fråga men står koffeinhalten angiven på kaffepaketen och hur anges den i så fall?

Jag vet att tråden handlar om energidryck men det skulle vara intressant med en referens.

Jag har ingen referens just nu tyvärr. Koffeinhalten står inte på kaffepaketen. Jag har deltagit i flera löparforum och fått informationen där.

Jag känner dopingeffekten vid höga doser. Armarna kan skaka lätt, men benen blir oerhört snabba och humöret stiger.

Jag har för mig att nescaffet har mindre koffein men man kan reglera naturligtvis genom att ta fler skedar eller skopor i vattnet. Om dina frågor finns mycket information på Internet, inte så mycket svensk info dock.
Citera
2024-08-27, 21:41
Medlem
Vi har kommit bort lite från Celcius. Men jag skulle vilja berätta att jag överdoserade koffein vid två tillfällen vid motionslopp.

En gång vid Falkenbergs Stadslopp drack jag innan loppet rejält med starkt kaffe men sedan for djävulen in i mig och jag fortsatte med en burk "Flying Horse" och avslutade med "Red Bull". Jag for iväg som en raket och vid 3 km låg jag på personligt rekord men vid 6 km fick jag börja jogga. Jag var god för 38 minuter på milen men kom i mål på svaga 43 minuter.

Några år därefter sprang jag Änglamilen i Ängelholm och det var 27 grader varmt. Före loppet bälgade jag i mig kaffe men jag drack också vatten. Uppdrogningstid 35 minuter. Första två kilometrarna rusade jag förbi alla fotbollspelare och dameliten men även denna gång helt slut vid 6 km.

Vid målgång svettades jag inte, en sjukvårdare tittade på mig och förde mig in i skuggan.

Jag menar det är lurigt med koffein, allra helst om det är varmt. Men nu diskuterar vi Celcius, jag har som sagt provat det men känner inga effekter. Man skall alltid prova sig fram för mycket är individuellt.
Citera
2024-08-27, 21:45
Medlem
Strunt i näringsdeklaration och vad den innehåller. Varenda ”smak” smakar enbart ingefära. Skiten är odrickbar.
Citera
2024-08-27, 22:02
Avslutad
Ingen konstgjord energidryck är bra.

Apelsinjuice är att rekommendera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in