2024-08-23, 11:23
Medlem
Nu sitter Max inte för mordet på sin pappa.

Däremot har en 13-åring och en till under 15 gripits. Jag antar de blir föremål för åtgärder genom omhändertagande av sociala myndigheter för samt rättsväsendet.
Citera
2024-08-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Nu sitter Max inte för mordet på sin pappa.

Däremot har en 13-åring och en till under 15 gripits. Jag antar de blir föremål för åtgärder genom omhändertagande av sociala myndigheter för samt rättsväsendet.

Antagligen för mordet på pappan
Citera
2024-08-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knuda82
Jag vet vet inte men va det inte han som blev skjuten eller blev skjuten i benet

Äh näää M sköt en i benet därför sitter han det var väl den 29/7 tror jag ,ca 14 dgr senare sköts hans pappa ihjäl.
Citera
2024-08-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Äh näää M sköt en i benet därför sitter han det var väl den 29/7 tror jag ,ca 14 dgr senare sköts hans pappa ihjäl.

Ok då är jag med
Citera
2024-08-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ok då är jag med

Vad händer i ärendet
Citera
2024-08-28, 16:14
Medlem
Liletts avatar
Saxat ur artikeln:
Citat:
Brist på uppgifter i mordutredning

Polisen jagar fler uppgifter om vad som misstänks vara ett brutalt hämndmord i Skurup. Mördaren eller medhjälpare kan ha spanat i flera dagar. Nu vädjar man till allmänheten.

Tillgängliga uppgifter talar för att dådet var en hämnd riktad mot mannens son, som sitter häktad för mordförsök elva dagar tidigare.

Två pojkar, båda under 15, är frihetsberövade som misstänkta för inblandning. En av dem för själva skotten.

Enligt Sydsvenskans uppgifter hänger både mordet och den föregående skjutningen ihop med mordförsöket på Ystadsvägen i Malmö den 11 augusti. Där är en trettonårig pojke tagen i förvar som misstänkt.

Betalartikel: https://www.sydsvenskan.se/2024-08-2...mordutredning/
Citera
2024-08-29, 08:45
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Jag vet vet inte men va det inte han som blev skjuten eller blev skjuten i benet
M ska ha skadeskjutit någon i benet. Inte dödat.
Citera
2024-08-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
M ska ha skadeskjutit någon i benet. Inte dödat.

Jag vet
Citera
2024-08-29, 21:27
Medlem
Vad är grejen med M? Familjen han har växt upp i verkar ju väldigt normal. De andra pojkarna verkar också vara högst normala. Vad var det som gick fel med M? Fattar inte ens hur en son kan ställa till med så mycket skit så hans pappa mördas i sitt eget hem. Så fruktansvärt för Gustafs kvarvarande familj.
Citera
2024-08-30, 19:08
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Vad är grejen med M? Familjen han har växt upp i verkar ju väldigt normal. De andra pojkarna verkar också vara högst normala. Vad var det som gick fel med M? Fattar inte ens hur en son kan ställa till med så mycket skit så hans pappa mördas i sitt eget hem. Så fruktansvärt för Gustafs kvarvarande familj.
Det är inte normalt att avrätta en far för att sonen skadeskjutit någon. Frågan är varför GM och eventuell beställare har utför något så galet. Vad kan det vara för fel på dom?
Citera
2024-08-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det är inte normalt att avrätta en far för att sonen skadeskjutit någon. Frågan är varför GM och eventuell beställare har utför något så galet. Vad kan det vara för fel på dom?

Det fattar väl alla, utföraren har uppenbarligen inte växt upp i en priviligierad familj som M gjort. M fick alla förutsättningar till ett bra liv ändå förstör han livet för hela sin familj genom att leka gangster.
Citera
2024-08-30, 20:29
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Det fattar väl alla, utföraren har uppenbarligen inte växt upp i en priviligierad familj som M gjort. M fick alla förutsättningar till ett bra liv ändå förstör han livet för hela sin familj genom att leka gangster.
Det är fortfarande inte M som förstört livet för sin familj. Det är GM och eventuellt beställare. Samhället undrar över: Vad kan det vara för fel på dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in