Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Jag håller med om att väst borde öka tempot. Ryssarna är på väg ner, det är bara en tidsfråga.
Sedan när det gäller allierade, även de som anses vara Rysslands vänner är väldigt avvaktande. Ingen vill satsa allt på en förlorare. Vi ser också att Nordkorea/Iran skickar vad de har i militär utrustning, men tar också betalt för det till skillnad från väst som ger bort sitt material.
När det gäller Kina/Indien så köper de råvaror billigare. Krass ekonomiskt en fördel för Kina/Indien där Ryssland är ren råvaruproducent, man ser inte att de investerar i Ryssland. Kina verkar också vara på väg bort från sitt oljeberoende och på långt sikt lär inte Ryssland kunna sälja mer och mer olja utan snarare mindre och mindre.
Både Indien och Kina visar mer intresse för att hitta en fredlig lösning än att på något sätt bidra till kriget. Det är ett gott tecken även om fredliga lösningar är lite utopi.
Ryssland har få vänner, de flesta vännerna verkar dock vara mer beroende och behöva Ryssland mer än att de kan hjälpa Ryssland. Några förvånar mig lite hur passiva de är. En del afrikanska länder hade jag trott skulle vara glada få skicka en del av sin överbefolkning till att bli kanonmat.
Alldeles riktigt, en fredlig lösning om Ukraina är en utopi!
Moskva kan aldrig förhandla med Ukraina, då regeringen i Kiev endast är ett verktyg för globalistiska krafter i Väst.
Bakom dessa globala Västliga krafter står främst en synnerligen diffus samling oligarker, d.v.s. en massa storföretag som inte gillar några geografiska begränsningar i sitt härjande.
Däremot har Kina och Ryssland gjort helt klart för sina egna oligarker och storföretag, om ni försöker lägga er i politik, då blir det direkt statlig konfiskering som gäller!