• 1
  • 2
2024-08-26, 15:38
Medlem
Ett av mina lifehacks är att jag brukar köpa ett helt gäng svarta strumpor (minst 10 par) som jag har till vardags. Då slipper man hålla på att para ihop dem efter tvätt. Om någon enstaka går sönder är det bara att slänga den. Men när alla börjar bli slitna slänger jag rubbet och köper nya.

Nu är det dags att uppgradera. Men vilka strumpor ska jag köpa? Sist blev det från Stadium, men det var det sämsta köpet hittills. De luddar som fn och har slitits ut snabbt.

Mina krav:
*Svarta
*Luddfria
*Tunna (dvs inte av Tennistyp)
*Inte allt för dyra
Citera
2024-08-26, 15:44
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Finns inga bättre strumpor. Alla är lika bra/dåliga. Det går lika bra med 20-pack från ÖoB. Svarta. Tunna. Luddar inte. Blir normalt slitage som på alla andra strumpor.
Citera
2024-08-26, 15:45
Jag köpte nyss från Dressman tre 3-pack strumpor för 99:- per styck och är nöjd. Blir ungefär 30 kr per par. Dock inte lika sköna eller fylliga som Fathers & Friends men såg att de hade rea nu på sin hemsida om det är av intresse.
Citera
2024-08-26, 15:47
Medlem
Brothers 5 pack för 199.
Citera
2024-08-26, 16:01
Medlem
Var inne på H&M och köpte bambusockar, som jag läste skulle vara bra. Hittills nöjd, luktar inte ren ondska efter en dag i skor. Har kört på tubisar/tennis hela livet för att de inte luktar, men de luddar ju som fasen. Ska prova fler bambu av olika märken, än så länge verkar de bra.
Citera
2024-08-26, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Ett av mina lifehacks är att jag brukar köpa ett helt gäng svarta strumpor (minst 10 par) som jag har till vardags. Då slipper man hålla på att para ihop dem efter tvätt. Om någon enstaka går sönder är det bara att slänga den. Men när alla börjar bli slitna slänger jag rubbet och köper nya.

Nu är det dags att uppgradera. Men vilka strumpor ska jag köpa? Sist blev det från Stadium, men det var det sämsta köpet hittills. De luddar som fn och har slitits ut snabbt.

Mina krav:
*Svarta
*Luddfria
*Tunna (dvs inte av Tennistyp)
*Inte allt för dyra

Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Finns inga bättre strumpor. Alla är lika bra/dåliga. Det går lika bra med 20-pack från ÖoB. Svarta. Tunna. Luddar inte. Blir normalt slitage som på alla andra strumpor.

Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Jag köpte nyss från Dressman tre 3-pack strumpor för 99:- per styck och är nöjd. Blir ungefär 30 kr per par. Dock inte lika sköna eller fylliga som Fathers & Friends men såg att de hade rea nu på sin hemsida om det är av intresse.

Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Brothers 5 pack för 199.

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Var inne på H&M och köpte bambusockar, som jag läste skulle vara bra. Hittills nöjd, luktar inte ren ondska efter en dag i skor. Har kört på tubisar/tennis hela livet för att de inte luktar, men de luddar ju som fasen. Ska prova fler bambu av olika märken, än så länge verkar de bra.

Ett gäng snubbar som snackar om vilka strumpor som är bäst haha.

Bara gå till willys, lidl eller vart fan som helst som är billigast och köp ett par svarta eller vita långa strumpor.
Citera
2024-08-26, 17:35
Medlem
Finns ju verkligen ingen korrelation mellan prislapp och kvalitet när det gäller strumpor. Händer när jag köper kläder på finare butik och känner mig lite Big Spender att jag plockar på mig ett par för ett par hundralappar och de är snart lika slitna som ÖoB-skiten där ett tiopack betingar samma penning.

Strumpor som jag dock tycker håller anmärkningsvärd kvalitet är de där som skolklasser och idrottsföreningar brukar sälja under märket "New body". Billiga som snor men de jag köpte i drivor för att sponsra nåt läger för tjugo år sen är tamigfan helt intakta idag. Men de kan ha bytt kinesisk slavfabrik sen sist.
Citera
2024-08-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Finns ju verkligen ingen korrelation mellan prislapp och kvalitet när det gäller strumpor. Händer när jag köper kläder på finare butik och känner mig lite Big Spender att jag plockar på mig ett par för ett par hundralappar och de är snart lika slitna som ÖoB-skiten där ett tiopack betingar samma penning.

Strumpor som jag dock tycker håller anmärkningsvärd kvalitet är de där som skolklasser och idrottsföreningar brukar sälja under märket "New body". Billiga som snor men de jag köpte i drivor för att sponsra nåt läger för tjugo år sen är tamigfan helt intakta idag. Men de kan ha bytt kinesisk slavfabrik sen sist.

Ja, just det. Har också för mig att Newbody är ganska bra. Får väl köpa på mig nästa gång några ungar vill sälja sånt.
Citera
2024-08-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Ja, just det. Har också för mig att Newbody är ganska bra. Får väl köpa på mig nästa gång några ungar vill sälja sånt.

Tyvärr har det där gått lite woke på senare tid. Mest bambu till högre pris som finniga dörrnasare erbjuder numer. Ska ju vara "hållbart". I betydelsen miljömedvetet. Inte i bemärkelsen noll hål i hälen efter två tvättar. Säljs också in med argumentet att de är "så sköna". Män som kanaliserar sitt välbefinnande via mjukheten i fotbeklädnaden bör omvärdera sina liv.
Citera
2024-08-26, 19:13
Medlem
https://www.strumplandet.se/?gad_sou...SAAEgJOm_D_BwE

Köpte lösresårstrumpor därifrån, riktigt bra kvalitet, provade Norfolk bambu, väldigt skönt när det inte stasar runt fotleden, dessa halkar inte heller ner.
Senast redigerad av peckapecan 2024-08-26 kl. 19:18.
Citera
2024-08-27, 07:44
Medlem
Snops avatar
Köpte nyligen ett 10-pack på H&M.

https://www2.hm.com/sv_se/productpage.1007333001.html

Luddar nästan ingenting och känns överlag bra för bomullsstrumpor. För 23 kronor paret kan jag inte klaga!

Finns även i andra färger om man föredrar det.
Citera
2024-08-27, 13:36
Medlem
BackToHegels avatar
Sen jag blev gubbe med lite pengar över har jag förändrat mina vanor vad gäller strumpor. Tidigare köpte jag tunna bomullsstrumpor i storpack, nu har jag gått över till ullblandningar som kostar lite mer. Men det är värt det, om ekonomin inte är pressad.

Vinterstrumpor och sommarstrumpor
https://rodastjarnan.com/skor-och-ka...or-grona-40741
https://rodastjarnan.com/skor-och-ka...lstrumpa-47762
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in