Citat:
Ursprungligen postat av
Kilbride
Detta får mig att tänka på ett annat fall för några år sedan. En svinrik snubbe köpte en tomt och anpassade den efter sitt eget tycke. Rika människor verkar tro att de kan göra vad som helst! Sen kommer ett vite de måste betala, men det är småpengar för dem.
(FB) Miljonär skövlar skog i Tylösand för att få havsutsikt, september 2018
Ja sånt där är så jävla irriterande.
Rätt roligt när man kollar på hemnet och ser alldagliga hus som det inte är nåt märkvärdigt med som dom vill ha ett par miljoner extra för därför att det ligger en älv eller sjö i närheten.
På bilderna ligger det även en stig från tomten till en "egen" brygga eller nåt fint utehus/redskapbod i fin skogsglänta bredvid huset.
Sen kollar man på tomtgränsen och ser att allt är byggt på kommunal mark och att "deras" jävla brygga är ett svartbygge. Oftast har de dessutom satt upp falska ogiltiga skyltar t ex "passering förbjuden"och på stigar och vägar som tillhör kommunen för att dom inte vill ha människor inpå sig.
Jag får lust att riva ned dom där jävla skyltarna när jag ser dom och sätta upp ett tält bredvid "deras" brygga och strand ibland.