2024-08-26, 19:41
Medlem
Damen101s avatar
Har precis sett att ICA Basic har sin egna Sour Cream n Onion chips som de tidigare inte har haft. Är dom godare än konkurrenternas chips som OLW och Estrella?

Enligt mig som är dom lätt värt att testa, dom kostar ca: 16kr för ca: 175g. Dom är lite hådare än andra chips med kryddningen är god.

Någon annan som har testat?
Citera
2024-08-26, 19:45
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Har precis sett att ICA Basic har sin egna Sour Cream n Onion chips som de tidigare inte har haft. Är dom godare än konkurrenternas chips som OLW och Estrella?

Enligt mig som är dom lätt värt att testa, dom kostar ca: 16kr för ca: 175g. Dom är lite hådare än andra chips med kryddningen är god.

Dom är bra, lite mer vasslepulver i dom än OLW och Estrella. Samma tillverkare som Garants Sourcream & Onion, vilka har fått bra betyg i flera tester.

Visst är man van vid Estrellas sourcream, men dessa är ett välkommet avbrott i vardagen
Citera
2024-08-26, 19:56
Medlem
StudiumValors avatar
Godare? Nja.
Lika goda? Tja.
Värde för pengarna? Ja
-----
Prövade falska pringles från Liedl i helgen. Kan inte säga att jag kände ngn skillnad
Citera
2024-08-26, 20:02
Medlem
Vansterpartiets avatar
Butikernas egna varumärken brukar vara tillverkade i Belgien som faktiskt kan göra chips, till skillnad från svettiga Ahmed i Angered.
Citera
2024-08-26, 20:13
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:

Dom flesta chips med smak är tyvärr med laktos så jag har inte testat.
Men ibland är andra märken av tex chips godare då man vant sig med dom vanliga.

Jag köpte Lantchips igår som är galet goda. Tyvärr är dom lite hårda så jag bet sönder en tand.
Saknar Estrella Dillchips men med all mjölk och gräddpulver skiter man i timmar när man har laktosproblem så nåt sånt blir det inte mer.
Citera
2024-08-26, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink

Jag köpte Lantchips igår som är galet goda. Tyvärr är dom lite hårda så jag bet sönder en tand.
Saknar Estrella Dillchips men med all mjölk och gräddpulver skiter man i timmar när man har laktosproblem så nåt sånt blir det inte mer.
Bet sönder en tand?
Citera
2024-08-26, 20:23
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iavqiao3
Typ?
Ja det är inte utrett av läkare (som vägrar) men jag får sitta på muggen strax efter jag fått i mig laktos.
(räcker det som svar?)
Citat:
Bet sönder en tand?
Ja, chipsen kan va hårda och då kan man med otur bita sönder en tand. Det gjorde jag.
Citera
2024-08-26, 20:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Det tråkiga med smaksatta chips numera är att de oftast innehåller socker. Det här inte hemma på potatischips.
Citera
2024-08-26, 20:36
Avslutad
De visste jag inte!
Måste prova om dom kommer till min stad

Känns som de kommer vara sämre kvalitet än OLW …
Citera
2024-08-26, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det tråkiga med smaksatta chips numera är att de oftast innehåller socker. Det här inte hemma på potatischips.
Utveckla.
Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88
De visste jag inte!
Måste prova om dom kommer till min stad

Känns som de kommer vara sämre kvalitet än OLW …
Den smakar skit.
Citera
2024-08-26, 20:42
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Varför frågar du oss om du har testat?

Dom är nya för mig så tänkte om någon annan visste om dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Dom är bra, lite mer vasslepulver i dom än OLW och Estrella. Samma tillverkare som Garants Sourcream & Onion, vilka har fått bra betyg i flera tester.

Visst är man van vid Estrellas sourcream, men dessa är ett välkommet avbrott i vardagen

Dom är goda för sitt pris.

Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink

Okey, tråkigt men funkar det inte med laktos piller?

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Ja det är mycket smak till skillnad från OWL eller Estrella som smakar mycket potatis med kryddningen.
Citera
2024-08-26, 20:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Utveckla.

Den smakar skit.

Utveckla vad? Gillar du socker på chips?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in