2024-08-26, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja jag tror på det personliga ansvaret. Såvida han inte fått demens eller något så ska han ju själv bete sig så att han inte blir inburad. Vet inte varför det är så svårt för en del att fatta det. Och utöver det så vet han ju att folk inte gillar honom så att någon eller några skulle anmäla saken är ju inte förvånande.

Chrippa börjar närma sig 40. Fattar inte daltandet.

Han verkar inte kunna göra något fel. Allt försvaras till vansinne.
Citera
2024-08-26, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag ser att du inte begriper vad det är som diskuteras och på vilka grunder.
Det var ju i o f inte väntat heller.

Hängde med alldeles ypperligt bra.

Du kan kliva ner från dina höga hästar. Du imponerar inte på någon med ditt sätt. Ja, eller ett par enstaka möjligen.

Chrippa gör fel om han spelar där. Ät upp det bara.
Citera
2024-08-26, 18:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Hängde med alldeles ypperligt bra.

Du kan kliva ner från dina höga hästar. Du imponerar inte på någon med ditt sätt. Ja, eller ett par enstaka möjligen.

Chrippa gör fel om han spelar där. Ät upp det bara.
Ingen har sagt att han gör rätt om han spelar där.
Du har alltså helt missat vad det handlar om.
Citera
2024-08-26, 18:03
Medlem
Citat:
Jag anmäler inte folk till myndigheterna för att de går mot röd gubbe.

Om nu någon "mot förmodan" anmält honom så är det en sjuk individ/sjuka individer som enbart vill skada.

Ja och sådana personer finns, därför borde man ta sitt ansvar och inte annonsera ut på internet att man tänker bryta mot lagar i såna länder som UAE. Särskilt om man har sitt lilla barn där som då hamnar med en kvinna som har både slagit och kastat barnet i golvet.
Citera
2024-08-26, 18:05
Medlem
Citat:
Ingen har sagt att han gör rätt om han spelar där.
Du har alltså helt missat vad det handlar om.

Men tråden handlar om Chrippa och vad han riskerar när han annonserar ut att han ska begå brott i Dubail. Det handlar inte om hotellringare om du nu trodde det.
Citera
2024-08-26, 18:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men tråden handlar om Chrippa och vad han riskerar när han annonserar ut att han ska begå brott i Dubail. Det handlar inte om hotellringare om du nu trodde det.
Min kommentar handlade om hotellringare som ringde med uppsåt att skada Chrippa - och det var tydligen något som var viktigt att kommentera.
Citera
2024-08-26, 18:10
Medlem
Citat:
Min kommentar handlade om hotellringare som ringde med uppsåt att skada Chrippa - och det var tydligen något som var viktigt att kommentera.

Men nu har det uppenbarligen inte skett att någon anmält eftersom han verkar vara tillbaka i Sverige som någon skrev, så inget att dividera vidare om. Allt frid och fröjd.
Citera
2024-08-26, 18:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Men nu har det uppenbarligen inte skett att någon anmält eftersom han verkar vara tillbaka i Sverige som någon skrev, så inget att dividera vidare om. Allt frid och fröjd.
Du vet väl inte om det skett någon anmälan eller inte.
Han gick ju ut och sa att han avstod eftersom som folk ringt.

Jag tycker det är äckligt att det finns folk som vill så illa så att de kan komma på att göra en sådan sak - och är det sant så är det definitivt inte "frid och fröjd" för att de inte lyckades i sitt uppsåt.
Citera
2024-08-26, 18:18
Medlem
Citat:
Du vet väl inte om det skett någon anmälan eller inte.
Han gick ju ut och sa att han avstod eftersom som folk ringt.

Jag tycker det är äckligt att det finns folk som vill så illa så att de kan komma på att göra en sådan sak - och är det sant så är det definitivt inte "frid och fröjd" för att de inte lyckades i sitt uppsåt.

Är det hemskt att anmäla? Varför då?
Om man är genuint nyfiken är det väl helt rätt?!
Citera
2024-08-26, 18:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Nyfiken??

Ja, det sjukt att anmäla ett offerlöst brott i ett land som Saudi bara för att djävlas.
Mycket sjukt.
Citera
2024-08-26, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Fast det går ju inte att ta ifrån Chrippa ansvaret att det är han som riskerar att bli tagen och utsätta Chloe för denna upplevelse.
Han är ju fullt medveten om att spelandet inte är tillåtet i Dubai och det togs ju upp redan förra gången han var där (om inte tidigare än så till och med) så bara att han ens överväger att göra det och dessutom flaggar om det öppet på nätet innebär ju att han uppenbarligen var villig till en början, genom tanken på att spela, att riskera att Chloe skulle få uppleva hur hennes pappa skulle kunnat bli tagen.
Så oavsett vad man kan tycka om att folk har kontaktat hotellet osv (vilket jag absolut inte tror på utan tror snarare att han ju gott och väl vetat om att han inte kunnat spela men att bara "ta ledigt" och inte lägga upp streams skulle ju inte ge någon reaktion eller uppmärksamhet, däremot att påstå att folk kontaktat hotellet har ju gjort det och rört upp känslor. Sjuka känslor hos en viss användare visade det sig dessutom) så är fortfarande bara att han säger att han ska eller om han nu tänkt spela det som är det stora felet och det som faktiskt skulle kunna utsätta Chloe för detta trauma som skulle kunna skett.

Du har helt rätt såklart.

Jag fattar inte vad som händer med en del folk här i denna tråden, de blir som förtrollade och tar det jättepersonligt och blir som nästan personlighetsförändrade. Skriver på ett sätt de inte gjorde tidigare osv.. fattar inget alls. Börjar tro på myten att det är flera folk på samma konto
Citera
2024-08-26, 18:27
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Testa Googla hur det är innuti Dubais fängelsen så kanske du förstår det hemska med att försöka sätta chrippa i fängelse i Dubai.

Citat:
Nyfiken??

Ja, det sjukt att anmäla ett offerlöst brott i ett land som Saudi bara för att djävlas.
Mycket sjukt.
Eftersom dem inte verkar lyckas med att få chrippa i fängelse i Sverige trots flera försök, så kanske dem har bestämt sig för att försöka få honom i fängelse i ett annat land? Är deras mål kanske att få chrippa i fängelse till varje pris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in