2024-08-26, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
En schizofren, verklighetsfrånvänd och paranoid cannabisknarkare med munchies är definitionen av någon som kommer att vara ett problem för sin omgivning.
Fan så tråkigt det är att se att folk är så indoktrinerade att de bygger sina uppfattningar på fördomar, myter och ren okunskap.

Det finns ju flera länder där cannabis är legaliserat. Varför har dessa länder inte havererat fullständigt?

Citat:
Det är sjukt att tycka att det ska vara en rättighet att knarka.
Rätten till att bestämma över sina egen kropp är en rätt grundläggande del i ett fritt samhälle.
Citera
2024-08-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Av samma anledning som de flesta länder i västvärlden sjangserar i största allmänhet och inte längre upprätthåller fundamentala samhällsfunktioner: Ren lättja.
Varför förfaller Sveriges väg-och järnvägsnät? Lättja.
Varför har vi inte längre en fungerande försvarsmakt eller polismyndighet? Lättja.
Varför görs ingenting åt de zigenska tiggarna? Lättja.
Varför tillåts elsparkcyklar ligga och skräpa på gatorna i varenda stad? Lättja.
Varför funkar inte vården? Lättja.

Och så vidare. Uppstår ett problem, finns inte längre vuxna människor i det politiska rummet som är beredda att lösa det. Utan alla problem som uppstår är numer här för att stanna.
Är droganvändning och handel ett problem? You bet. Har vi tidigare kunnat hantera problemet? You bet. Varför har vi inte den förmågan längre? Ren lättja. Och legalisering är ett *gäsp, prutt* bekvämt svepskäl för att inte behöva erkänna lättjan. "Nej, jag är inte lat. Jag är bara ideologiskt övertygad om att legalisering är rätt väg att gå ur moraliskt/folkhälsoperspektiv. Jag lovar."

Hela ditt argument om lättja är i sin tur ett argument sprunget ur lättja. Det här är ett mycket komplex problem och lättjan beskriver snarare i trögheten hos de som trots tydlig vetenskap som pekar på att deras politik är åt helvete skiter i att göra något åt saken.
Citera
2024-08-26, 12:56
Medlem
Citat:
En schizofren, verklighetsfrånvänd och paranoid cannabisknarkare med munchies är definitionen av någon som kommer att vara ett problem för sin omgivning.

En våldsam och dement alkoholknarkare är definitionen av någon som kommer att vara ett problem för sin omgivning.

Köper du detta som argument för att kriminalisera alkohol? Om inte, varför ska någon acceptera exakt samma resonemang om cannabis?
Tror du på fullt allvar att en den typiske cannabisbrukaren är svårt psykiskt sjuk? Eller att den typiske alkoholbrukaren är dement, våldsam och har skrumplever?

Ditt resonemang är lika ofattbart korkat som att vilja förbjuda bilkörning för att man inte vill ha en massa terrorister som kör in i folksamlingar. Om någon här är paranoid och verklighetsfrånvänd så är det du.
Senast redigerad av Tickelitu 2024-08-26 kl. 13:01.
Citera
2024-08-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddex
Fast nu är det ju inte så att alla som röker helt plötsligt insjuknar i schizofreni. Det är endast om man har anlag för att utveckla schizofreni som det kan triggas igång. En person som lider av schizofreni är inte heller per automatik en fara för sin omgivning. En verklighetsfrånvänd rökare har jag då aldrig stött på, eller vad räknar du som verklighetsfrånvänd? Lite paranoid kanske de som precis börjat röka är, men vana rökare skulle jag inte säga är speciellt paranoida utav sig. Dock förstår jag inte hur munchies är ett problem för ens omgivning.

Nej inte alla. Inte alla knarkare är heller ett problem för sin omgivning. Men generellt. Förstår du hur jag menar då? Man gör en riskanalys utifrån erfarenhet och kunskap - och så undviker man knarkare. Så gör de flesta.
Citera
2024-08-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Snarare någon som ligger hemma och kolla på en 80-tals komedi på tvn, käkar chips och mår bra. Gör inte en fluga förnär.

Det är precis den typen av människor som staten ska plöja ner miljarder kronor och tiotusentals polistimmar på att jaga. Bra resursfördelning.

Tyska polisen sa ju under EM att dom hellre såg supportrarna röka gräs än dricka öl.

Jaså? Min erfarenhet av knarkare är att de är egoistiska, manipulativa och verklighetsfrånvända. De saknar empati, de beter sig rent allmänt som skitjobbiga högstadieelever och är extremt opålitliga och ser sig själva som offer i alla sammanhang.
Citera
2024-08-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Om det nu är så farligt, varför går en stor del av världens länder emot legalisering och avkrimninalisering?

Sist men inte minst, varför bryr du dig? Varför bryr du dig vad andra gör och inte gör?

Igen, dom länder i världen som har legaliserat och avkriminaliserat gör inte det utan väldigt grundliga utredningar och forskning. Med all respekt, men dina länkar med forskning väger inte direkt tungt mot länder och deras forskning.

Då jag redan svarat på det mesta av det du skriver på andra ställen i tråden har jag valt ut en del av texten.

Kanske är det så att vissa länder för en politik där man gått på legaliseringslobbyns kvasivetenskap.

Jag bryr mig för att knarkare bara tillför en massa problem i samhället. Där en knarkare är och vistas, där får andra normala människor problem med denne.

Igen, ingen seriös vetenskap hittar något positivt med cannabis och annan knark. Du måste ifrågasätta avsändaren som tillhör legaliseringslobbyn. De vill själva knarka lagligt. Det är det hela.
Citera
2024-08-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Till och med Zelensky kan under brinnande krig tänka klarare än du https://kyivindependent.com/zelensky-signs-law-legalizing-medical-cannabis/

Men han är väl bara ytterligare en knarkare som bara vill ha tillgång till knark för egen del, enligt dig?

Förmodligen..
Citera
2024-08-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Fan så tråkigt det är att se att folk är så indoktrinerade att de bygger sina uppfattningar på fördomar, myter och ren okunskap.

Det finns ju flera länder där cannabis är legaliserat. Varför har dessa länder inte havererat fullständigt?

Rätten till att bestämma över sina egen kropp är en rätt grundläggande del i ett fritt samhälle.

Fel. Det är knarkare som driver på en rad myter för att intala sig själva att de bör kunna fortsätta knarka.

Inga samhället måt bra av att befolkningen knarkar.

Du förstår inte vad det innebär att få bestämma över sin egen kropp. Det innebär inte att ha rätt att stoppa den full med massa skit.
Citera
2024-08-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
En våldsam och dement alkoholknarkare är definitionen av någon som kommer att vara ett problem för sin omgivning.

Köper du detta som argument för att kriminalisera alkohol? Om inte, varför ska någon acceptera exakt samma resonemang om cannabis?
Tror du på fullt allvar att en den typiske cannabisbrukaren är svårt psykiskt sjuk? Eller att den typiske alkoholbrukaren är dement, våldsam och har skrumplever?

Ditt resonemang är lika ofattbart korkat som att vilja förbjuda bilkörning för att man inte vill ha en massa terrorister som kör in i folksamlingar. Om någon här är paranoid och verklighetsfrånvänd så är det du.

Jag vet inte för vilken gång i ordningen jag påtalar att jag aldrig påstått att alkohol är något bra. Typiskt knarkare med pundarlogik att ständigt vilja flytta fokus till alkohol. FYI: det är knarkare som även är de värsta missbrukarna av alkohol.

En enda gång har en terrorist kört in i folk i Sverige. Jämför med att samtliga knarkare är ett problem för sin omgivning.
Citera
2024-08-26, 15:45
Medlem
Citat:
Fel. Det är knarkare som driver på en rad myter för att intala sig själva att de bör kunna fortsätta knarka.

Inga samhället måt bra av att befolkningen knarkar.

Du förstår inte vad det innebär att få bestämma över sin egen kropp. Det innebär inte att ha rätt att stoppa den full med massa skit.
Kriminalisering = skademaximering
Legalisering = skademinimering

Ingen påstår att det är bra att knarka.
Citera
2024-08-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Kriminalisering = skademaximering
Legalisering = skademinimering

Ingen påstår att det är bra att knarka.

Mindre knark = bra för alla. Punkt slut.

Och ändå knarkar knarkare.
Citera
2024-08-26, 17:32
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Fast vi är på god väg med att få en totalitär polisstat med gestapo patrullerande ute på gatorna, så din våta dröm kan nog bli verklighet inom en snar framtid...

Lol. Det kan man kanske tro på om man är tio och endast lyssnar på alt-media. Vi som varit med ett tag vet att man idag kan komma undan med allt möjligt man inte kunde göra förr i världen. Ingenting kontrolleras längre idag. Polisen existerar exempelvis knappt utanför storstadsgränserna längre.
Senast redigerad av fluff995 2024-08-26 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in