2024-08-26, 13:00
Medlem
Lm säger soc skickar LVU barn till Danmark för att begå brott
2024-08-26, 13:03
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Nu vet jag ju inte om det är exakt så de formulerat sig men svar på frågan om hur det gått med ansökan om prövning av vårdnad (eller var det umgänge?) så säger hon att de svarat att ansökan var oseriös.
Sen att det gått för kort tid och att det kan finnas risk att hon för barnet ut ur landet.
Sitter man och skriver att barnet är kidnappat, att Sverige är pedofiler och maffia och all sån skit är det bästa svaret att det där är oseriöst så vi kommer inte att gå vidare med detta.
2024-08-26, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Så säger F också och att det där med att polis tar barn som gråter på flygplats som polisen tar verkar inte fungerat eftersom media rapporterar om att ett antal barn inte dykt upp i skolan efter sommarlovet
2024-08-26, 13:12
Medlem
Tycker det är så sorgligt att Fia tror att det här är rätt väg att gå för att någonsin träffa hennes barn igen?! Herregud människa, samarbeta med socialtjänsten, svälj din jävla stolthet och LYSSNA på vad dom säger.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Så säger F också och att det där med att polis tar barn som gråter på flygplats som polisen tar verkar inte fungerat eftersom media rapporterar om att ett antal barn inte dykt upp i skolan efter sommarlovet
Vilka stolpskott
Medlem
Att hon också tror att en myndighet bara kan radera uppgifter i ärenden visar hennes icke-kunskaper i juridik.
2024-08-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Nu vet jag ju inte om det är exakt så de formulerat sig men svar på frågan om hur det gått med ansökan om prövning av vårdnad (eller var det umgänge?) så säger hon att de svarat att ansökan var oseriös.
Sen att det gått för kort tid och att det kan finnas risk att hon för barnet ut ur landet.
Sitter man och skriver att barnet är kidnappat, att Sverige är pedofiler och maffia och all sån skit är det bästa svaret att det där är oseriöst så vi kommer inte att gå vidare med detta.
Hon har tidigare fått beaked om att hon tidigast till hösten kunde ansöka om vårdnad dock var det inte så att hon fick till sig något exakt datum dock har det blivit noll positiv förändring i hennes liv mot när hon förlorade vårdnaden
2024-08-26, 13:19
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepenguin
Tycker det är så sorgligt att Fia tror att det här är rätt väg att gå för att någonsin träffa hennes barn igen?! Herregud människa, samarbeta med socialtjänsten, svälj din jävla stolthet och LYSSNA på vad dom säger.

Sammarbeta med socialtjänsten hävdar Fia betyder att man ska erkänna saker som man inte gjort.
För någon som saknar självinsikt så är det nog vad man tror, men oavsett, att ha rätt är viktigare för Fia än sina barn. Hade det vart mina barn så hade jag erkännt vad fan som helst och satt min egen stolthet åt sidan, det enda hon uppnår är att bekräfta exakt det socialtjänsten hävdar, att hon inte klarar av att sätta sina barns behov över sina egna.
2024-08-26, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Det är verkligen en egen hög nivå av korkat att skaffa fler barn fast det man har har blivit omhändertaget.
Personligen tycker jag det är ännu ett tecken på att man inte fattar ett jävla skit och inte ska ha barn alls.
Noll ansvar eller insikt på dessa föräldrar.
Om man fått första barn när man var väldigt ung , levde i missbruk eller allmänt kaos och fått barn omhändertagna så kan man tio år senare ordnat upp livet och har det stabilt då är det inte så väldigt konstigt att skaffa nya barn men det gäller ju inte dessa lvu föräldrar som gång på gång skaffar nya barn med ny parter och dessa barn varje gång omhändertas
2024-08-26, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Sammarbeta med socialtjänsten hävdar Fia betyder att man ska erkänna saker som man inte gjort.
För någon som saknar självinsikt så är det nog vad man tror, men oavsett, att ha rätt är viktigare för Fia än sina barn. Hade det vart mina barn så hade jag erkännt vad fan som helst och satt min egen stolthet åt sidan, det enda hon uppnår är att bekräfta exakt det socialtjänsten hävdar, att hon inte klarar av att sätta sina barns behov över sina egna.

Precis. Just nu bekräftar hon bara att socialtjänstens beslut var rätt, men det förstår hon inte.
2024-08-26, 13:22
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon har tidigare fått beaked om att hon tidigast till hösten kunde ansöka om vårdnad dock var det inte så att hon fick till sig något exakt datum dock har det blivit noll positiv förändring i hennes liv mot när hon förlorade vårdnaden

Är även socialtjänsten som betalat de 900 kronorna som ansökan kostade åt henne.
2024-08-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Nu idag säger hon att hon tog drogtester hemma på sina barn när de varit hos pappan och att de visade spår av droger, hon hade köpt tester och fått av en sjuksköterska , hade jag varit F och fått sådant resultat hade jag direkt tagit barnen till akuten för att ta prover där för att kunna visa detta för soc

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in