Citat:
Ursprungligen postat av
RutgerFuchs
Att du anser dig sitta på tolkningsföreträde i ärendet,
Det säger jag inte, men råkar faktiskt vara förhållandevis kunnig inom juridiska bedömningar. Hade jag varit du hade jag försökt lära mig något istället.
Citat:
silar mygg och sväljer kameler,
Ge specifika exempel på detta.
Citat:
blundar för kvinnan bestickande fakta
Specifikt VAD blundar jag för? Ge exempel.
Citat:
och polisens nonchalans i ärendet,
Om du vill göra gällande att polisen inte ens försökt utreda ärendet ordentligt pga av att hon är kvinna så ligger bevisbördan på dig. Har du något att presentera i den riktningen?
Citat:
gör inte dina förklaringar bättre, även om du upprepar dem.
Jag upprepar dem bara för att du inte tycks förstå dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Nämn en fråga jag inte besvarat. En enda.
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag konstaterar att en kvinna fick sexuella tjänster utförda av en massör i hans salong. Kvinnan påstår i ett (1) förhör att de hade en romantisk relation som var begränsad till massageinstitutet. Det framkom också i sms att han var den som berörde kvinnan och att kvinnan inte rörde mannen. Polis väljer att rakt av att köpa kvinnans krystade försvar och utreder inte ärendet vidare.
Tex hade man kunnat kolla upp de kvinnor som gett massören lysande recensioner, för att få fram om det var fler som betalt för sexuella tjänster. Kanske hade man kunnat förhöra kvinnan igen om det absurda i att de hade en ömsesidig sexuell relation, då endast massören vidrörde kvinnan. Istället menade polis efter samtalet med kvinnan att ingen misstanke om köp av sexuell tjänst förelåg och lade ner ärendet.
Du tycker inte själv att det är ett nonchalant och märkligt förfarande?
Bitch please, du redigerade det där inlägget 20 minuter efter att du skrev det. Hur fan ska jag kunna se frågan då?
Jag ska dock såklart svara nu:
Citat:
Jag konstaterar att en kvinna fick sexuella tjänster utförda av en massör i hans salong.
Japp, det vidgår båda parter och jag har aldrig sagt något annat.
Citat:
Kvinnan påstår i ett (1) förhör att de hade en romantisk relation som var begränsad till massageinstitutet. Det framkom också i sms att han var den som berörde kvinnan och att kvinnan inte rörde mannen.
Källa? Jag har inte tillgång till hela artikeln. Detta bevisar inte sexköp. Om du vill att jag ska kommentera omständigheterna ytterligare behöver jag ha tillgång till underlaget. Får man skicka hela artikeltexten via PM?
Citat:
Polis väljer att rakt av att köpa kvinnans krystade försvar och utreder inte ärendet vidare
Varken du eller jag har väl tillgång till polisens utredning? Det här påståendet måste du backa upp om du ska göra det.
Citat:
Tex hade man kunnat kolla upp de kvinnor som gett massören lysande recensioner, för att få fram om det var fler som betalt för sexuella tjänster.
Håller med. Men hur vet du att det inte hänt?
Citat:
Kanske hade man kunnat förhöra kvinnan igen om det absurda i att de hade en ömsesidig sexuell relation, då endast massören vidrörde kvinnan.
Och fråga henne vad? Förklaringen är inte absurd i en juridisk mening.
Citat:
Istället menade polis efter samtalet med kvinnan att ingen misstanke om köp av sexuell tjänst förelåg och lade ner ärendet. Du tycker inte själv att det är ett nonchalant och märkligt förfarande?
Det beror helt på vilka övriga utredningsinsatser som gjorts. Ingen av oss har väl som sagt tillgång till utredningen?