Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Å andra sidan är väl säkert 99 % av sexköparna män? Tro tusan att det är dit resurserna riktas.
Jag vet inte den exakta siffran men det är knappast 99%. Prostitution för kvinnor och fittmassage erbjuds väl i varenda stad numera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Att någon inte åtalats betyder inte att den är "helt laglig". Det är inte samma sak.
Det är en betydelselös skillnad. Om staten inte upprätthåller lagen är det i
praktiken legaliserat och lagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
En viss dubbelmoral finns absolut, jag håller med. Men du överdriver hyllningskören. Jag har ju t o m redogjort för artiklar som kallar det prostitution.
Uppdrag Granskning hade något kritiskt reportage för några år sedan, men utöver det bemöts fittmassage med tystnad eller hyllning från etablissemanget. Det är inte en
viss skillnad, utan en
enorm skillnad, mot hur män som köper sex behandlas i Sverige. Män som köper sex i Sverige betraktas och spottas på som om de vore likvärdiga en våldtäktsman.
Ta Paulo Roberto som blev helt utfryst och bespottad efter att det upptäcktes att han köpte sex. Jämför sedan behandlingen av honom med Bianca Ingrosso när hon erkände att hon köpte sex och fittmassage. Det är som natt och dag. Ingrosso är fortfarande medias lilla gullegris trots att hon inte ens tog avstånd ifrån sitt sexköpande, utan hyllade det, till skillnad från Roberto som tog avstånd.
Varför denna skillnad? Det beror enbart på att Ingrosso är en kvinna och Roberto är en man och att feminismen fortfarande genomsyrar Sverige i allra högsta grad.