2024-08-26, 15:53
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
OK, då tar vi lite fakta i ärendet.

Mannen är dömd för 4 fall av sexuella övergrepp samt friades för ytterligare något. Det är alltså inga gissningar utan fakta. Mannen har ingen fru vad det verkar så nej, någon sur fru är inte inblandad utan fakta är att ett antal kvinnor gått till såväl sjukvården som polisen och berättat vad de råkat ut för.

Mannen är utan tvekan en serievåldtäktsman.

Sedan är det ju lika solklart att en av de kvinnor han fingrat på fittan blivit så till sig i trasorna så att hon gått dit mängder av gånger och dessutom skriver recensioner på nätet om hur bra han är som massör. Varför skulle det vara "in my dreams" (drömmer inte om honom överhuvudtaget) att han då skulle kunnat träffa ytterligare en översexuell kvinna som gillar att massören plötsligt fingrar där massörer inte brukar fingra?

Tack för info, jag uttalade mig utan att vara tillräckligt insatt. Då är han definitivt inget brottsoffer.
Citera
2024-08-26, 15:54
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Teoretiskt kan det finnas fler som hon men som då när polisen hörde av sig valde att inte berätta att de haft sex med sin massör.

Vilket inte ändrar något i sak.

Exakt! Vem vill, handen på hjärtat, erkänna inför polis i samband med en utredning, att man också är kriminell?

/AI
Citera
2024-08-26, 16:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det har jag redan svarat på.

Artikeln, alltså. Då kommer vi inte längre.
Citera
2024-08-26, 16:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Stopp.

Nu ändrade du från "tänka på att åtala" till att "tänka åtala" det är två helt olika saker. Om du vill fortsätta den här konversationen förslår jag att du inte vrider på sanningen som den passar dig för stunden.

En åklagare som gör uttalande i media och säger t ex "Om det innefattar beröring av könsdelar blir det en sexuell tjänst. En manlig avrunkning och en motsvarande kvinnlig avrunkning är det samma" måste ju med all rimlighet kvalificera dem under "tänka på att åtala".

Nej, det betyder bara att de eventuellt skulle se det som sexköp. Kom igen när någon kvinna faktiskt har åtalats.
Citera
2024-08-26, 16:10
Medlem
Citat:
Å andra sidan är väl säkert 99 % av sexköparna män? Tro tusan att det är dit resurserna riktas.

Jag vet inte den exakta siffran men det är knappast 99%. Prostitution för kvinnor och fittmassage erbjuds väl i varenda stad numera.

Citat:
Att någon inte åtalats betyder inte att den är "helt laglig". Det är inte samma sak.

Det är en betydelselös skillnad. Om staten inte upprätthåller lagen är det i praktiken legaliserat och lagligt.

Citat:
En viss dubbelmoral finns absolut, jag håller med. Men du överdriver hyllningskören. Jag har ju t o m redogjort för artiklar som kallar det prostitution.

Uppdrag Granskning hade något kritiskt reportage för några år sedan, men utöver det bemöts fittmassage med tystnad eller hyllning från etablissemanget. Det är inte en viss skillnad, utan en enorm skillnad, mot hur män som köper sex behandlas i Sverige. Män som köper sex i Sverige betraktas och spottas på som om de vore likvärdiga en våldtäktsman.

Ta Paulo Roberto som blev helt utfryst och bespottad efter att det upptäcktes att han köpte sex. Jämför sedan behandlingen av honom med Bianca Ingrosso när hon erkände att hon köpte sex och fittmassage. Det är som natt och dag. Ingrosso är fortfarande medias lilla gullegris trots att hon inte ens tog avstånd ifrån sitt sexköpande, utan hyllade det, till skillnad från Roberto som tog avstånd.

Varför denna skillnad? Det beror enbart på att Ingrosso är en kvinna och Roberto är en man och att feminismen fortfarande genomsyrar Sverige i allra högsta grad.
Citera
2024-08-26, 16:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, det betyder bara att de eventuellt skulle se det som sexköp.

Vilket rimligen faller in under "tänka på att åtala".....

Citat:
Kom igen när någon kvinna faktiskt har åtalats.

Nej, det är ju inte det vi pratar om
Citera
2024-08-26, 16:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Vilket rimligen faller in under "tänka på att åtala".....

Nej, det är ju inte det vi pratar om

Nej, det gör det inte. Det faller in på "kan eventuellt vara ett brott".

Nej, förstår att du inte vill det. Det skulle ju bevisa min poäng.
Citera
2024-08-26, 16:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag vet inte den exakta siffran men det är knappast 99%. Prostitution för kvinnor och fittmassage erbjuds väl i varenda stad numera.

Det är en betydelselös skillnad. Om staten inte upprätthåller lagen är det i praktiken legaliserat och lagligt.

Uppdrag Granskning hade något kritiskt reportage för några år sedan, men utöver det bemöts fittmassage med tystnad eller hyllning från etablissemanget. Det är inte en viss skillnad, utan en enorm skillnad, mot hur män som köper sex behandlas i Sverige. Män som köper sex i Sverige betraktas och spottas på som om de vore likvärdiga en våldtäktsman.

Ta Paulo Roberto som blev helt utfryst och bespottad efter att det upptäcktes att han köpte sex. Jämför sedan behandlingen av honom med Bianca Ingrosso när hon erkände att hon köpte sex och fittmassage. Det är som natt och dag. Ingrosso är fortfarande medias lilla gullegris trots att hon inte ens tog avstånd ifrån sitt sexköpande, utan hyllade det, till skillnad från Roberto som tog avstånd.

Varför denna skillnad? Det beror enbart på att Ingrosso är en kvinna och Roberto är en man och att feminismen fortfarande genomsyrar Sverige i allra högsta grad.

För att inte tala om alla gamla tanter som åker ner till Gambia och köper sex av unga afrikaner. Detta ses av etablissemanget som något hippt och spännande och har aldrig fördömts.
Citera
2024-08-26, 16:35
Medlem
Det är inte sexköp att gå till en massör lika ofta eller oftare än elitidrottare, som kvinna också
Citera
2024-08-26, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Nu kan man ju undra hur detta har läckt ut för att det ska skrivas en artikel om det. Är det någon av dessa två som var i behov av att skryta om vad man har gjort?

Kanske det utvecklades till kärlek för en av parterna . Hen fick inte som hen ville så hen valde att anmäla hela grejen . Kärlek gör en blind
Citera
2024-08-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
För att inte tala om alla gamla tanter som åker ner till Gambia och köper sex av unga afrikaner. Detta ses av etablissemanget som något hippt och spännande och har aldrig fördömts.

Så är det, men rötan går mycket djupare än så.

Visste du att kvinnor i Sverige kan köpa prostitution och få det betalt av dina skattepengar? I feminismens Sverige kan nämligen kvinnor köpa fittmassage och få det på friskvårdsbidraget.

Hur hade media, politiker och etablissemanget överlag reagerat om män hade kunnat köpa kukmassage med sitt friskvårdsbidrag?
Citera
2024-08-26, 16:49
Medlem
RutgerFuchss avatar
En kvinna som mannen arbetat hos berättar:
– Redan första kvällen när han var hos mig frågade han om vad jag tror om att driva en verksamhet där han masserar kvinnor och ger dem orgasm. Och att de betalar.

https://www.sydsvenskan.se/2024-08-13/de-levde-med-den-valdtaktsdomde-massoren/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in