2024-08-26, 10:50
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej, då är det ett systematiskt kringgående av lagen. Jag har redan förklarat den biten, att det är en orättvis jämförelse.

Säg till om det är något specifikt du inte förstått ännu så ska jag förklara.
Jag konstaterar att en kvinna fick sexuella tjänster utförda av en massör i hans salong. Kvinnan påstår i ett (1) förhör att de hade en romantisk relation som var begränsad till massageinstitutet. Det framkom också i sms att han var den som berörde kvinnan och att kvinnan inte rörde mannen. Polis väljer att rakt av att köpa kvinnans krystade försvar och utreder inte ärendet vidare.

Tex hade man kunnat kolla upp de kvinnor som gett massören lysande recensioner, för att få fram om det var fler som betalt för sexuella tjänster. Kanske hade man kunnat förhöra kvinnan igen om det absurda i att de hade en ömsesidig sexuell relation, då endast massören vidrörde kvinnan. Istället menade polis efter samtalet med kvinnan att ingen misstanke om köp av sexuell tjänst förelåg och lade ner ärendet.

Du tycker inte själv att det är ett nonchalant och märkligt förfarande?
Senast redigerad av RutgerFuchs 2024-08-26 kl. 11:10.
Citera
2024-08-26, 10:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Får man inte ha flera sexpartners i Sverige?

Det försvaret skulle aldrig hålla i en rättegång. Finns ingen människa som har 20 återkommande sexpartners som också bara råkar vara massagekunder
Citera
2024-08-26, 10:51
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Det skulle aldrig funka, om kostnaden sticker ut från övriga branschen så kan man såklart styrka sexköp den vägen, ensamt eller tillsammans med annan bevisning.

50000 på ett år låter som normalpris?
Tveksamt att lagstifta om priser på tjänster tycker jag.

Du kan ju betala mer genom att gå dit många gånger.
Citera
2024-08-26, 10:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
50 000 för 70 behandlingar hos en massör är väl normalt pris om inte min huvudräkning är helt kass blir det väl cirka 800 kronor per behandling, förstår att åklagare in väckte åtal om det inte fanns stödbevis för att det enbart var sex. Tror att många i tråden missar detta. Går inte att jämföra med till exempel Wahlgren som betalade mer än normalt och kontant med pengar han tog ut specifikt för detta ändamål, i fallet Wahlgren hade han inte tagit ut kontanter någon annan gång än just vid sexköpet

Exakt. Det finna massa sätt att styrka betalning och jag förutsätter att polis/åklagare inte kunde göra det i detta fallet.
Citera
2024-08-26, 10:52
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Målet med besöket där var massage. Sen har det blivit ömsesidig sex. Tror det är svårt att få in sexköp i detta.

Men förstår ju om det är svårt att skilja detta från sexköp hos t ex thaimassös

Att kvinnan kommer tillbaks och får sexuella tjänster utförda 70 gånger talar för att hon var rätt medveten om vad som skulle ske.

Ömsesidigt var det inte, då endast mannen rörde kvinnan och inte tvärtom.
Citera
2024-08-26, 10:53
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Ok, nu tror jag testosteronbristen börjar bli akut.

Om du jobbar som massör, och knullar på en tant som också är din kund, känner du dig som en hora och ser fram mot att få in henne i finkan?

Kräks på unga killar idag, som inte bryr sig om något annat än att de ska "vara lika för alla". Skar mamma kuken av er eller?
Citera
2024-08-26, 10:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
50000 på ett år låter som normalpris?

För 70 massager? Oh ja.

Citat:
Tveksamt att lagstifta om priser på tjänster tycker jag.

Det var inte vad jag sa. Jag säger att en sketen thaisalong i Farsta inte kan 1000 kr mer än andra massageställen, för att det då skulle bli uppenbart.

Citat:
Du kan ju betala mer genom att gå dit många gånger.

Det är ett tänkbart upplägg. Att betala på krita antar jag dock är ovanligt inom prostitutionssvängen. Och även ett sånt upplägg kan motbevisas på diverse sätt, så det skulle inte funka.
Citera
2024-08-26, 10:55
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ok, nu tror jag testosteronbristen börjar bli akut.

Om du jobbar som massör, och knullar på en tant som också är din kund, känner du dig som en hora och ser fram mot att få in henne i finkan?

Kräks på unga killar idag, som inte bryr sig om något annat än att de ska "vara lika för alla". Skar mamma kuken av er eller?

En jävla hora är ju fan han är asså.
Sånt kul får man inte ha i Sverige.
Citera
2024-08-26, 10:57
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
För 70 massager? Oh ja.

Det var inte vad jag sa. Jag säger att en sketen thaisalong i Farsta inte kan 1000 kr mer än andra massageställen, för att det då skulle bli uppenbart.

Det är ett tänkbart upplägg. Att betala på krita antar jag dock är ovanligt inom prostitutionssvängen. Och även ett sånt upplägg kan motbevisas på diverse sätt, så det skulle inte funka.

Jag tänker mer att stammisarna får en bonus var 10:e gång de besöker salongen. Det skulle bedömas som sexköp är jag ganska säker på.
Citera
2024-08-26, 10:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Att kvinnan kommer tillbaks och får sexuella tjänster utförda 70 gånger talar för att hon var rätt medveten om vad som skulle ske.

Det är inte ett sexköp om hon inte betalat. Och kvinnan tycks ha betalat samma pris som för en vanlig massage. Då krävs annan stödbevisning för att fälla henne. Det hela är inte komplicerat, försök förstå det jag säger till dig.

Citat:
Ömsesidigt var det inte, då endast mannen rörde kvinnan och inte tvärtom.

Citera
2024-08-26, 10:58
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
En jävla hora är ju fan han är asså.
Sånt kul får man inte ha i Sverige.
Ja, och kvinnorna är torskar, även om de lyckas inbilla sig att massörens sexuella handlingar är ömsesidigt romantiska.
Citera
2024-08-26, 10:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag tänker mer att stammisarna får en bonus var 10:e gång de besöker salongen. Det skulle bedömas som sexköp är jag ganska säker på.

Japp, det skulle det. Skulle vara svårare att utreda, men det är en annan fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in