2024-08-26, 08:54
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Är det alltså tillåtet att ha sex med sin massös eller massör nu?

Bara om du har betalt för många besök tidigare där ni inte haft sex. Inte ökat priset efter sexet börjat..och är kvinna. Låter dyrt och tidskrävande men kanske värt besväret?
Citera
2024-08-26, 08:57
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

Knappast om du först betalar för själva massagen och därefter betalar ett extra tillägg för extratjänster...

Annars antar jag att det är fritt fram att ha sex med någon som har valfri yrkestitel, polis, lokalvårdare, pianist eller vad du nu kan komma på.
Citera
2024-08-26, 09:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
En aspekt är väl att sexköpslagen har som mål att skydda traffikingoffer, den manliga massören är knappast ett offer här i den meningen...

Därmed inte sagt att inte samma lagar ska gälla för kvinnor och män.
Men det kan ju i någon mån påverkat åklagarens ställningstagande.

Så då menar du att i fall där män köpt sex så tar man hänsyn till om kvinnan är ett traffickingoffer eller inte. Är hon inte det, inget åtal?
Citera
2024-08-26, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Sammanlagt har kvinnan betalat 50000 kronor för sexuella tjänster under ett år.

Hade åklagaren gjort samma bedömning om könsrollerna var de motsatta?
Vad är det för matriarkala normer som smugit sig in i rättssystemet?
Är det anti-feministiskt att inte låta kvinnor ta ansvar för sina handlingar?

Fast hon verkar ju inte ha köpt sex.

Jag besöker hyfsat regelbundet massagesalonger. Där betalar jag då först för massage (löjligt låga priser som man fattar inte går att driva en verksamhet på) och sedan så köper jag då sex av massösen. Det senare en ren affärstransaktion som jag förhandlar ett pris för och sedan betalar.

Om jag då skulle gå på en massagesalong och betala ett mer normalt pris för den halvtimmer/timme massage jag köper och det sedan skulle sluta i att jag och den som masserat mig har sex, på vilket sätt blir då detta ett sexköp?
Citera
2024-08-26, 09:07
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Betalande kvinnlig kund hade sex med sin massör — inget brott
Vi väntade bara på att detta skulle inträffa.
Alla är lika inför lagen - jo pyttsan!
Citera
2024-08-26, 09:09
Medlem
Citat:
Vet inte men visst är det intressant att den part som oavsett vad som hänt inte har begått ett brott nekar, medan den som sannolikt begått ett brott glatt erkänner.

Vad säger det om rättsäkerhet och kön?

Har polis informerat brottsoffret om att han inte kan ställas till försvar för att ha blivit utsatt för ett sexuellt brott?
Även om han inte gjort sig skyldig till brott kanske han inte vill få sparken pga satt chefen i klistret för koppleri.

Men säg att han inte höjde summan för massagen vid de tillfällen de hade sex.
Då borde det inte kunna kopplas till sexköp heller?

Intressant fall detta.
Senast redigerad av MissDope 2024-08-26 kl. 09:14.
Citera
2024-08-26, 09:12
Medlem
Citat:
Tror du att en manlig kund hade kunnat använda samma försvar och kommit undan?

Självklart!

Hon har om jag räknar rätt betalt runt 700:- per tillfälle. Det är en rätt låg siffra för massage (om hon inte köper halvtimmar) och tyder ju helt klart på att hon bara betalt för massagen. Det är inte otillåtet vare sig för män eller kvinnor att knulla folk de köper diverse tjänster av oavsett det är massage, städning eller rörmokeri.

Den stora könsskillnaden här är ju att det är mindre troligt att en man hade fått till det med en kvinnlig massös, även om det såklart säkert har hänt. Den här snubben verkar ju f ö vara i branschen för att få knulla med tanke på att han visst gjort en del oönskade närmanden.
Citera
2024-08-26, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Nu kan man ju undra hur detta har läckt ut för att det ska skrivas en artikel om det. Är det någon av dessa två som var i behov av att skryta om vad man har gjort?

Min killgissning.

Massören verkar ju vara en slempåse som tafsar på alla han masserar, eller iaf de som han tänder på. Gissningsvis har polisen letat efter fler brottsoffer och då kontaktat hans kunder och ställt frågan om huruvida det förekommit något sexuellt när dessa besökt massören.

Fortsätter att gissa. Kvinnan som anser sig inte ha något att skämmas för säger som det är när hon får frågan. Och påpekar att sexet varit något som båda varit med på. Massören som vet att han ligger risigt till kör stilen att neka till precis allt, dvs han har inte haft sex med någon kund, inte tafsat på någon kund osv.

Och avslutningsvis då så gissar jag också att kvinnan inte fattat att hennes sexiga massör försöker knulla ungefär varannan kvinnlig kund. hon har snarare känts sig utvald, sexig och speciell.
Citera
2024-08-26, 09:19
Medlem
Citat:

Det har det alltid varit. Så länge båda är med på det och ingen betalar den andra för knullet.
Citera
2024-08-26, 09:21
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Kan finnas ett klassperspektiv här också. Har man utrymme att knulla upp fem papp i månaden har man säkerligen en ganska hög lön och därmed också en lite högre ställning i samhället. Jag har en känsla av att "välutbildad-kortet" funkar bra även i våra domstolar.

Det kan ju finnas ett annat perspektiv också, men jag förstår att du kanske lätt missar det i o m a hon verkar ha gott om slantar, D v s möjligen akademiker.

Hon har vad jag förstår, betalat för massagen men inte för sexet?
Citera
2024-08-26, 09:21
Medlem
TILL ALLA SOM UNDRAR HUR DETTA KOMMIT TILL POLISENS KÄNNEDOM:

"Fallet med Malmökvinnan har uppdagats i samband med utredningen mot en 47-årig massör i Malmö som dömts för sexualbrott mot fyra av sina kunder."

Vad är det som är så svårt att förstå med skriven text? Polisen har ju med all säkerhet kontaktat sexbrottslingens kunder för att ev hittat fler offer och så snubblade man över detta.
Citera
2024-08-26, 09:22
Medlem
RedXs avatar
Ett alternativ att runda sexköpslagen skulle alltså kunna vara att ränna regelbundet till salongen och betala normalpriser för ”massage”. Typ tre gånger per köpt sexuell tjänst.

Smidigt upplägg för båda parter och ganska troligt att man kan komma undan genom att hävda samtycke från en naturligt promiskuös massör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in