2024-08-26, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Den var ny 😂

Men konsensus är och förblir (tills någon vågar lägga fram bevis om motsatsen) att vaccin är både säkra och effektiva.

https://kib.ki.se/en/search-evaluate/evaluating-information/article-peer-reviewed

"Peer review is a process in which scientific manuscripts are read and reviewed by subject experts before they are accepted for publishing."

Du kan inte ens detta din intellektuella undersåte. Du är en undermänniska, en dräng, pöbeln och den typen av människa som alltid historiskt sett varit en livegen slav.

Nu lever du på soc och kollektivet, eller hur? Din patetiska pajas.
Citera
2024-08-26, 00:39
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Sa jag att de är ofarliga? Man bedömer alltid en medicin utifrån risken med sjukdomen och de biverkningar man kan få.
Eller du anser att alla bilar är farliga eftersom personer dagligen dör i dessa?

Du skrev "säkra", då kan du inte samtidigt påstå att vacciner nu är farliga också. Det är oförenliga, dvs orden säkra och farliga.

Citat:
Konsensus är idag att vaccin är både säkra och effektiva, varför vill ni inte bevisa motsatsen när ni säger ni har så överväldigande bevis?

Sluta ljug för femtioelfte gången. Läs mina 2 föregående inlägg, ända fram tills du förstår dem.

Citat:
Kreativt personangrepp måste jag säga, dessvärre inte så unikt för att komma från er.

Du skriver som en blådåre och läser som en blind. Det blir lika effektivt att debattera en sådan idiot som att kasta pärlor på svin.

Du är dum.
Citera
2024-08-26, 00:42
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Vad har du bidragit till att ändra den vetenskapliga konsensusen?
För det är den ni måste ändra på och med ert språkbruk och ideliga personangrepp blir det nog svårt för er.

Har du glömt så är den att vaccin är både säkra och effektiva.

Nej du kan inte bevisa massmedia-floskler som "säkra och effektiva" (gällande vacciner), så sluta och ljug hela tiden. Du har noll trovärdighet.
Citera
2024-08-26, 00:49
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix
Fast nu stod det inte "accepted", eller "submitted", utan "published", vilket innebär att den har gått igenom peer-review processen.

Received:

21 December 2022

Editorial decision:

12 April 2023

Accepted:

17 April 2023

Published:

19 April 2023

https://kib.ki.se/en/search-evaluate/evaluating-information/article-peer-reviewed

"Peer review is a process in which scientific manuscripts are read and reviewed by subject experts before they are accepted for publishing."

Din egna länk din jävla nolla. Du är så korkad att det är skamligt. Du är en kretin på den nivå att folk pekar och skrattar åt dig när du är i mataffären, för de alla vet att du är ett missfoster.

Tvi.

Så snällt av dig 😂
Du har så vårdat språk att man kan tro du är professor på konspiratörsakademien.

Citat:
Peer-review can occur both before and after publication, but pre-publication review is considered standard practice in academia. The concept of peer-review dates back to the 1731, when the Royal Society of Edinburgh distributed a notice stating

https://s4be.cochrane.org/blog/2018/01/16/peer-review-and-publication-does-not-guarantee-reliable-information/

Så även om de oftast är peer reviewed innan så är det inte en garanti. Det ska stå att den är det och datum och det hittar jag inte på den artikeln.

Vill du höra konsensus igen eller du vet hur den ändras?
Citera
2024-08-26, 00:51
Medlem
Citat:
Så snällt av dig 😂
Du har så vårdat språk att man kan tro du är professor på konspiratörsakademien.

https://s4be.cochrane.org/blog/2018/01/16/peer-review-and-publication-does-not-guarantee-reliable-information/

Så även om de oftast är peer reviewed innan så är det inte en garanti. Det ska stå att den är det och datum och det hittar jag inte på den artikeln.

Vill du höra konsensus igen eller du vet hur den ändras?

Alla journaler av vikt har peer-review innan publicering.

Att du är för dum för att hitta datumet förvånar inte, när du är såpass korkad att du inte ens kan läsa och förstå titeln av en studie.

Dina föräldrar skäms, det hoppas jag du vet.
Citera
2024-08-26, 00:54
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du skrev "säkra", då kan du inte samtidigt påstå att vacciner nu är farliga också. Det är oförenliga, dvs orden säkra och farliga.

Sluta ljug för femtioelfte gången. Läs mina 2 föregående inlägg, ända fram tills du förstår dem.

Du skriver som en blådåre och läser som en blind. Det blir lika effektivt att debattera en sådan idiot som att kasta pärlor på svin.

Du är dum.

En bil är inte ofarlig men kan vara säker, att du inte förstår skillnaden på det är inte mitt problem.
Ni verkar tro jag bryr mig om era konstanta personangrepp, tvärt om faktiskt det triggar mig mer att skriva än att sluta.

Konsensus inom vetenskap är till idag att vaccin är både säkra och effektiva. Ni har inte ens gjort en ansats att förändra detta.
Citera
2024-08-26, 00:56
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nej du kan inte bevisa massmedia-floskler som "säkra och effektiva" (gällande vacciner), så sluta och ljug hela tiden. Du har noll trovärdighet.

Nu är det ju varken jag eller massmedia som säger det utan vetenskaplig konsensus.
Vad du tycker om min trovärdighet bryr jag mig inte om faktiskt, ni påstår en jävla massa saker ni inte kan påvisa för att era rapporter är för närvarande så undermåliga att de inte tas någon större notis av dem i forskarvärlden.
Citera
2024-08-26, 01:06
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:

Nu är det ju varken jag eller massmedia som säger det utan vetenskaplig konsensus.
Vad du tycker om min trovärdighet bryr jag mig inte om faktiskt, ni påstår en jävla massa saker ni inte kan påvisa för att era rapporter är för närvarande så undermåliga att de inte tas någon större notis av dem i forskarvärlden.

Nej du har inte bevisat ett jota av det du påstår, vad gäller "säkra och effektiva" (beträffande vacciner, och i synnerhet mRNA-vaccinet).

"Konsensus"? Det går att köpa med pengar och makt, har du inte fattat ännu att världen är korrumperad? Forskare och alla som håller i tidsskrifter,.. etc., behöver också mat på bordet.
Citera
2024-08-26, 01:11
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nej du har inte bevisat ett jota av det du påstår, vad gäller "säkra och effektiva" (beträffande vacciner, och i synnerhet mRNA-vaccinet).

"Konsensus"? Det går att köpa med pengar och makt, har du inte fattat ännu att världen är korrumperad? Forskare och alla som håller i tidsskrifter,.. etc., behöver också mat på bordet.

Varför ska jag bevisa det som är konsensus, bevisbördan ligger alltid på den som vill motbevisa konsensus.

För närvarande säger den ju att vaccin är både säkra och effektiva, har inte sett någon massiv motbevisning på detta.
Då är ju per din egen definition ni också korrumperade och ska inte heller listas på, så hur ska just du lösa ditt dilemma med konsensus då?
Citera
2024-08-26, 01:27
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Varför ska jag bevisa det som är konsensus, bevisbördan ligger alltid på den som vill motbevisa konsensus.

För närvarande säger den ju att vaccin är både säkra och effektiva, har inte sett någon massiv motbevisning på detta.
Då är ju per din egen definition ni också korrumperade och ska inte heller listas på, så hur ska just du lösa ditt dilemma med konsensus då?

Du tror att lobbying inte existerar då, eller vadå?

Konsensus går att köpa skrev jag tidigare, inget märkligt med det, precis som att köp vad som helst.

Men vad gör du här förresten? Du bidrar aldrig med något till tråden, dvs. det som officiellt betraktas som konspirationer.
Citera
2024-08-26, 01:29
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Du fattar ett väldigt tydligt exempel ovanligt trögt. Det är som att skiva till någon med platt skalle.

Ta nu och läs exemplet med godkännandet av en bil och jämför det med bevisbördan vad gäller säkerhet (se tidigare inlägg).

Bra att du fortsätter att sända ut inlägg, lova bara att du inte slutar, för du gör bort dig för all tid och evighet. Jag skrattar år dig hela tiden.

Och sedan det här "ni", igen, nej jag är inte flera människor i en och samma skepnad.
Du är en dement, blind, korkad och kufisk schizofren typ. Det har du åtminstone bevisat ordentligt.

Papegojan är stark dig.

Ni har fortfarande inte ens försökt förklara hur ni tänker ändra konsensus som just nu säger att vaccin är både säkra och effektiva. Hur kan ni inte vara intresserade av att ändra detta?
Tänker ni använda massiv desinformation, personangrepp, undermåliga studier eller anektodter?
Citera
2024-08-26, 01:35
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ni har fortfarande inte ens försökt förklara hur ni tänker ändra konsensus som just nu säger att vaccin är både säkra och effektiva. Hur kan ni inte vara intresserade av att ändra detta?
Tänker ni använda massiv desinformation, personangrepp, undermåliga studier eller anektodter?

Jag har ju förklarat att forskning kostar pengar. Fattar du ingenting någon gång?

Vem hade du tänkt har råd att privat finansiera denna forskning? Du?

Bevisbördan ligger självklart på vaccinbolagen, men varken dem eller du kan lägga fram bevis på att mRNA-vaccinet är säker och effektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in