2024-08-25, 23:50
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Ajuste om jag sparkar av knäskålen så räknas det inte förens en läkare säger att den är av.
Din logik är så himla logisk 😇

En människa kan omöjligt vara sjuk innan det är bekräftat av en läkare

Kan virus smitta innan en läkare har godkänt det ? Eller hur funkar det ? Pausar viruset sina " muteringar" tills läkaren godkänt det ?

Har inget behöv av att trampa på dig, en människa av ditt kaliber har nog det inte så lätt endå.

Nu pratar vi om diagnoser vilket jag förutsatt du förstod, var nog lite för naiv där.

Hehe, så det härliga angreppet igen, det enda ni kan för ni tror ni får tyst på folk på det sättet. Jag triggas att aldrig sluta svara av sådant.

Konsensus idag är att vaccin är både säkra och effektiva, ändras inte av att man använder personangrepp eller sprider desinformation.
Citera
2024-08-25, 23:55
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Återigen, är det du som är sanningsministeriet här på Flashback? Nej, naturligtvis har du inget tolkningsföreträde i ämnet (vaccin gör människor sjuka), så det landar i att det är obetydliga du som anser att kritiska röster mot alla dessa vacciner är "desinformation", inte jag.

Har aldrig påstått det, forskarvärlden anser ju dessvärre att ni har fel och att vaccin är både säkra och effektiva.
När kom ni med något som inte är anekdotiskt och/eller är svaga i sin rapport?
Det är dock inte kritik ni kommer med, det är ett maraton i ordbajseri samt personangrepp och felaktiga påståenden.
Citera
2024-08-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Publicerad betyder definitivt inte att den är peer reviewed vilket du såklart hade förstått om du inte ägnade halva din vokabulär till personangrepp.

Enskilda fallstudier eller anekdoter kan ibland fungera som utgångspunkter för vidare forskning, men de utgör inte bevis i sig själva. Så återigen är de inga bevis för det ni påstår om vacciner.

Och konsensus är som sagt att vacciner är säkra och effektiva.
Ni gör inte många knop att ändra på det heller.

"Peer-reviewed (refereed or scholarly) journals - Articles are written by experts and are reviewed by several other experts in the field before the article is published in the journal in order to ensure the article's quality."

Du kan alltså inte ens de mest grundläggande delarna av vetenskapen.

Det är löjeväckande att ens försöka diskutera detta med någon som inte ens behärskar engelska till den nivå att de kan förstå vad som står.

Idiot.
Citera
2024-08-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag har en nyanserad bild av detta.

Det är en ja eller nej fråga.

Antingen är du för människors fria val, eller så är du det inte.

Så är du emot vaccineringen av barn, som självklart inte kan godkänna injektionen, eller är du för detta tvång?
Citera
2024-08-26, 00:11
Medlem
Citat:
Men det där var ju personangrepp värdigt ett lågstadiebarn, tacklat av?

Konsensus är idag att vaccin är både säkra och effektiva, det ändrar man inte med att sprida konspirationer och använda personangrepp.

Du förståe inte ens de mest basals och grundläggande principerna gällande forskning.

Håll dig till ditt kunskapsområde, hur man töjer ut sin egen ringmuskeln.

Peer-reviewed (refereed or scholarly) journals - Articles are written by experts and are reviewed by several other experts in the field before the article is published in the journal in order to ensure the article's quality.
Citera
2024-08-26, 00:12
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Har aldrig påstått det, forskarvärlden anser ju dessvärre att ni har fel och att vaccin är både säkra och effektiva.
När kom ni med något som inte är anekdotiskt och/eller är svaga i sin rapport?
Det är dock inte kritik ni kommer med, det är ett maraton i ordbajseri samt personangrepp och felaktiga påståenden.

Nej du ljuger. Säkra är inga mediciner/vacciner, utan alla reagerar olika på mediciner/vacciner, där väldigt många till och med har dött av dem.
Och effektiva, det bero på vilket vaccin vi pratar om, och om vi tittar på relativ resp. absolut effektivitet.

Du är för dum för att fatta sådant här, annars hade du inte ständigt upprepat massmedias propaganda som en korkad papegoja.

Och lägg ner det där "ni" när du skriver till mig, det framställer dig bara som en kuf med schizoid personlighetsstörning.
Citera
2024-08-26, 00:20
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix
"Peer-reviewed (refereed or scholarly) journals - Articles are written by experts and are reviewed by several other experts in the field before the article is published in the journal in order to ensure the article's quality."

Du kan alltså inte ens de mest grundläggande delarna av vetenskapen.

Det är löjeväckande att ens försöka diskutera detta med någon som inte ens behärskar engelska till den nivå att de kan förstå vad som står.

Idiot.

Citat:
Many articles contain statements such as "Accepted" or "Submitted", followed by a date. In many cases these articles have indeed gone through a peer review process. However, there are no guarantees. It might just mean that the manuscript has been accepted for publishing, without having had to go through a peer review process. One last tip is to contact the journal or publisher directly and ask them whether or not the journal and article is peer-reviewed.
https://kib.ki.se/en/search-evaluate/evaluating-information/article-peer-reviewed

Så igen har du inte förstått det du gastar om.
Publicerad betyder inte med garanti peer reviewd, speciellt inte för reprints.

Men som alltid, du får svar eftersom du var gullig nogg att slänga in det där käcka personangreppet.
Citera
2024-08-26, 00:21
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix
Du förståe inte ens de mest basals och grundläggande principerna gällande forskning.

Håll dig till ditt kunskapsområde, hur man töjer ut sin egen ringmuskeln.

Peer-reviewed (refereed or scholarly) journals - Articles are written by experts and are reviewed by several other experts in the field before the article is published in the journal in order to ensure the article's quality.

Den var ny 😂

Men konsensus är och förblir (tills någon vågar lägga fram bevis om motsatsen) att vaccin är både säkra och effektiva.
Citera
2024-08-26, 00:25
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nej du ljuger. Säkra är inga mediciner/vacciner, utan alla reagerar olika på mediciner/vacciner, där väldigt många till och med har dött av dem.
Och effektiva, det bero på vilket vaccin vi pratar om, och om vi tittar på relativ resp. absolut effektivitet.

Du är för dum för att fatta sådant här, annars hade du inte ständigt upprepat massmedias propaganda som en korkad papegoja.

Och lägg ner det där "ni" när du skriver till mig, det framställer dig bara som en kuf med schizoid personlighetsstörning.

Sa jag att de är ofarliga? Man bedömer alltid en medicin utifrån risken med sjukdomen och de biverkningar man kan få.
Eller du anser att alla bilar är farliga eftersom personer dagligen dör i dessa?

Konsensus är idag att vaccin är både säkra och effektiva, varför vill ni inte bevisa motsatsen när ni säger ni har så överväldigande bevis?

Kreativt personangrepp måste jag säga, dessvärre inte så unikt för att komma från er.
Citera
2024-08-26, 00:27
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Den var ny 😂

Men konsensus är och förblir (tills någon vågar lägga fram bevis om motsatsen) att vaccin är både säkra och effektiva.

Nej men nu är du här och ljuger igen. Är du dement också? Jag skrev ju att det finns inget som heter "säkra" i medicinska sammanhang. Vad gäller vacciner och påstådd effektivitet, se mitt föregående inlägg.

Förresten, vad gör du här? Du bidrar aldrig med något (till tråden), det som officiellt betraktas som "konspirationer".
Senast redigerad av E-Mac. 2024-08-26 kl. 00:30.
Citera
2024-08-26, 00:31
Medlem
Citat:
https://kib.ki.se/en/search-evaluate/evaluating-information/article-peer-reviewed

Så igen har du inte förstått det du gastar om.
Publicerad betyder inte med garanti peer reviewd, speciellt inte för reprints.

Men som alltid, du får svar eftersom du var gullig nogg att slänga in det där käcka personangreppet.

Fast nu stod det inte "accepted", eller "submitted", utan "published", vilket innebär att den har gått igenom peer-review processen.

Received:

21 December 2022

Editorial decision:

12 April 2023

Accepted:

17 April 2023

Published:

19 April 2023

"Peer review is a process in which scientific manuscripts are read and reviewed by subject experts before they are accepted for publishing."

Din egna länk din jävla nolla. Du är så korkad att det är skamligt. Du är en kretin på den nivå att folk pekar och skrattar åt dig när du är i mataffären, för de alla vet att du är ett missfoster.

Tvi.
Citera
2024-08-26, 00:31
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nej men nu är du här och ljuger igen. Är du dement också? Jag skrev ju att det finns inget som heter "säkra" i medicinska sammanhang. Vad gäller vacciner och påstådd effektivitet, se mitt föregående inlägg.

Förresten, vad gör du här? Du bidrar aldrig med något (till tråden), det som officiellt betraktas som "konspirationsteorier".

Vad har du bidragit till att ändra den vetenskapliga konsensusen?
För det är den ni måste ändra på och med ert språkbruk och ideliga personangrepp blir det nog svårt för er.

Har du glömt så är den att vaccin är både säkra och effektiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in