Citat:
Ursprungligen postat av
111-111
Jag vet att du vill ha sista ordet.
Det ska du få om du svarar på detta. Jag är säker på att merparten vet vad jag pratar om.
Jag skrev ju att minnet sätts på omedveten paus. Paus betyder man inte går omkring och glömmer minnena.
Det tas upp när människan är mogen för det eller aldrig med mycket ångest i alla dess former som personen inte vet var den kommer från.
Hjärnan fungerar så tack och lov.
Jag vet att du väldigt mycket vill att Jocke ska ses som en lögnare.
Du får gärna vilja det av vilken anledning du än må ha.
Men jag vet att just den delen han beskriver när det gäller minnen och sin barndom är ett händelseförlopp som är vanlig och betyder inte att han minns för att förstöra för sin mamma.
Du missar min poäng.
Oavsett om du vill kalla det glöms eller paus så förklarar inte det varför den barndom Jocke mindes till han var 30+ raderades och ersattes med 100% nya minnen.
Jocke mindes en bra mamma, även om han började minnas dåliga saker hans mamma gjort förklarar inte det varför han inte längre minns dem saker som förut gjorde att han såg sin mamma som en bra mamma.
Jocke mindes fosterhemmet som hemskt elaka som gjorde elaka och obehagliga saker emot honom, han minns hur han rymde pga att dem var så hemska och elaka, även om Jocke börjar minnas dåliga saker om sin mamma så förklarar det inte varför han plötsligt inte minns allt elakt han påstod att fosterhemmet gjordes emot honom.
Bortglömda minnen läggs till till dem minnen du redan har.
I Jockes fall raderades hela den barndom han mindes fram till han var 30+ och ersattes av 100% nya minnen. Det är inte normalt när det kommer till bortträngda minnen.
Detta handlar inte om vad jag vill, eller att du tror att folk tror Jocke minns bara för att förstöra för sin mamma.
Det handlar om att bortträngda minnen inte raderar den barndom man minns fram tills man var 30+ år gammal, så som det har skett i Jockes fall.