2024-07-05, 16:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han har själv pratat om det på sin instagram att han fått en annan bild av allt, han har hört andra saker från sin mamma ang Jocke. Det väckte mycket känslor för Jacke när han själv fått sett vad Jocke gick igenom under barndomen.
Sen har jag fått info från annat håll så jag vet att det var en otroligt jobbig dag för Jacke men jag förstår honom han var ett barn och då tror man på sin mamma oavsett vad som sägs.
Och det kommer inte från Jocke dom hör mer till Jackes sida.
Eller också backade han helt enkelt för att inte resten av hans nya familj skulle få möta samma uthängning som hans svärmor.
Vem vet.
Citera
2024-07-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eller också backade han helt enkelt för att inte resten av hans nya familj skulle få möta samma uthängning som hans svärmor.
Vem vet.

Men alltså snälla är det så jobbigt att Jacke kan se det från en annan sida och faktiskt känna med Jocke?
Jacke är inte en person som hittar på saker så jag tror fullt ut på honom och hans egna ord.
Citera
2024-07-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ptsd är en sjukdom som begränsar människors livskvalitet att den blir handikappande.

Jocke är ett stort skämt och rider på en allvarlig psykisk åkomma för att vinna poänger och sympatier.
Han förminskar och får människor att tro att man kan leva på som vanligt, och vara sjuk när man känner för det.

Äckligt är det!

Det finns massor av dokumentärer om amerikanska krigsveteraner som han kan öva in sig på, så kan han (kanske) bli mer trovärdig, åtminstone för lågbegåvade.

Du förminskar folk med ptsd, du förstår inte sjukdomen alls så du bör inte kommentera om den.
Citera
2024-07-05, 17:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du förminskar folk med ptsd, du förstår inte sjukdomen alls så du bör inte kommentera om den.
Nej, Jocke, Anjo och Bajsis förminskar folk med PTSD genom att använda diagnosen som slaskursäkter för sig själva.
Citera
2024-07-05, 17:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men alltså snälla är det så jobbigt att Jacke kan se det från en annan sida och faktiskt känna med Jocke?
Jacke är inte en person som hittar på saker så jag tror fullt ut på honom och hans egna ord.
Jag tror inte på att du känner Jacke och har någon information ifrån honom.
Dessutom är han knappast opåverkad av de uthängningar och den press han utsätts för - vilket han redan tidigare berättat om.
Han har också hela tiden sagt att Jocke har sin version - han har sin av sin barndom. Det har alltså aldrig handlat om att han "inte tror på", han har valt att inte ta ställning mot mamman och se sin barndom såsom han upplevt den.
Om han nu i ett vingslag förändrade sin inställning - varför ringde han då till Chrippa och varnade honom och mamman för dokumentärens upplägg?
Det är Jackes samtal som får dem att backa från intervjun.
Citera
2024-07-05, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Om det nu vore som så att Jocke har C-PTSD, så vore det väldigt dumt.
Men jag tror inte att Jocke lider av allt vad han påstår sig lida utav, det faller på sin egen orimlighet.
Det han säger, är inte vad han uppvisar.

Han slänger med diagnoser och symptom, liksom Anjo och Rask. Dom har tagit efter, för att försöka vara speciella, ha någonting gemensamt med Jocke

Jonna har uttalat att hon tycker det är charmigt med diagnoser och hon hoppas att hennes barn får diagnoser!?

Jag undrar om dom inser hur deras podd kommer förstöra för barnen när dom blir äldre?

Jonna sitter och berättar om barnens bajsproblem, hur jobbiga dom är och det är inte på ett charmigt sätt.

Sen senast, så ska paret försöka skaffa ett tredje barn?

När Jocke mår så dåligt och är så skör?

Hur är det med Jonnas svårigheter? Sjukdomen, cellförändringar, sköldkörteln osv?

Dom borde försöka hitta sig själva istället för att skaffa nytt.

Finns det någon egen tråd om deras podd?

Lite aldrig på familjen Berg / Lundell
Du vet inte hur rätt du har i saker allt är ett spel för gallerian ifrån bådas sidor
Där emot så har L klantat säg o spridet en film om lilla C
Som har gjort att folk letar efter henne frågan är om Mullsjö är tillräckligt långt bort.
Jacke ska vara med och familjen Aarö och Blomqvist
Och några fler Oklart om Chrille o Annika o T ska medverka i dokumentären
Kommer den bara handla om upväxten eller kankse lite troll oxå , Som Anders tex.

Ps . Jonna nämnde de ju redan för fyra år sedan att hon ville ha en till så va e problemet nu är ju hon över 30 så bara göka på
Senast redigerad av Skattesskulder 2024-07-05 kl. 17:49.
Citera
2024-07-05, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Kommer den där psykologen som Jocke går hos vara med i dokumentären?
Det ska bli väldigt, väldigt, VÄLDIGT intressant att se vad han baserar Jockes komplexa ptsd på, utifrån hur Jocke lever sitt liv.
Och om den där psykologen lyckas missa att Jocke lider av någon form av personlighetsstörning, så lär förtroendet för honom (psykologen) falla totalt.

T.o.m. på hobbynivå är det övertydligt.

Senaste videon har Jocke festat runt på konsert och åkt partybuss.
Han är är verkligen jättesjuk (när han själv känner för det).

Hur sjutton ska någon med verklig ptsd kunna tas på allvar när Jocke och hans psykolog förminskar den sjukdomen så kopiöst?
Tänk sådana som strider för att få sjukersättning hos försäkringskassan och har ett rent helvete.
Och så kommer Jocke som ett exempel på att man kan leva som vanligt.

Fy fan vad han förstör.

Några av hans krigare här på Flashback vill påstå att han ’hjälper’ andra genom att prata öppet om det här.

Helt stört!

Helt stört vet ja inte men hela familjen Berg lider utav något ..
Undrar vad Tomas arbetsgivare sa som ursäkt till försäkringsbolaget när A forcerande vissa hinder i Vadstena
Kaka söker Maka
Med facit i hand så förstår ja jag Aarö att han lämnade Annika vilken normal kille som helst hade lämnat ska bli väldigt intressant o veta vad syskonen på den sidan berättar. Om Jocke
Senast redigerad av Skattesskulder 2024-07-05 kl. 18:51.
Citera
2024-07-05, 20:13
Medlem
Citat:
Jag tror inte på att du känner Jacke och har någon information ifrån honom.
Dessutom är han knappast opåverkad av de uthängningar och den press han utsätts för - vilket han redan tidigare berättat om.
Han har också hela tiden sagt att Jocke har sin version - han har sin av sin barndom. Det har alltså aldrig handlat om att han "inte tror på", han har valt att inte ta ställning mot mamman och se sin barndom såsom han upplevt den.
Om han nu i ett vingslag förändrade sin inställning - varför ringde han då till Chrippa och varnade honom och mamman för dokumentärens upplägg?
Det är Jackes samtal som får dem att backa från intervjun.

Men såg du Jackes storys på instagram? Har du lyssnat på när han har streamat?
Nu vänder du och vrider på saker trots att Jacke själv säger att han fått en annan bild av historien att mamman har sagt andra saker till honom vad som har hänt med Jocke, han var så berörd när han hade fått läsa och veta vad Jocke gick igenom.
Du får tro vad du vill och vilka jag känner du kommer ändå få se själv snart.
Citera
2024-07-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Lite aldrig på familjen Berg / Lundell
Du vet inte hur rätt du har i saker allt är ett spel för gallerian ifrån bådas sidor
Där emot så har L klantat säg o spridet en film om lilla C
Som har gjort att folk letar efter henne frågan är om Mullsjö är tillräckligt långt bort.
Jacke ska vara med och familjen Aarö och Blomqvist
Och några fler Oklart om Chrille o Annika o T ska medverka i dokumentären
Kommer den bara handla om upväxten eller kankse lite troll oxå , Som Anders tex.

Ps . Jonna nämnde de ju redan för fyra år sedan att hon ville ha en till så va e problemet nu är ju hon över 30 så bara göka på

L är duktig på att klanta sig med olika filmklipp.

Ang Jonna så kan man även läsa det i hennes bok att hon vill ha 3 barn redan som liten.
Citera
2024-07-05, 20:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men såg du Jackes storys på instagram? Har du lyssnat på när han har streamat?
Nu vänder du och vrider på saker trots att Jacke själv säger att han fått en annan bild av historien att mamman har sagt andra saker till honom vad som har hänt med Jocke, han var så berörd när han hade fått läsa och veta vad Jocke gick igenom.
Du får tro vad du vill och vilka jag känner du kommer ändå få se själv snart.
Varför låtsas du att du känner honom och att ha pratat med dig, om du inte gör det?

Vad han sagt i sina storys står inte heller i motsättning till den förklaring jag kan se.

Du som vet -- varför ringde han och varnade mamman och Chrippa för dokumentären om han fick en så förändrad syn på allt?
Citera
2024-07-05, 20:28
Medlem
Citat:
Varför låtsas du att du känner honom och att ha pratat med dig, om du inte gör det?

Vad han sagt i sina storys står inte heller i motsättning till den förklaring jag kan se.

Du som vet -- varför ringde han och varnade mamman och Chrippa för dokumentären om han fick en så förändrad syn på allt?

Jag har inte sagt att jag har prata med honom, jag för flera veckor sen talat om att jag känner människor som känner honom och har gjort under många år.
Ditt problem om du missade hans storys.
Vem säger att det var Jacke som ringde chrippa? Var det Jacke som berättade de eller chrippa? Kan det vara så att det var någon helt annan som skrev till chrippa följare tex men att chrippa sen lät hela produktionen åka ner för att sen inte delta.
Citera
2024-07-05, 20:53
Medlem
Citat:
Kommer Jacke ut med ett stor statement då? Blir det på insta eller på hans YT?

För du inser väl att ett dokumentär där intervjun fick Jacke att ringa och varna Chrippa och föräldrarna inte kommer ge något trovärdigt stöd för din uppfattning.

Alltså du är riktigt dryg, du får se i höst hur dokumentären blir och vi får väl se vad Jacke väljer att säga och inte det är ju upp till honom.
Om nu jacke är den som har sagt det, är ju bara Chrippa som påstår de och han snackar så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in