2024-08-25, 22:25
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag kan inte dela med mig av några bevis eftersom det är sekretess och handlar om barn,.

Lyder du under sekretesslagen? Du har väl inte skyldighet att hålla på sekretessen om du är en ”vanlig” privatperson.
2024-08-25, 22:26
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Lyder du under sekretesslagen? Du har väl inte skyldighet att hålla på sekretessen om du är en ”vanlig” privatperson.

Äeh han snackar bara skit. Dont engage.
2024-08-25, 22:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan

Jag har väl vett och sans att skydda mina bekantas barn? Och det är just det som gör det så in i bängen svårt att granska soc, eftersom det är sån strikt sekretess på allt material och det mesta av smutsen ligger dolt på deras kontor. Man måste känna någon som vill dela med sig av sitt material för att förstå hur allt hänger samman.

Problemet med utredningarnas totala avsaknad av rättssäkerhet är dock kända och har kritiserats länge och bevis hittar du ganska enkelt själv genom att själv börja läsa soc material och jämföra med utredningens innehåll.

Läs själv, ta reda på fakta och gör en egen rimlighetsbedömning om utredningen verkligen borde se ut som den gör om den med handen på hjärtat ska vara saklig och objektiv i sitt innehåll.

Alla varningsklockor ringde när jag började sätta mig in i detta spännande ämne, som i princip aldrig debatteras offentligt. Varför tystas alltid kritik mot socialtjänsten ner? Det är faktiskt riktigt allvarligt att det förekommer fusk när barn ska omhändertas. Det får liksom inte hända när ett samhälles mest ingripande och inskränkande åtgärd mot en medborgare ska tas till.
2024-08-25, 22:46
Medlem
Citat:
Jag kan inte dela med mig av några bevis eftersom det är sekretess och handlar om barn, men för den som är intresserad och vill ta reda på hur socialtjänsten skriver utredningar och hur de systematiskt väljer ut ett visst material till utredningar för att det ska passa LVU-mallen, så rekommenderar jag att ta kontakt med någon som har problem med soc och som vill dela med sig av sitt fall och då läsa ALLT material.

Dom och utredningen räcker inte. Allt material måste läsas för att förstå systematiken i detta och varför utredningarna inte är rättssäkra.

Jag har talat om precis vilka typ av fel som begåtts, men kan inte gå djupare än så eftersom det inte är min sekretess.

Det är precis samma typ av faktafel i alla utredningar jag läst i flera olika fall, efter att ha stämt av med soc eget råmaterial och jämfört med informationen de presenterat i LVU-utredningen.

och det är just det som tråden egentligen handlar om. Varför är dessa föräldrar så förbannade på soc? Har de fel i allt? Allt är rent hittepå från deras sida? Soc har aldrig någonsin farit med osanning i någon av deras utredningar? Tror du det själv? Det tror inte jag. Inte efter vad jag själv sett och läst.

Det kan nämligen vara på det sättet att soc även fuskat i deras utredningar och att det påverkat utfallet för domstolens beslut om deras barn och det har blivit traumatiserade av det. Inte konstigt alls egentligen. Det är ett svårt trauma att bli av med sitt barn på det brutala och rent godtyckliga sättet.
Om man inte känner till någon som fått barn omhändertagna förutom de man sett på sociala media kan man inte få del av allt material för då trot väl inte att om jag eller någon annan kontaktar PM , LM , F*a ,J*ssica eller någon annan man vet riktigt namn på så skulle de dela med sig av sina utredningar till en fullständigt främmande person
2024-08-25, 22:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Om man inte känner till någon som fått barn omhändertagna förutom de man sett på sociala media kan man inte få del av allt material för då trot väl inte att om jag eller någon annan kontaktar PM , LM , F*a ,J*ssica eller någon annan man vet riktigt namn på så skulle de dela med sig av sina utredningar till en fullständigt främmande person

Fia säger ju att hon vill bli granskad. Då är det ju viktigt att hon är transparent med materialet och inte precis som på soc manér sitter och klipper och klistrar i det.

Varför inte bara skramla till en riktig jurist som tittar på hennes material? Har hon gjort det?
2024-08-25, 23:15
Medlem
Citat:
Fia säger ju att hon vill bli granskad. Då är det ju viktigt att hon är transparent med materialet och inte precis som på soc manér sitter och klipper och klistrar i det.

Varför inte bara skramla till en riktig jurist som tittar på hennes material? Har hon gjort det?
Hon har väl likt de andra fått sitt ärende granskade av olika personer som erbjuder sig att granska ens ärende med tanke på att hon sagt att hon lagt ned 150 000 - 200 000 kr på det och det är ju bara en bråkdel av detta som gått till jurister vid varje förhandling , kostnadsräkning finns ju med i domar och om klient betalar 20% blir det inga summor för de timmar det gäller
2024-08-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Detta är en skvallertråd som handlar om F och FU och de föräldrar som finns däromkring dvs de som syns i sociala media andra osynliga föräldrar är inte relevanta för de är okända och om dem vet man ingenting
Så står det inte i trådstarten. Family United har heller inga medlemmar.
2024-08-26, 00:08
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Så står det inte i trådstarten. Family United har heller inga medlemmar.

Det märks.

Ingen som bryr sig om organisationen öht.
2024-08-26, 00:31
Medlem
Kidnappning är när barn tas mot deras vilja av socialtjänsten utan stöd Iag. Det är kidnappningen.
2024-08-26, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Lite irrelevant och OT. Kippa efter andan svar.

1. Är en definitionsfråga. Jag personligen kan inte bli gravid men kan definitivt skaffa barn med motsatt kön. Fungerar bra.
Är inte intresserad av dig, rekommenderar tinder. Undvik nyanlända är mitt tips.

2. Jag kan döma andra, men jag kan också andra saker.

3. Har aldrig rört en knarkare, änmindre legat med en.

När tycker du Fia ska klippa banden med olämpliga föräldrar? Bara för att ge henne en gnutta mer trovärdighet osv.
När tycker du Fia ska sluta hetsa på Lejonmamma och bidra till hennes fortsatta mentala förfall?
När tycker du Fia ska fördöma vissa föräldrar och visa att hon är på barnens sida och inte extremt olämpliga föräldrars sida som i vissa fall nästan haft ihjäl sina barn/partners?
När ska fia fördöma/klippa banden med islamister och exvis finniq?

Du skrev tidigare i trådar att du i fem år hade förhållande med en knarkare. Ljög du då?

LM mår dåligt för socialtjänsten tagit hennes barn och placerat med en pedofil. Det kan man väl förstå om man inte är riktigt sjuk.
2024-08-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Jobbar som brandman.
Vad jobbar du som?

Som brandman har du inte lärt dig källkritik i skolan?
2024-08-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ah nej det är inte socialtjänsten som lärt mig stava, det lärde jag mig i låg och mellanstadiet, om det är svårt för dig kan jag rekommendera dig att använda rättstavningsfunktionen i din mobil/dator, mycket händigt och skulle spara både på min och din tid så man slipper tolka vad det är du faktiskt menar hela tiden.

Jag har läst domen, jag bad dig citera, men det ignorerade du bara, jag försöker vara källkritisk.
Detta är vad som står i en av domarna, och det jag hänvisat till, vi kan inte veta vem av föräldrarna som talar sanning då de anklagar varandra, att det är en olämplig miljö för barnen håller jag med om, det tycker jag är självklart, barn ska inte behöva bli utsatta för sexuella övergrepp av någon.

Den första domen är inte denna dom du refererar till eller?

Du skyddar pedofiler, precis som domstolarna och socialtjänsten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in