Citat:
Ursprungligen postat av
Stoix
Först får du ju ta och dela på staten och läkemedelsföretagen, för de har ju vitt skilda incitament.
Ja det gjorde jag ju - jag svarade på statens incitament….
Citat:
Sedan så måste ju även du förstå att allt tillit kommer vara borta, i generationer.
Dumheter igen - ”staten”, myndigheter, storföretag etc har haft fel om och om igen utan att folket brytt sig mer än momentant - se t.ex på vw dieselgate, nikotinpropagandan, svenska statens alla misslyckade affärer där de slösat bort miljarders miljarder eller neurosedynskandalen med 10000 missbildade och döda barn - inte ens sånt fastnar särskilt många år i folks medvetande.
Citat:
, och varför skulle de vilja ha en frisk befolkning? En sjuk och dum befolkning är lättare att styra och kontrollera, vill man ha industrier så gör man det i Asien
Eftersom det är extremt mycket lönsammare för staten - precis som jag skrev. Företag med specifika intressen kan givetvis ha en annan inställning men de har å andra sidan extremt mycket mer att förlora i form av skadestånd och andra repressalier, samt som du själv påtalade - minskat förtroende som förstås är avsevärt farligare för ett företag som har en helt annan form av konkurrens att ta händande till än en ”stat”.
Citat:
Du menar, att om Pfizer kommit ut i morgon och sagt att du har 5 år kvar att leva för att du tog Covid-vaccinet, så hade du skuttat iväg till jobbet och tänkt: "Vetenskapen är en årocess och erfarenheter och lärdomar kommer stegvis, attans".
Som sagt - jag uttalade mig om staten, inte om enskilda företag som i ditt scenario verkar ha haft en agenda att förgifta befolkningen..,
Citat:
Som sagt, det är inte konstigt att ni skjuter neurotoxiner.
Gör vi? Vilka är vi och vilka nervgiftet pratar du om? Själv dricker jag iofs alkohol - både vin och öl - men jag har aldrig ”skjutit” det…