2024-08-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Midfrost, numer Lokesvararaja, flyttade in till flickvännen i Västerås. Deras relationsstatus har dock ändrats om än de fortfarande är skrivna på samma adress. Hon är borttagen från hans relationsstatus medan det på hennes står att hon är singel.

Har sett att de flesta som ingår i FU och desinformationsnätverket dyker upp i diverse facebookgrupper. Följer ni dessa? Trådapan brukar hävda att föräldrarna som protesterar på TT mot socialtjänsten uppträder som de är psyksjuka och därför inte representativa för föräldrar som får sina barn LVUade. Jag undrar om trådapan anser att medlemmarna i nedanstående facebookgrupper kan anses vara representativa?

Pappa varför
Drivs av Farouq Assali (palestinier?) som förlorat sina barn efter att ha dömts för att ha - gissa varför. Driver gruppen med syfte att i samarbete med advokatfirma profitera på SoL/LVU-föräldrar. Mannen och gruppen blev nyligen granskade och publicerade av Expressen, det gillade han inte:
https://www.facebook.com/groups/pappavarfor
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/desperata-foraldrar-luras-hatet--sponsras-av-svenska-advokater/

Socialtjänsten, Monstret Utanför Lagen
https://www.facebook.com/groups/1398059370410673

FAMILJEN I CENTRUM
Drivs av William Thompson, Adina har tidigare berättat om honom här i gruppen
https://www.facebook.com/groups/1176754036492912

Inte Ett Barn Till
https://www.facebook.com/groups/304602881331509

Varför Tar De Våra Barn?-Socialtjänsten Hemlighet Bakom LVU-lagen
https://www.facebook.com/groups/2307774406159139

PARENTSUNITED - WERE ARE THE CHILDREN
https://www.facebook.com/groups/3387549428231285

Kollade in detta och såg att den fd flickvännen jobbar som lärare? Antigen är singel statusen en rökridå eller så får man hoppas att läraren tog sitt förnuft till fånga.

Ja, har rätt bra koll på många av dessa grupper på Facebook. Många av grupperna är privata och slutna. Det är iaf ett litet skydd för deras barn att bli helt outade av deras totalt gränslösa och omdömeslösa föräldrar.
2024-08-25, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Han har flyttat till Västerås.

Tack!
Ny flickvän såg jag, och singel lika snabbt.
2024-08-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Tack!
Ny flickvän såg jag, och singel lika snabbt.

Vad lider SA av för sjukdom, vet någon det?!
2024-08-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Vad lider SA av för sjukdom, vet någon det?!

Det enda jag hört är att hon har svårt att röra sig och går stapplande och att det ska vara på grund av sjukdom ( inte framkommit vilken) Vissa vill påstå att det är på grund av alkohol. Jag personligen tror inte det. Hon har hållit sig i bakgrunden rätt länge nu. Är sällan och aldrig med och sluddrar på lives .
2024-08-25, 20:40
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det enda jag hört är att hon har svårt att röra sig och går stapplande och att det ska vara på grund av sjukdom ( inte framkommit vilken) Vissa vill påstå att det är på grund av alkohol. Jag personligen tror inte det. Hon har hållit sig i bakgrunden rätt länge nu. Är sällan och aldrig med och sluddrar på lives .

Säkert fibromyalgi eller någon sån bidragsbullshit.
2024-08-25, 20:41
Medlem
Citat:
Hon dömdes för rattfylleri för något år sedan men det hindrar ju inte att det finns sjukdom också
2024-08-25, 21:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja, har rätt bra koll på många av dessa grupper på Facebook. Många av grupperna är privata och slutna. Det är iaf ett litet skydd för deras barn att bli helt outade av deras totalt gränslösa och omdömeslösa föräldrar.

För många föräldrar handlar det inte om att out:a några barn, utan snarare dela sina erfarenheter om socialtjänsten, vilket de har all rätt till och det är bra att de organiserar sig och framför konstruktiv kritik tillsammans. Och herrejösses vad denna myndighet har brister om man börjar syna deras utredningar. Jag uppmanar er som inte tror mig att läsa ALLT utredningsmaterial noga och kritiskt. Jämför mot vad som står i utredningen och jag kan nästan garantera att ni kommer att hitta hur socialtjänsten vridit och vänt på historien i vart enda fall i olika omfattning. Plockat bort positiv information. Lagt fokus på saker, som vid första anblick kan framstå som negativt, men efter närmare eftertanke inte behöver betyda ett skit med avseende på föräldraskapet. Klippt ihop och ändrat ordning kronologiskt för att mixtra med berättelsen så att den ser så hemsk ut som möjligt osv osv.

Det finns så många sätt de har möjlighet till att manipulera i sin utredning pga att de inte är transparenta med innehållet. Om inte föräldrarna tvingar dem att vara det och kräver sina rättigheter gentemot soc.

Tyvärr är det få av grupperna som är seriösa och därför får de flesta grupper inget genomslag. Kan räkna till ungefär två grupper som är seriösa på riktigt, resten är riktiga dårar.

Jag menar om man säger att socialtjänsten kidnappar muslimska barn och sätter de hos barnlösa homosexuella par som ska omvända barnen så blir man ju inte tagit seriös och det förstör ju den seriösa debatten som faktiskt skulle behövas. Bland annat om det notoriska fuskandet i LVU-utredningarna till föräldrarnas stora nackdel som i förlängningen riskerar att leda till felaktiga LVU, vilket jag menar med stor sannolikhet sker alldeles för ofta pga utredningarnas bristande rättssäkerhet.
2024-08-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon dömdes för rattfylleri för något år sedan men det hindrar ju inte att det finns sjukdom också

Nä, så är det. För även om man blir dömd för rattfylleri innebär inte det att man är alkoholist per automatik. Man kan ha ett riskbruk som gör en omdömeslös. Men i SA’s fall har åtminstone jag hört henne riktigt berusad i många lives. Fast nu var det inte frågan, utan frågan var om jag eller någon annan visste vad hon har för sjukdom. Alkoholism är ju också en sjukdom, men det är något annat hon drabbats av.
2024-08-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Säkert fibromyalgi eller någon sån bidragsbullshit.

Kanske MS. Oavsett vad så är det konstigt att inte professor Midfrost har hjälpt henne. Med luft, svampar eller något annat kolijox.
2024-08-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
För många föräldrar handlar det inte om att out:a några barn, utan snarare dela sina erfarenheter om socialtjänsten, vilket de har all rätt till och det är bra att de organiserar sig och framför konstruktiv kritik tillsammans. Och herrejösses vad denna myndighet har brister om man börjar syna deras utredningar. Jag uppmanar er som inte tror mig att läsa ALLT utredningsmaterial noga och kritiskt. Jämför mot vad som står i utredningen och jag kan nästan garantera att ni kommer att hitta hur socialtjänsten vridit och vänt på historien i vart enda fall i olika omfattning. Plockat bort positiv information. Lagt fokus på saker, som vid första anblick kan framstå som negativt, men efter närmare eftertanke inte behöver betyda ett skit med avseende på föräldraskapet. Klippt ihop och ändrat ordning kronologiskt för att mixtra med berättelsen så att den ser så hemsk ut som möjligt osv osv.

Det finns så många sätt de har möjlighet till att manipulera i sin utredning pga att de inte är transparenta med innehållet. Om inte föräldrarna tvingar dem att vara det och kräver sina rättigheter gentemot soc.

Tyvärr är det få av grupperna som är seriösa och därför får de flesta grupper inget genomslag. Kan räkna till ungefär två grupper som är seriösa på riktigt, resten är riktiga dårar.

Jag menar om man säger att socialtjänsten kidnappar muslimska barn och sätter de hos barnlösa homosexuella par som ska omvända barnen så blir man ju inte tagit seriös och det förstör ju den seriösa debatten som faktiskt skulle behövas. Bland annat om det notoriska fuskandet i LVU-utredningarna till föräldrarnas stora nackdel som i förlängningen riskerar att leda till felaktiga LVU, vilket jag menar med stor sannolikhet sker alldeles för ofta pga utredningarnas bristande rättssäkerhet.

Vi fattar att du är kritisk till soc men du kommer inte ändra någras åsikter om du inte kommer med faktiska bevis. Diskussionen är därmed helt onödig och gör det bara svårare att hålla koll i tråden men antar att det är det som är ditt mål, att trötta ut folk så färre och färre engagerar sig i tråden.
2024-08-25, 22:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Vi fattar att du är kritisk till soc men du kommer inte ändra någras åsikter om du inte kommer med faktiska bevis. Diskussionen är därmed helt onödig och gör det bara svårare att hålla koll i tråden men antar att det är det som är ditt mål, att trötta ut folk så färre och färre engagerar sig i tråden.

Jag kan inte dela med mig av några bevis eftersom det är sekretess och handlar om barn, men för den som är intresserad och vill ta reda på hur socialtjänsten skriver utredningar och hur de systematiskt väljer ut ett visst material till utredningar för att det ska passa LVU-mallen, så rekommenderar jag att ta kontakt med någon som har problem med soc och som vill dela med sig av sitt fall och då läsa ALLT material.

Dom och utredningen räcker inte. Allt material måste läsas för att förstå systematiken i detta och varför utredningarna inte är rättssäkra.

Jag har talat om precis vilka typ av fel som begåtts, men kan inte gå djupare än så eftersom det inte är min sekretess.

Det är precis samma typ av faktafel i alla utredningar jag läst i flera olika fall, efter att ha stämt av med soc eget råmaterial och jämfört med informationen de presenterat i LVU-utredningen.

och det är just det som tråden egentligen handlar om. Varför är dessa föräldrar så förbannade på soc? Har de fel i allt? Allt är rent hittepå från deras sida? Soc har aldrig någonsin farit med osanning i någon av deras utredningar? Tror du det själv? Det tror inte jag. Inte efter vad jag själv sett och läst.

Det kan nämligen vara på det sättet att soc även fuskat i deras utredningar och att det påverkat utfallet för domstolens beslut om deras barn och det har blivit traumatiserade av det. Inte konstigt alls egentligen. Det är ett svårt trauma att bli av med sitt barn på det brutala och rent godtyckliga sättet.
2024-08-25, 22:12
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen

Det som fungerar med kurran är att ignorerare. Han börjar prata med sig själv till slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in