2024-08-25, 19:43
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Varför skulle jag ljuga? Är det ert försvar att kalla andra för lögnare då det kör fast? Jag skrev att jag såg en drönarvideo på telegram som var mycket tydlig av dödandet av civila i Kursk. Du visar filmer från 2022 och vill tydligen ursäkta krigsbrott. Alla, ryssar eller ukrainare ska straffas för krigsbrott dom utför. Enligt dig ska enbart ryssar straffas och ukrainarna gå fria eller?

Du förnekade att rySSar skjuter på civila i bilar. Jag visade att det gör dom visst. Nu påstår du att du inte har ljugit om det. Av någon anledning så LJUGER ni hela tiden och tror att ni ska komma undan med det. När ni blir påkommen med att LJUGA så kommer det mer än 10 svar på era lögner och ni förnekar fortfarande att det skulle vara en LÖGN. Jag förstår att du blev sårad när det fanns bevis på din LÖGN att rySSland skjuter inte civila i bilar. På vilket sätt har vi kört fast när vi presenterar bevis på att du LJUGER?
Citera
2024-08-25, 19:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ett hotel i Kramatorsk och två skadade journalister. Förstår du vilka andra som bor på dessa hotell som väljs ut för en attack eller är det högsäsong för turister i krigszonen? Det har hänt många sådana angrepp mot hotell, varuhus och lager därför att ukrainarna har gjort dom till militära mål. Det är naturligvis beklagligt för journalisterna men dom bör hålla sig undan soldater som är målen. Detsamma kan jag säga om ryska krigsjournalister, ett farlig jobb (dom kan också bli mördade långt inne i Ryssland av Budanov och c/o).

Två allvarligt skadade, en saknad - förmodligen död. Varför förminska detta?

Vilka legitima mål befann sig på hotellet?
Citera
2024-08-25, 19:46
Avstängd
Citat:
Varför skulle jag ljuga? Är det ert försvar att kalla andra för lögnare då det kör fast? Jag skrev att jag såg en drönarvideo på telegram som var mycket tydlig av dödandet av civila i Kursk. Du visar filmer från 2022 och vill tydligen ursäkta krigsbrott. Alla, ryssar eller ukrainare ska straffas för krigsbrott dom utför. Enligt dig ska enbart ryssar straffas och ukrainarna gå fria eller?

Varför ljuger du ryssjävel? Styrk ditt efterblivna påstående med en seriös källa, tack.
Citera
2024-08-25, 19:49
Medlem
Citat:

Precis hävdade du att ryZZar inte begick krigsbrott, så vad ska de straffas för?

https://omni.se/tusentals-ryska-brott-mot-civila-i-ny-fn-rapport/a/VPajBJ

https://fn.se/aktuellt/koll-kommentar/fler-doda-i-charkiv-attacker-mot-civila-mal-ar-krigsbrott/
Citera
2024-08-25, 19:50
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

På vilket sätt vill jag ursäkta krigsbrott om jag länkar till en film från 2022 när rySSka soldater dödar 2 civila i en bil? Det var ett svar på att du förnekade att rySSland gör inte sånt.
Citera
2024-08-25, 19:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ett hotel i Kramatorsk och två skadade journalister. Förstår du vilka andra som bor på dessa hotell som väljs ut för en attack eller är det högsäsong för turister i krigszonen? Det har hänt många sådana angrepp mot hotell, varuhus och lager därför att ukrainarna har gjort dom till militära mål. Det är naturligvis beklagligt för journalisterna men dom bör hålla sig undan soldater som är målen. Detsamma kan jag säga om ryska krigsjournalister, ett farlig jobb (dom kan också bli mördade långt inne i Ryssland av Budanov och c/o).

Den saknade reutersjournalisten är hittad död. That’s on you Russia.
Citera
2024-08-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
På vilket sätt vill jag ursäkta krigsbrott om jag länkar till en film från 2022 när rySSka soldater dödar 2 civila i en bil? Det var ett svar på att du förnekade att rySSland gör inte sånt.
Här skjuter de på Sky News en bit utanför Kiev:
https://youtu.be/M_05Qj92W9Q?si=ae8VJMNM70yXXs5L

Väldigt sevärd om man har missat den.
Citera
2024-08-25, 20:05
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:

Är det inte du som sagt att Polen kommer invadera Ukraina och ta tillbaka vad som är ”deras”?

Jag funderar mest på vilket århundrade som detta ska inträffa?
Citera
2024-08-25, 20:06
Avstängd
psychicsailors avatar
Intressanta händelser sker kanske nu i Novohrodivka men jag väntar 1-2 dygn till innan det är dags att analysera på det, ifall det nu bara är fake news.
Citera
2024-08-25, 20:14
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Intressanta händelser sker kanske nu i Novohrodivka men jag väntar 1-2 dygn till innan det är dags att analysera på det, ifall det nu bara är fake news.

Ge oss länken så kan vi analysera den sen får du fundera 1-2 dagar.
Citera
2024-08-25, 20:15
Medlem
CanisMinors avatar
Azov - Night-time operations with prisoner capture

https://t.me/osint_69/5315
Citera
2024-08-25, 20:17
Medlem
De lyckades ta en 17 000 invånare stor stad. Bara 43 milj kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera