2024-08-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Du verkar varken läs- eller räknekunnig.

Placebo diskussionen skiter jag i, irrelevant här.

Jag reagerar mot att du kallar det aluminiumvatten, då halten är extremt låg.

Jasså det tas upp, vilket skrivs normalt, 0-0,04 via föda dagligen, baserat på vad, youtube klipp? Och hur mycket är det i förhållande till den mängd i vaccinet vid ett tillfälle, som då är aliminiumsalter?

Om vi nu tar upp så lite hur kommer det sig att fisk och andra djur tar upp och lagrar i kroppen så att vi kan uppta det i kroppen? Nä du tänkte inte på det!

Du har ingen aning om vad du svamlar om.

Haha du är rolig du😅
Det tar dig 5 sekunder att hitta 100 studier
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5651828/

https://www.atsdr.cdc.gov/toxprofiles/tp22-c2.pdf

https://link.springer.com/article/10.1007/s43440-022-00353-4

Tror inte du förstår att de första 5 åren är kritiska emot gifter som aluminium då hjärn och blod barriären inte är utvecklat och kan skydda hjärnan emot gifter som aluminium

Extrem låg ?
Under de första 6 månader av livet får du ca 4.4 mg aluminium insprutat på ett fåtal tillfällen

FDA rekommenderat intak av aluminium är 5 mcg per dag injection =0.015mcg ( detta är vara en chansning av FDA och har aldrig testats vara säkert )

4.4 mg =4400 mcg
Säg rekommendationerna är 0.015mcg per dag i injektion i180 dagar = 2.7 mg
Det det betyder att du får i dig den dubbla mängden genom injection pluss att du for i dig via Gi track

Om du nu spruta in höga mängder orm gift 6 gånger i höga doser kommer du att dö
Om du nu sprutar in en lite. Mängd varje dag i 180 dagar så kommer du inte dö då kroppen kommer vara beredd med enzymer för att bryta ner det

Sen har vi problemet med att du påstår att aluminium finns naturligt i jorden vilket det inte gör

Aluminum was born out of science.

Aluminum isn't naturally found in the Earth's crust. It comes from bauxite, which has to be processed to get aluminum. What this means is that it required the efforts of chemists and engineers to bring it to life.

Andra problemet är att aluminium man anncönder i vaccin och aluminium som finns " naturligt " är inte samma aluminium

Aluminum is found occurring in nature as oxide and alum (sulphate) forms. The most common form is bauxite ore A l 2 O 3 from which aluminum is extracted by the process of electrolysis of molten aluminum oxide.

The two most common forms of adjuvant aluminum are aluminum hydroxide and aluminum phosphate.
Att djur absorberar med aluminium än människor är bara ren lögn
Som du kanske vet så släpper de flesta industrier ut rest matrial i vattnet som är för giftiga för att sprida ut på land ( lättaste sättet att dölja det )det betyder att vatten har en mycket högre % av aluminium i vattnet emot mat
Fiskar andas genom gälar dvs dom exponeras emot vatten hela dagars
Det betyder att dom konstant är utsatta för aluminium,
Precis som en människa så måste fiskens kropp rensa ut det igen
Eftersom dom alltid ör exponerade emot det är det omöjligt för fisken att lyckas rensa samma mängd av aluminium den får iny
Senast redigerad av Superburkeen 2024-08-25 kl. 18:57.
Citera
2024-08-25, 18:46
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix
Svårt att få överväldigande bevis på motsatsen när inga pengar finns för studierna.

Men du undvek frågan, så jag kopierar in den igen.

Men besvara nu mitt hypotetiska scenario. Vi antar att kopplingen mellan vaccin och autism är genuin, vad har då staten och läkemedelsföretagen för incitament med att upplysa och informera människor om detta?

De kommer båda förlora enormt på detta, då människor inte längre kommer ha något tillit för dessa institutioner, efter decennier och decennier av lögner och hjärntvätt.

Så vad tror du man hade gjort i detta fallet?*

Fast då är ni ju inte säkra på er sak, jag hade inte heller satsat pengar på något jag innerst inne vet jag ljugit ihop.
Kan man inte, eller som ni inte vill bevisa får man allt hålla sig till konsensus.

Det enda jag sett hittills är att man inte kan lita på det ni säger. Ni har en miljon frånskyllningar för att ni inte kan skaffa bevis.
Skitsnack säger jag bara.
Citera
2024-08-25, 18:51
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du är lågbegåvad ser jag. Har du svårt att fokusera på ämnet?

Gäller vart då?

Okej, du repeterar bara det trådstarten skall avhandla så vart vill du komma med det citerade?

Eftersom du inte kunde avstå personangrepp igen...

Alla rapporter som finns till dags dato har konsensus med att vaccin inte orsakar de sjukdomar som nämns i topic. Alla organisationer som hanterar dessa sjukdomar ställer sig bakom deras konsensus att vaccin inte orsakar dessa sjukdomar.
Citera
2024-08-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Fast då är ni ju inte säkra på er sak, jag hade inte heller satsat pengar på något jag innerst inne vet jag ljugit ihop.
Kan man inte, eller som ni inte vill bevisa får man allt hålla sig till konsensus.

Det enda jag sett hittills är att man inte kan lita på det ni säger. Ni har en miljon frånskyllningar för att ni inte kan skaffa bevis.
Skitsnack säger jag bara.

Men besvara nu mitt hypotetiska scenario. Vi antar att kopplingen mellan vaccin och autism är genuin, vad har då staten och läkemedelsföretagen för incitament med att upplysa och informera människor om detta?

De kommer båda förlora enormt på detta, då människor inte längre kommer ha något tillit för dessa institutioner, efter decennier och decennier av lögner och hjärntvätt.

Citera
2024-08-25, 18:56
Medlem
Citat:
Åter, det etiska i dessa fall är att de i placebo kommer tro att de är skyddade mot sjukdomen vilket de då inte är.
Så återigen vill du utsätta folk för en fara för att få igenom din skit som ytterst få ställer sig bakom.
Du cheeypickar nu det vet du va?
Vill du ge dig in i det så kan jag besvara detta men då får du garantera du inte tänker tramsa och flytta stolpar.

Trots att ni påstår ni har bevis är konsensus rubbad i att vaccin inte orsakar nämbda sjukdomar.

Men är du lite efter i skallen ?
När man testar vaccin emot placebo används OFTAST aluminium salt vatten
Hur skulle dett vara bättre etiskt ?

I båda fallen av salt vatten och aluminiumsaltvatten tror placebo partnern att de är skyddade
Så då återgår vi till frågan
I vilken värld skulöe aluminiumsaltvatten ge ett bättre skydd emot ett virus som placebo ?

Har du någon som helst aning om vad du försöker säga ?
Citera
2024-08-25, 19:03
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Fast nu påstår ni add det är så när samtliga rapporter säger motsatsen. Så vi kan väl snacka om varför ni är så in i helvetes ovilliga att lägga fram bevis som skulle ändra konsensus.

Enda jag kan komma på är att det inte finns några sådana bevis eftersom alla rapporter till idag har skapat konsensus att vaccin inte orsakar dessa sjukdomar.
Citera
2024-08-25, 19:06
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Men är du lite efter i skallen ?
När man testar vaccin emot placebo används OFTAST aluminium salt vatten
Hur skulle dett vara bättre etiskt ?

I båda fallen av salt vatten och aluminiumsaltvatten tror placebo partnern att de är skyddade
Så då återgår vi till frågan
I vilken värld skulöe aluminiumsaltvatten ge ett bättre skydd emot ett virus som placebo ?

Har du någon som helst aning om vad du försöker säga ?

Men du har ju sagt att vaccin inte testas mot placebo, hur ska du ha det?
Citera
2024-08-25, 19:32
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Eftersom du inte kunde avstå personangrepp igen...

Vad yrar du nu om?

Citat:
Alla rapporter som finns till dags dato har konsensus med att vaccin inte orsakar de sjukdomar som nämns i topic. Alla organisationer som hanterar dessa sjukdomar ställer sig bakom deras konsensus att vaccin inte orsakar dessa sjukdomar.

Har du hört talas om lobbying ännu?
Och vart finns pengar för att forska i ämnet, dvs sjukdomar pga vacciner? Är det du som skall betala dessa pengar, eller vem anser du har råd med det? Forskning kostar pengar, mycket pengar, det är inte gratis att bara hämta valfritt forskningsresultat från internet.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-08-25 kl. 19:37.
Citera
2024-08-25, 19:32
Medlem
Citat:
Fast nu påstår ni add det är så när samtliga rapporter säger motsatsen. Så vi kan väl snacka om varför ni är så in i helvetes ovilliga att lägga fram bevis som skulle ändra konsensus.

Enda jag kan komma på är att det inte finns några sådana bevis eftersom alla rapporter till idag har skapat konsensus att vaccin inte orsakar dessa sjukdomar.

Är du för mycket av en idiot för att förstå ett hypotetiskt scenario? Herregud.

Citera
2024-08-25, 19:39
Medlem
Citat:
Men du har ju sagt att vaccin inte testas mot placebo, hur ska du ha det?
Du måste vara ett troll va ?

ALDRIG TESTAT EMOT TRUE PLACEBO
Placebo och true placebo är olika saker

Jag har segt det minst 20 gånger till dig nu och du förstår fortfarande inte ??

Så enligt dig testar man inte emot true placebo pågrund av att inte ska lura placebo gruppen att dom är "skyddade " emot ett " virus " fast man inte är det

Men nu är ju majoriteten av alla placebo emot vaccin just aluminiumsaltvatten placebo

Det betyder att du har FEL som vanligt

Åter igen lögner på lögner på lögner
Det roligaste är ju att du glömmer bort dina tidigare lögner som du skrivit tidigare i tråden 😅

Hur ska du nu försöka försvara det här ?
Senast redigerad av Superburkeen 2024-08-25 kl. 19:43.
Citera
2024-08-25, 19:44
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Vad yrar du nu om?

Har du hört talas om lobbying ännu?
Och vart finns pengar för att forska i ämnet, dvs sjukdomar pga vacciner? Är det du som skall betala dessa pengar, eller vem anser du har råd med det? Forskning kostar pengar, mycket pengar, det är inte gratis att bara hämta forskningsresultat från internet.

Vi börjar med att du skriver saker du inte minns
Citat:
Du är lågbegåvad ser jag. Har du svårt att fokusera på ämnet?
Dåligt närminne kan vara begynnande demens så det kanske du bör kolla upp.

Men vänta nu, ni har ju bevis så varför ska ni hämta resultat från internet?
Ni är alltså inte säkra på skiten ni kastar ur er, hur ska man annars förklara er ovilja att betala forskning själva?

Sen eftersom ni inte litar på några som helst forskningsresultat som finns idag så föreslår jag att ni gör detta från grunden och sen presenterar era fynd. Har ni torrt på fötterna kommer konsensus att ändras, men undvik då tramsiga bortförklaringar.

Så eftersom ni inte gör en ansats att förändra konsensus får man helt enkelt anta att ni inte kan. Då gäller nuvarande konsensus och vad organisationerna ställer sig bakom.
Citera
2024-08-25, 19:47
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Är du för mycket av en idiot för att förstå ett hypotetiskt scenario? Herregud.

Så det nya är att ni hypotetiskt tror de orsakar nämnda sjukdomar i topic, det är inte så att ni vet att de gör detta?

Tråden handlar inte om hypotetiska scenarier utan att vaccin inte orsakar dessa sjukdomar.

Så tills ni bestämmer er för att ändra konsensus så gäller nuvarande konsensus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in