2024-08-25, 17:41
Medlem
Flashback låg nere för alla: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/flashback-ligger-nere/

Edit: Tvåa på bollen!
Har iaf Chrome och det var knepigt att komma in redan vid 15-tiden.
Citera
2024-08-25, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Man har idag inte kommit åt Forumet om man inte går med på att det kan vara lite susspekt.

Jag orkade inte kopiera min varning från min VPN så tar en annans varning.

"Ursprungligen postat av Yaroshenko
Någon har glömt uppdatera SSL-certifikatet för flashback.org-domänen. Det gick ut idag August 25, 2024 at 2:08:56 PM."
(FB) Den officiella forumbuggtråden

Hur korkade orkar ni vara?
Så ni har tre admins och två tekniker och INGEN fattar att man ska betala för sig?
Fem personer som är totalt pantade, på allvar?
Samtidigt så önskar att folk ska swishora i parti och minut?
På allvar?

Låg du i fosterställning och grät av svår abstinens när forumet låg nere?
Shit happens. Ut och ta en promenad, gör en annan människa glad istället för att sitta sammanbiten i väntan på att forumet kommer upp så att du kan få spy lite galla ur dig.
Citera
2024-08-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja nu rullar det på tack o lov. Men pinsamt om admins missade att uppdatera ssl...

Jag tror inte att de missade att uppdatera, för det nya certifikatet skapades 34 sekunder senare. Något måste ha gått snett vid uppdateringen.

Det märkliga var att jag fortfarande kunde posta med ett inkognitofönster, men inte ens läsa från ett vanligt webbläsarfönster.
Citera
2024-08-25, 17:45
Avslutad
Citat:
Man har idag inte kommit åt Forumet om man inte går med på att det kan vara lite susspekt.

Jag orkade inte kopiera min varning från min VPN så tar en annans varning.

"Ursprungligen postat av Yaroshenko
Någon har glömt uppdatera SSL-certifikatet för flashback.org-domänen. Det gick ut idag August 25, 2024 at 2:08:56 PM."
(FB) Den officiella forumbuggtråden

Hur korkade orkar ni vara?
Så ni har tre admins och två tekniker och INGEN fattar att man ska betala för sig?
Fem personer som är totalt pantade, på allvar?
Samtidigt så önskar att folk ska swishora i parti och minut?
På allvar?

Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Ja, det måste nog vara nåt av det mest pinsamma man sett på länge.

Passar det inte att ha tillgång till ett gratis forum med ytterst högt i tak så är ni välkomna att försvinna med hast. Adios.

Jag är tacksam för att forumet finns och köper att det kan uppstå administrativa problem emellanåt.
Citera
2024-08-25, 17:46
Medlem
Ok, forumet har gått från "total mongoloid mode" till att vara som vanligt. Eller om man inte hade vetat bättre hade man kunnat tro det är som vanligt...
Citera
2024-08-25, 17:49
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jamen visst - så mycket pengar som medlemmarna lägger i avgift så kan man verkligen kräva att det fungerar felfritt alltid och överallt .... eller kanske inte så nej.

Att missa att förnya ett SSL-certifikat är direkt slarv, det har ingenting med felfritt att göra - med sådant händer så klart ibland. För att jämföra med något du kanske förstår lättare, att glömma att förnya ett SSL-certifikat är typ som att glömma lyktorna på i sin bil så att batteriet är dött nästa morgon. Riktigt slarvigt och klantigt. Men ibland händer det.
Citera
2024-08-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Aftonbladet och Expressen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1286803
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/flashback-ligger-nere/

- Flashback forum låg nere. Användare som
försökte gå in på hemsidan möttes av ett
felmeddelande och kom inte in på sajten.
Det är oklart vad orsaken till felet var.

- Vid 17.30 fungerade forumet igen.
FB är viktiga nyhet på söndagen.

Jag tror dock det svors mer rejält ute i stugorna igår när ATG gick ner kl 16 på en lönehelg med megajackpott på V75.

(FB) Tråden om ATG
Citera
2024-08-25, 17:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Att missa att förnya ett SSL-certifikat är direkt slarv, det har ingenting med felfritt att göra - med sådant händer så klart ibland. För att jämföra med något du kanske förstår lättare, att glömma att förnya ett SSL-certifikat är typ som att glömma lyktorna på i sin bil så att batteriet är dött nästa morgon. Riktigt slarvigt och klantigt. Men ibland händer det.
Jag förstår att det handlar om slarv eller att man missat - däremot förstår jag inte att man som icke betalande får förmånen att delta på ett forum tror att man kan ställa krav på hur det skall skötas.
Citera
2024-08-25, 17:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du menar att företaget bakom denna sidan inte går med vinst?
Det är oväsentligt så länge du inte behöver betala för det.
Citera
2024-08-25, 17:57
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag förstår att det handlar om slarv eller att man missat - däremot förstår jag inte att man som icke betalande får förmånen att delta på ett forum tror att man kan ställa krav på hur det skall skötas.

Det är två ortogonala frågor och de har inte med varandra att göra. Google tar betalt för många av sina tjänster men gjorde en liknande miss:

https://globalnews.ca/news/2485677/google-paid-12000-to-the-guy-who-bought-google-com-for-a-minute/

Dvs, även om man betalar så kan man inte ställa krav på hur just denna fråga ska skötas, eftersom det rör sig om slarv. Detta är något som ska lösas oavsett betalande medlemmar. Men ibland blir det fel.

Att sedan Flashback-användare sitter och hittar på krav... vem bryr sig...
Citera
2024-08-25, 17:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det är två ortogonala frågor och de har inte med varandra att göra. Google tar betalt för många av sina tjänster men gjorde en liknande miss:

https://globalnews.ca/news/2485677/google-paid-12000-to-the-guy-who-bought-google-com-for-a-minute/

Dvs, även om man betalar så kan man inte ställa krav på hur just denna fråga ska skötas, eftersom det rör sig om slarv. Detta är något som ska lösas oavsett betalande medlemmar. Men ibland blir det fel.

Att sedan Flashback-användare sitter och hittar på krav... vem bryr sig...
Vi är överens.
Citera
2024-08-25, 18:04
Medlem
ej browser eller os relaterat?
provade flera olika kombinationer

nånting om hsts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto