2024-08-25, 13:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Skulle det ursäkta krigsbrott från någon sida?

Jag har aldrig sett dig kritisera någon enda sak Ryssland gjort.
Citera
2024-08-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Går fram snabbare än vad, Ukrainska soldater i kursk?
Är byar och mindre städer befästa i Kursk som i Donbas?
Citera
2024-08-25, 13:59
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Dom kanske försökte fly eller en del kanske letade efter anhöriga. Vad menar du, att det är ok att skjuta in i civila bilar för nöjes skull? Gäller samma tolerans för ryssarna i ukraina?

Spela inte dum! Du förstår exakt vad jag menar och jag följer båda sidor men litar inte på lögnare som exempelvis Lancaster. Däremot tycker jag det är viktigt att följa vad idioten ljuger om.

Det är ganska lätt att lägga pussel när man har alla pusselbitar.

För övrigt så gäller min fråga även civila Ukrainare. Vad fan gör de bland militära förband? Men shit happens när det väl händer! Det förstår nog både du och jag? Hade du lagt pussel själv hade du aldrig skrivit så som du skrev, men du är också en "jiddrare" likt Lancaster och det kan du förstås inte hjälpa!

Men å andra sidan så "kanske" du ändå har rätt med att de inte hade något annat val? Med tankar på att Ryssland stackars folk som behövde en korridor eller buss inte fick det. Tågen stoppade de omgående så inga stackars ryssar fick den hjälpen heller.
Senast redigerad av CanisMinor 2024-08-25 kl. 14:03.
Citera
2024-08-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Dessa bilder visar vad rySSland gjort. rySSland har en lång historia av att skjuta civila och mot civila bilar. Sen kommer Ukraina dit och ser vad rySSen gjort och nu vill du skuldbelägga Ukraina för rySSens brott. Normalt rySStroll tänk.
Det är nu 400 000 döda ukrainska soldater och ca 10 000 döda civila ukrainara so far och du säger att ryssarna riktar in sig på civila ukrainare..
Hur fan får du ihop den ekvationen?
Citera
2024-08-25, 14:08
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är nu 400 000 döda ukrainska soldater och ca 10 000 döda civila ukrainara so far och du säger att ryssarna riktar in sig på civila ukrainare..
Hur fan får du ihop den ekvationen?

Visa trovärdig källa på att 400 000 ukrainska soldater är dödade. Kan du inte det så är det inte lönt att besvara dina LÖGNER.
Citera
2024-08-25, 14:09
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En aspekt på det är att det oftast inte är Putin själv som hotar, han vill ha "deniability". -"Men det var ju inte JAG som hotade med kärnvapen".
Han hotade ju med kärnvapen redan i hot-videon han distribuerade när han invaderade Ukraina:

https://www.youtube.com/watch?v=BpYowSHNM1Y

Citat:
Ursprungligen postat av Dvärgen i Kreml
Den som försöker stoppa oss ska veta att det ryska svaret kommer komma omedelbart och leda till sådana konsekvenser för er att ni aldrig upplevt något liknande i er historia.

Svårt att slingra sig ur det hotet.
Citera
2024-08-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
För de gör helt rätt ju
Hoppas de utplånar alla Ukrainazzar

De flesta sk ukronazzar är döda sedan länge. Det är bara att åka hem till Ryssland och ta hand om de egna nazisterna som finns där. Då de är mycket fler i antal än vad Ukraina har så borde det vara en större prioritet
Citera
2024-08-25, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag har aldrig sett dig kritisera någon enda sak Ryssland gjort.
Då har du läst dåligt men visst är det mindre än för Ukraina. Ryssarna försöker ju hålla sig till militära mål. Ryssarna beskjuter inte kärnkraftverk, mördar civila politiker och journalister, spränger gasledningar för Tyskland, förbjuder kyrkor, bränner ner oppositionsledares hem och så mycket mer.

Sen gör ju ryssarna misstag som att ta alldeles för mycket som Kharkov i början med för lite manskap och sen överge befolkningen till sitt öde samt annat. Men ryssarna har ju försökt i alla fall att få till lösningar i många, många år men Kievregimen och NATO vägrar allt. Så går det när man har ledare i sitt land som bryr sig mer om Washington än sitt folk.
Citera
2024-08-25, 14:14
Medlem
Lawlines avatar
putlers dagar är räknade. Oligarker gillar inte att förlora sina pengar. Bäst att dra sig ur Ukraina och inse att han förlorade så kanske han får behålla livet ett tag till.

https://www.youtube.com/watch?v=VaaN0ZdI_do&t=1061s
Citera
2024-08-25, 14:14
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
De flesta sk ukronazzar är döda sedan länge. Det är bara att åka hem till Ryssland och ta hand om de egna nazisterna som finns där. Då de är mycket fler i antal än vad Ukraina har så borde det vara en större prioritet

En ny specialrapport om ryska nazistenheter i KGB-Putin armé.

Nazi units of Putin's army | Special Report
https://www.youtube.com/watch?v=PTcPonVsjns
Citera
2024-08-25, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Spela inte dum! Du förstår exakt vad jag menar och jag följer båda sidor men litar inte på lögnare som exempelvis Lancaster. Däremot tycker jag det är viktigt att följa vad idioten ljuger om.

Det är ganska lätt att lägga pussel när man har alla pusselbitar.

För övrigt så gäller min fråga även civila Ukrainare. Vad fan gör de bland militära förband? Men shit happens när det väl händer! Det förstår nog både du och jag? Hade du lagt pussel själv hade du aldrig skrivit så som du skrev, men du är också en "jiddrare" likt Lancaster och det kan du förstås inte hjälpa!

Men å andra sidan så "kanske" du ändå har rätt med att de inte hade något annat val? Med tankar på att Ryssland stackars folk som behövde en korridor eller buss inte fick det. Tågen stoppade de omgående så inga stackars ryssar fick den hjälpen heller.
Du skrev som du skrev och jag svarade. Mer än så kan jag inte göra med ditt pusselläggande för man skjuter helt enkelt inte civila i civila bilar. Jag ser inte på Lancaster för han är helt enkelt barnslig så jag kan inget säga om hans upplägg. Jag såg en drönarvideo på telegram som var mycket tydlig.
Citera
2024-08-25, 14:18
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
En ny specialrapport om ryska nazistenheter i KGB-Putin armé.

Nazi units of Putin's army | Special Report
https://www.youtube.com/watch?v=PTcPonVsjns

Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Tack!

Här är en annan från igår.

The Russian army has units of Nazis. They come to fight in Ukraine. They have numerous swastika tattoos on their bodies. They do not hide their sadistic inclinations. Nazism is simply absorbing Russian troops. It was 'denazification' that became one of the pretexts for a full-scale invasion of Ukraine. But everything turned out that the so-called SMO includes combat units of Russian neo-Nazis - convinced Hitler fanatics who hate Ukrainians. The Kremlin itself has been cultivating and feeding the neo-Nazi monster in Russia for years. And Putin's propaganda tirelessly glorifies these sadists and thugs.

https://www.youtube.com/watch?v=PTcPonVsjns&t=316s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in