2024-08-25, 06:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppaida
Så, ska man få henne att vilja känna sig speciell eller inte?

Eller är det olika från tjej till tjej?

Varför hänger jag på det här udda forumet ens? Med en massa gubbar.

Som jag skrev igår, då på ett skämtsamt vis, så har du teoretiskt greppat någonting om hur du får den andre att känna sig speciell och samtidigt ha respekt för dig och din "coolhet". De flesta kvinnor, men inte alla, behöver känna sig underlägsna för att fortsätta vara attraherade av en man. Det är erfarenhetsbaserad kunskap jag ger dig nu. Ingen kommer att säga som det är, och det finns undantag. Själv avskyr jag allt som bossar runt, men tyvärr finns det ett helt myller av personer som bossar runt i lönndom och därför har jag mycket erfarenhet av det trots att jag verkligen försöker undvika dominans. Men jag är undantaget som bekräftar regeln. Kvinnor vill ha en kombination av att bli lyssnade på och att bli dominerade ytligt sett. I själva verket är det kvinnorna som styr det mesta i alltifrån dejting till familj. Jag skulle aldrig kunna leva med en normalfördelad kvinna eller den sortens man hon väljer. Lyckligtvis finns andra alternativ.
Citera
2024-08-25, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Som jag skrev igår, då på ett skämtsamt vis, så har du teoretiskt greppat någonting om hur du får den andre att känna sig speciell och samtidigt ha respekt för dig och din "coolhet". De flesta kvinnor, men inte alla, behöver känna sig underlägsna för att fortsätta vara attraherade av en man. Det är erfarenhetsbaserad kunskap jag ger dig nu. Ingen kommer att säga som det är, och det finns undantag. Själv avskyr jag allt som bossar runt, men tyvärr finns det ett helt myller av personer som bossar runt i lönndom och därför har jag mycket erfarenhet av det trots att jag verkligen försöker undvika dominans. Men jag är undantaget som bekräftar regeln. Kvinnor vill ha en kombination av att bli lyssnade på och att bli dominerade ytligt sett. I själva verket är det kvinnorna som styr det mesta i alltifrån dejting till familj. Jag skulle aldrig kunna leva med en normalfördelad kvinna eller den sortens man hon väljer. Lyckligtvis finns andra alternativ.

Så då är jag inte helt fel ute ändå. 🙂

Men det känns ändå som att något saknas. 🤔

Ditt inlägg försvann förresten..
Citera
2024-08-25, 08:32
Avslutad
Citat:
Så då är jag inte helt fel ute ändå. 🙂

Men det känns ändå som att något saknas. 🤔

Ditt inlägg försvann förresten..

Jo, jag såg att mitt inlägg försvann. Såg tråden igen och tänkte att jag ville skriva igen, nu utan att det gick under tramskvoten.

Vad menar du med att något saknas? Gör så som du beskriver så kommer en normalfördelad kvinna att nappa.
Citera
2024-08-25, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Alla människor vill ha beröm.
Ge mycket beröm till brudar utan att det verkar ihåligt - det måste vara trovärdigt.
---------------
Trovärdigheten får du genom att visa på att påståendet är sant
- du har verkligen tänkt igenom detta
- just det där med att det skall vara fikon i spaljen tycker jag tyder på en ovanlig begåvning
- vad gör din far? Ingenjör? ja du har verkligen förmåga till att vara kreativ men samtidigt vara konkret så att det går att förverkliga! Är du lik din far till sättet i detta avseende? ja det är en imponerande egenskap.
Har man förbar hos polaren med några nya brudar så efter en halvtimme vill hon inte gå på baren med de andra utan tycker att vi skall stanna kvar i lägenheten och snacka mer på tu man hand en stund till
- vi kommer senare!
Jisses vilket läge.
---------------
det är mycket svårt att värja sig från beröm
det är mycket lätt att tycka om den som ger beröm
Mycket bra råd. Funkar på män också.
Citera
2024-08-25, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Mycket bra råd. Funkar på män också.

Bra råd men folk kan bli misstänksamma om det inte är genuint. Nyckeln är att inte underskatta den man vill vinna med beräknande smicker.
Citera
2024-08-25, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Bra råd men folk kan bli misstänksamma om det inte är genuint. Nyckeln är att inte underskatta den man vill vinna med beräknande smicker.
Handlar mer om att få motparten att känna sig sedd och bekräftad. Lyssna aktivt, ställ nyfikna följdfrågor.
Citera
2024-08-25, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Handlar mer om att få motparten att känna sig sedd och bekräftad. Lyssna aktivt, ställ nyfikna följdfrågor.

Ja! När man är intresserad av och nyfiken på varandra går det av sig självt. Om den ena är mer avvaktande bör man tagga ner lite. Play it cool, för att fortsätta på det spåret.
Citera
2024-08-25, 09:08
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Vad tror ni om min teori?

Tjejer vill gärna tro att allt man drömmer om i livet ska besannas.

Det hade ju varit något, men det är inte realistiskt.

Men de vill gärna tro det.

Utifrån det, om det så gäller att bo i ett grönt, förnybart, miljövänligt områdedär allt och alla får plats, eller om det så är att se alla hörn och kanter av världen. Som exempel.

Jag tror, att tricket att få de att vilja hoppa bock 😀, det är att helt enkelt låta de prata om sig själva, om sina drömmar, hur orealistiska de än må vara, och få det att låta som att det faktiskt är en bra och genomförbar idé. Lyssna och munnen gå på de.

Samtidigt som man visar att i slutändan är det man själv som är coolare än henne.

De vill ju känna sig speciella, och det kanske var det som var det speciella, att någon attraktiv lyssnade och "bekräftade" ?

Vad tror ni?

Det här är bara en teori jag har, inget annat.

Jag tror inte jag knäckte Da Vinci koden, men ändå.

Hade jag varit ung igen så hade jag som kvinna aldrig haft den drömmen. Min dröm har alltid varit att bo i Frankrike med en fransman i någon by där.

Vad jag skulle älska livet föreviga att få bada och njuta av den värmen som södra Frankrike har men också bo med en snygg fransman.

Inget förnybart eller modern stad
Nej fyfan.. Kyrkan bredvid som vi går till

Det hade fan varit något som jag ser fram emot varje dag
Citera
2024-08-25, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Hade jag varit ung igen så hade jag som kvinna aldrig haft den drömmen. Min dröm har alltid varit att bo i Frankrike med en fransman i någon by där.

Vad jag skulle älska livet föreviga att få bada och njuta av den värmen som södra Frankrike har men också bo med en snygg fransman.

Inget förnybart eller modern stad
Nej fyfan.. Kyrkan bredvid som vi går till

Det hade fan varit något som jag ser fram emot varje dag

Ni hade varit som en tavla på ett konstgalleri.
Citera
2024-08-25, 09:31
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

Jag är till och med villig att äta sniglar om jag får gifta mig med en man i södra Frankrike för att få bo i hans lilla by och få ta del av hans lilla familj, kultur och värderingar bara för att få bada och leva i värmen nära kyrkan

Ett skitliv med moderna hus, bil, båt och Instagram holokies/flashiga hus är inte för mig.
Citera
2024-08-25, 09:32
Avslutad
Citat:

Ni hade varit som ett gammalt foto i bakgrunden på en pizzeria i Skövde.
Citera
2024-08-25, 09:34
Avslutad
Citat:
Pratar om alla tjejer.
Då kan du räkna bort den här tjejen. För jag vet att verkligheten är annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in