Det här kommer bli det sista inlägget från mig angående detta då du varken har presenterat tillräckligt konkreta bevis för dina påståenden samtidigt som jag anser att du har en svartvitt syn där du endast accepterar argument som passar det du tror på. Lägg till en allmänt näsvist dryg attityd som omöjliggör att du och jag skulle tillsammans gå igenom fakta och väga olika alternativ mellan varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Självklart gör jag det och jag är i gott sällskap. Flertalet av de tyngre internationella "antisemiterna" delar mitt ställningstagande, nu senast en av de viktigaste svenska nationalisterna, Daniel Friberg. Varför ni i NMR fortfarande så benhårt håller fast vid judenarativet kan man verkligen fråga sig.
Det finns fördelar och nackdelar med att antisemiter inte debatteras med av etablissemanget. Fördelen är att diskussioner inte spårar ut i onödiga långdragna frågeställningar. Nackdelen är att tankarna som uppstår inom den antisemitiska gruppen ibland blir mer permanenta och ingen ifrågasätter om man verkligen har rätt i sina påståenden för det kanske används i propagandistiska syften samt att man kanske inte vill ägna en massa tid att debattera den egna kanten då man hellre lägger krut på fienden.
När du därför använder auktoritetsargument om att "större" antisemiter tror på det så får det ingen verkan på mig och jag har inga problem att diskutera frågan med dem för att stötta och blöta argumenten. Anledningen till att jag har lagt i mig den här gången är för att nu vet jag att om du någonsin skulle bjudas in för att försvara dina påståenden om en judisk konspiration så skulle du krossas av en intelligent person på till exempel TV och det skulle i sin tur se väldigt dåligt ut för oss övriga.
Citat:
Du rationaliserar. Det som framförs är ingen tes utan en objektiv analys av data som pekar på onormal handel på den israeliska börsen. Det finns således noll subjektivitet inblandat här.
Ingenstans har jag påstått att detta enskilt 100% bevisar mitt påstående. Däremot är det en starkt indikation i kombination med annan information som tillsammans stärker misstankar mot judarna i Israel.
LOL angående det fetade. Jag bad dig tidigare att framföra de argument som du tyckte var starkast, mest för att jag redan då ögnat igenom rapporten "Trading on Terror?" som länkades av Fria Tider. Jag tror du är en "nyhetsläsare" en person som läser rubrik, ingress och brödtext. Jag tror inte du har läst rapporten för då hade du sett att professorerna satt ett frågetecken i deras rubrik och att den typen av handel har förekommit tidigare under det föregående året. Du hänvisade till The Telegraph som skrev att de möjligtvis skulle ha tjänat 100 miljoner dollar på detta, Alectaförlusterna uppgick till 20 miljarder svenska kronor, alltså tjugo gånger högre än vinsterna på din påstådda konspiration.
Citat:
Påståendet att Hamas skulle blankat dessa aktier är inte bara befängt utan faller på sin egen orimlighet då det lätt skulle användas som bevis mot Hamas och deras finansiärer. Den tesen är minst trolig i detta sammanhang och grundas bara på vilda spekulationer från din sida och helt meningslös att ens diskutera.Ingen aning och har inte sett några sådana varningar. Jag grundar mina åsikter på vad jag kan observera och det betydelsefulla i sammanhanget är att andra stater varnat Israel vilket inte tillhör vanligheterna.Du får ursäkta men att jämföra jordens undergång med empiriskt grundade och förutsägbara geopolitiska skeenden är ju inte seriöst någonstans. Hur många gånger har jorden gått under och hur många gånger har israel/judar "falskflaggat". Do the math!
Det är bara orimligt om man går runt och tror på att judarna är allsmäktiga. Angående det fetade, du har ingen som helst aning om hur många varningar Israel får av andra nationer. Det är ingen information du har tillgång till men det är symptomatiskt för den ständiga nyhetsläsaren att slänga ut sig sådana påståenden för att verka smart inför gruppen när man egentligen är den mest lurade av alla då man ständigt matar sig med information som är kontrollerat av redaktörer med sympatier för judar.
Angående det kursiverade, jag förde fram att Israel inte kan reagera på alla som larmar till dem då det av naturliga skäl är många falsklarm, du börjar prata om hur många gånger israel/judar gjort saker under falsk flagg.
Citat:
Dessutom bör du vara införstådd med att sionism inte är en passiv rörelse utan expansiv och drivs av konflikteskalering. Finns ingen konflikt så skapas den. Utan eskalering och expansion är sionismen död. Där har du en stor del av motivbilden och allt som skett efter 10/7 har givit judarna carte blanche att fullfölja sina planer om storisrael. Det logiska är således att man lät det ske.Men snälla nån. Tillvägagångssättet blev ju känt av de varningar som utfärdades. Om man nu trots det föreställt sig samma skeende blir ju mitt argument än mer solklart.Nej, du tänker helt skevt. Det handlar inte om att höja beredskapen eftersom den alltid är hög då det är allmänt känt att detta är en av världens mest bevakade gränser. För att Hamas helt på egen hand skulle överlistat en sådan gränsbevakning krävs det en smärre kollaps av säkerheten vilket absolut inte är sannolikt.
Israel har inte fått någon carte blanche att skapa storisrael, snarare har de stött på internationellt motstånd som jag inte sett medan jag var politiskt aktiv, t.om. USA har rykt dem lite i örat. Hade de haft en carte blanche så hade Gaza varit rensat redan nu men det är det inte och för man fram teorier om att Hamas motattack skulle varit accepterad, ja då kan man väl lika bra kunnat skapa en falsk flagg på Västbanken för att ta hand om palestinierna där under samma konflikt? Du som pratar om logik för att semantiskt stärka dina påståenden, vore inte det mest logiskt att knyta ihop säcken under samma konflikt om man nu utan problem kan skapa falsk flagg-attacker?
Citat:
Frågan är snarare om det som orsakade kollapsen var att IDF och hela den israelitiska säkerhetsapparaten tog helgledigt eller om de medvetet drog ner säkerheten för att låta Hamas "terror" bli en förevändning att eskalera sin sionism. Där du väljer att köpa det judiska narrativet väljer jag det mer empiriskt grundade och judemedvetet korrekta.Återigen för du fram officiella judiska tomte-ursäkter till attacken.
Vad tror du sannolikheten är att det automatiserade elektroniska säkerhetssystemet också tog helgledigt på Sukkot.
Magal’s smart fence formed part of an integrated system of concrete barriers, high-tech sensor systems, automated machine-gun nests and observation towers dubbed the “Iron Wall” by some Israelis in tribute to a term coined by the radical Zionist pioneer Zeev Jabotinsky. By the time of its completion in 2021, the Gaza border fence and the system of controls supporting it were deemed impenetrable. The more than 2 million Palestinians trapped behind the barrier were put out of sight and mind of the Israeli public.
Under this system, every inch of the Gaza Strip was routinely surveilled by drones, satellites and spy balloons known as aerostats. All communications were forcibly routed through Israel and monitored. In case Palestinian militant groups thought to fire rockets over the fence, even the sky was guarded by the U.S.-funded missile defense system known as Iron Dome"Man behöver inga militära kunskaper för att fatta att det inte tar timmar för att bemöta en gränsöverskridning vid världens mest övervakade gräns. För många onormala skeenden i ett och samma sammanhang pekar nästan uteslutande på fult spel. I det här fallet fult spel som Hamas inte bevisats ha någon som helst kapacitet att organisera.
Tala för dig själv. För den med bara lite basal kunskap om hur sionismen verkar är det inte alls svårt att förstå dess politiska strävanden. Teoretiska exempel är helt ointressanta när det finns historiska exempel, konkreta orsakssamband, motivbilder, och bevisade lögner att luta sig mot.
Varför väljer du och NMR att lita på världens mest förljugna och subversiva folkgrupp när man enkelt kan genomskåda dem med eras egna lögner?Min eller någon annans personliga tro har inget med huruvida Israel lät 10/7 ske medvetet eller inte. Att NMR köper judiska narrativ om den händelsen är däremot högst relevant.
Jag bad dig presentera var du hade fått det ifrån med vetskapen redan om var du hade fått det ifrån, för jag judglade det direkt. Det citatet går till tre platser enligt joogle. Ditt inlägg, ett engelskt ateistiskt forum som länkar till en artikel från New Lines Magazine som förövrigt är den tredje träffen. Artikeln är skriven av James Rosen-Birch, en jude.
https://newlinesmag.com/argument/how-changes-in-the-israeli-military-led-to-the-failure-of-october-7/
https://x.com/provisionalidea/status/1819192176175186424
Systemet som han tar upp är sålt av en judisk vapenförsäljare vars skryt lyfts fram direkt i artikeln. Efter att ha läst de styckena du valde att citera och artikeln så är min enda slutsats att du antingen är för ignorant för att förstå när du utsätts för judisk propaganda, alternativt att du var medveten om det och därför inte länkade i texten för att du ser det som acceptabelt att använda judisk propaganda som stärker din teori. Redan i vår inledande diskussion så påpekade jag att du valt att lyfta fram judiska källor och nu gör du det igen. Det som är mest tröttsamt men samtidigt dråpligt är att det är du som ständigt hugger och attackerar Nordiska motståndsrörelsen för att anamma det som du ser som ett judiskt narrativ när organisationen egentligen inte mig veterligen har tagit ställning i den här specifika frågan. Samtidigt är det du som ständigt använder judiska källor för att stärka din tes och framförallt judisk propaganda om judisk överlägsenhet såsom i det ovanstående exemplet.