2024-08-24, 02:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Idealiskt är det frågan om forskare som inte påverkar sin undersökning för egen eller andras vinning, och som helt opartiskt skapar ny värdefull kunskap.
Det gäller att skilja vetenskap från ideologi (politiska åsikter, religiösa åsikter och lobbyverksamheter). En forskare ska studera verkligheten och inte låta sig påverkas.

Det krävs alltså öppenhet, det vill säga att man deklarerar vilka kopplingar man har till organisationer och intressen, som rimligen skulle kunna påverka slutsatserna.

Vilket man brukar göra om man tittar på seriösa plattformar som PubMed.
Citera
2024-08-24, 02:23
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Kan ni bara personangrepp?
Du vill de ska göra ytterligare forskning än den långtidsstudier de redan gör. Så ja, du ställer krav på dem och då är det högst rimligt att du betalar det eller hur?

Nej vänta nu, jag har inte ställt några krav på någon, så du hittar på. Annars får du visa vart jag i mina texter ställer några krav.

Jag har däremot påstått att mRNA-vaccinet inte genomgått långtidsstudier, men det är inte samma sak som krav, och det har inget att göra med kopplingen vaccin och autism, det som du ville se mig presentera forskning på.

Förstår du nu?

Citat:
Måste fråga, vad får du ut av din härskarteknik att gå till personangrepp i tid och otid? Är det verkligen ditt enda sätt att försöka göra din röst hörd?

Det är inga härskartekniker, utan jag beskriver vad jag ser, och det är att du använder alla trix i troll-lådan för att inte vara intellektuellt hederlig i debatten, bland annat genom att inte svara på besvärliga frågor. Du slingar dig hela tiden undan.

Citat:
Du får nog ta i lite mer i så fall för det du kör med är på lågstadie/Trump-nivå.

Så vad är det här om inte härskartekniker? Du anklagar andra för det du sysslar med själv. Det är hyckleri.

Citat:
Enligt dig är ju alla partiska utom de som påstår sig vara läkare och säger de vet många av sina patienter som magiskt fått autism.

Det finns ingenstans där jag skrivit det utan du hittar på nu igen.
Citera
2024-08-24, 02:30
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilket man brukar göra om man tittar på seriösa plattformar som PubMed.

Har du verkligen läst all publicerad forskning i PumMed och kunnat avgöra att det är frågan om oberoende forskning?
Citera
2024-08-24, 09:50
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nej vänta nu, jag har inte ställt några krav på någon, så du hittar på. Annars får du visa vart jag i mina texter ställer några krav.

Jag har däremot påstått att mRNA-vaccinet inte genomgått långtidsstudier, men det är inte samma sak som krav, och det har inget att göra med kopplingen vaccin och autism, det som du ville se mig presentera forskning på.

Förstår du nu?

Det är inga härskartekniker, utan jag beskriver vad jag ser, och det är att du använder alla trix i troll-lådan för att inte vara intellektuellt hederlig i debatten, bland annat genom att inte svara på besvärliga frågor. Du slingar dig hela tiden undan.

Så vad är det här om inte härskartekniker? Du anklagar andra för det du sysslar med själv. Det är hyckleri.

Det finns ingenstans där jag skrivit det utan du hittar på nu igen.

Det pågår en långtidsstudie, du kräver att den ska testa det du vill trots att det finns massor av rapporter som konstaterat det du vill veta.

Så ditt krav är löjligt och vill du de gör detta igen så lär du få betala dem att göra det.

Att kalla folk för apa för att få tyst på personen är fan nästan definition av härskarteknik. Du slänger dig med hela arsenalen vackra ord mot din motståndare, det är härskarteknik.

Att just DU vill att det ska gjorts långtidsstudier innan release får stå för dig för det är inte så det går till. Detta vet du men det passar ju inte in i din desinformation.
Citera
2024-08-24, 15:50
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Det pågår en långtidsstudie, du kräver att den ska testa det du vill trots att det finns massor av rapporter som konstaterat det du vill veta.

Så ditt krav är löjligt och vill du de gör detta igen så lär du få betala dem att göra det.

Fortfarande, jag har inte ställt några krav utan du hallucinerar om du tror det.

Du får börja visa vart jag ställer krav på vaccinindustrin annars avfärdar jag det du skriver som svammel i fortsättningen.

Citat:
Att kalla folk för apa för att få tyst på personen är fan nästan definition av härskarteknik. Du slänger dig med hela arsenalen vackra ord mot din motståndare, det är härskarteknik.

Ja du uttrycker dig otydligt som en apa, sedan när användarna påpekar att de inte förstår dina texter så börjar du insinuera att de är dumma. Men du är inte bara en apa utan även en hycklare, eftersom du använder nidord själv, och dessutom gaslightar du när du inte kan bemöta mig i skrift.

Citat:
Att just DU vill att det ska gjorts långtidsstudier innan release får stå för dig för det är inte så det går till. Detta vet du men det passar ju inte in i din desinformation.

Skriv inte utifrån massiv okunskap. Långtidsstudier är inte bara vad jag vill utan det är av helt avgörande betydelse att man känner till långtidseffekterna av vacciner (speciellt experimentmediciner). Om inte, då kan oerhört många människor dö och bli sjuka framgent, och det helt utan att de fått göra ett informerat val. Sådana här experiment på människor är förbjudet i enlighet med nürnbergkonventionen.

Jag tar med några punkter i nürnbergkonventionen så att du kan se vart makthavarna och vaccinindustrin fallerade astronomiskt, pga starka lobbygrupper (dvs. total korruption).

Passa på att lär dig någonting någon gång du också.

Delar av nürnbergkonventionen.

1. Individens frivilliga samtycke är absolut nödvändigt. Detta innebär att individen ska ha laglig kapacitet att ge sitt samtycke, ska därmed ha rätten att använda sig av sitt fria val utan några som helst påtryckningar, vilseledning eller andra former av påverkan; individen ska ha tillräcklig kunskap och förståelse i sakfrågan för att kunna ge sitt informerade samtycke. Detta innebär att individen ska ha tillgång till all känd kunskap och kända risker som det kan medföra att delta i experimentet. Ansvaret för att deltagarens samtycke är informerat och fullgott vilar på den som initierar experimentet.

5. Inga experiment skall utföras om anledning finns att tro att död eller skador som ger men för livet kan inträffa.

6. Riskerna får aldrig vara större än den potentiella nyttan för mänskligheten.

10. Experimentledaren måste avbryta experimentet omedelbart om risker för försökspersonens hälsa föreligger.
Citera
2024-08-24, 20:12
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Fortfarande, jag har inte ställt några krav utan du hallucinerar om du tror det.

Du får börja visa vart jag ställer krav på vaccinindustrin annars avfärdar jag det du skriver som svammel i fortsättningen.

Ja du uttrycker dig otydligt som en apa, sedan när användarna påpekar att de inte förstår dina texter så börjar du insinuera att de är dumma. Men du är inte bara en apa utan även en hycklare, eftersom du använder nidord själv, och dessutom gaslightar du när du inte kan bemöta mig i skrift.

Skriv inte utifrån massiv okunskap. Långtidsstudier är inte bara vad jag vill utan det är av helt avgörande betydelse att man känner till långtidseffekterna av vacciner (speciellt experimentmediciner). Om inte, då kan oerhört många människor dö och bli sjuka framgent, och det helt utan att de fått göra ett informerat val. Sådana här experiment på människor är förbjudet i enlighet med nürnbergkonventionen.

Jag tar med några punkter i nürnbergkonventionen så att du kan se vart makthavarna och vaccinindustrin fallerade astronomiskt, pga starka lobbygrupper (dvs. total korruption).

Passa på att lär dig någonting någon gång du också.

Delar av nürnbergkonventionen.

1. Individens frivilliga samtycke är absolut nödvändigt. Detta innebär att individen ska ha laglig kapacitet att ge sitt samtycke, ska därmed ha rätten att använda sig av sitt fria val utan några som helst påtryckningar, vilseledning eller andra former av påverkan; individen ska ha tillräcklig kunskap och förståelse i sakfrågan för att kunna ge sitt informerade samtycke. Detta innebär att individen ska ha tillgång till all känd kunskap och kända risker som det kan medföra att delta i experimentet. Ansvaret för att deltagarens samtycke är informerat och fullgott vilar på den som initierar experimentet.

5. Inga experiment skall utföras om anledning finns att tro att död eller skador som ger men för livet kan inträffa.

6. Riskerna får aldrig vara större än den potentiella nyttan för mänskligheten.

10. Experimentledaren måste avbryta experimentet omedelbart om risker för försökspersonens hälsa föreligger.

DU ställer krav på att mm an ska forska om ditt favoritomtåde att dessa orsakar i topic nämnda sjukdomar. Det har och görs redan men du vill inte acceptera dessa.

Du vill att det görs en långtidsstudie innan du går till allmänheten och detta har aldrig gjorts vilket du vet. Så varför denna besatthet nu?
Citera
2024-08-24, 21:42
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix
Oj, AP News artikeln länkade Amish autism studien.

https://imfar.confex.com/imfar/2010/webprogram/Paper7336.html

https://publications.aap.org/pediatrics/article/128/1/79/30323/Underimmunization-in-Ohio-s-Amish-Parental-Fears

Problemet med idioter av din kaliber är att ni är såpass korkade att ni inte kan läsa studier. Så ni går till valfri mediasida som sammanfattar den på ett sätt som du kan ta in, så du sedan får känslan av att du är informerad och utbildad.

Ta nu och titta på Amish vaccineringsstudie, och finn vilka biases man inte har kunnat undvika genom deras val av metodik. Fokusera även på hur 65% av alla som tillfrågades valde att inte svara alls, vilket enbart 35% gjorde.

Vad tror du blir resultatet av något liknande? Sätt dig ner och tänk lite nu för en gångs skull i ditt liv.

Ja och?? Vad jag påpekade var att du hänger upp det på en gammal studie och att det fanns flera.

Ja där slog Dunning Kruger till och projiceringen till. Om man tittar på de andra studierna så ser man att du höftar till från antivaccinkällor, för du har inte läst en enda vetenskaplig studie, än mindre förstår logik eller statistik.

Det var ingen bias, utan transparent så redovisades detta hur många som frågats, hur många som svarade. Resultatet blir att man visar bland gruppen som svarat att man låter vaccinera barn i den utsträckning som redovisas utifrån svaren. De som inte svarade ger varken stöd för din eller min tes.

Men det påstods först att Amishbarn inte vaccinerades eller hade autism, till mycket lägre, men inget av det har du eller de andra som inte pålästa kunnat visa på. Utan presenterar devisen det som inte syns stöder oss.

Jorå jag har tänkt. Du har bara återigen visat på att du har ingen kunskap och litar blint på antivaccin lobbyn och kan inte visa upp en enda studie där kopplingen vaccin och autism kan göras.

En idiot kan gissa vad som helst, så jag lämnar det där!
Citera
2024-08-24, 21:49
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Första länken har ingen referenser till studier
References

[2]:

[3]:

[4]:

[5]:

[6]:

Andra länken har referenser till " studier " som " studerar estimates " alltså inte fakta

Orkar inte lösa de andra ikväll men antar att dom är av samma skrot

Länka gärna en studie som bevisat motsatsen

Jag blir gärna motbevisad men då får man faktiskt komma med bevis 👌

Nej du blir inte gärna motbevisad då du ett inte själv kan söka namn och studietitlar om länkarna försvunnit i den första länken.

I den andra så är det en studie som har estimering i titeln, sedan orkade du inte utmana det obefintliga intellektet, utan köper blint antivaccinlobbyn.

Inte du heller lyckas visa studier som kopplar vaccin och autism.
Citera
2024-08-24, 22:17
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
DU ställer krav på att mm an ska forska om ditt favoritomtåde att dessa orsakar i topic nämnda sjukdomar. Det har och görs redan men du vill inte acceptera dessa.

Nej jag ställer inga krav alls. Du måste visa vart i mina inlägg det står, för annars hittar du på allting.

Citat:
Du vill att det görs en långtidsstudie innan du går till allmänheten och detta har aldrig gjorts vilket du vet. Så varför denna besatthet nu?

Du uttrycker dig inte grammatiskt korrekt, vilket gör din text ovan något kryptisk.

Jag tycker att långtidsstudier (Fas 3 och 4) är viktigt för att undvika brott mot Nürnbergkonventionen. Vi skall inte upprepa historiska misstag från en ökänd Nazi-doktor, har vi ju fått lära oss.
Citera
2024-08-24, 22:29
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nej jag ställer inga krav alls. Du måste visa vart i mina inlägg det står, för annars hittar du på allting.

Du uttrycker dig inte grammatiskt korrekt, vilket gör din text ovan något kryptisk.

Jag tycker att långtidsstudier (Fas 3 och 4) är viktigt för att undvika brott mot Nürnbergkonventionen. Vi skall inte upprepa historiska misstag från en ökänd Nazi-doktor, har vi ju fått lära oss.

Vad du tycker är piss värt, det är du medveten om väl?
Vad lagen säger gäller alltid framför ditt tyckande.

Du tycker de ska utreda vaccin för sjukdomar i topic men detta har gjorts och görs redan.
Citera
2024-08-24, 22:44
Medlem
Citat:
Vad du tycker är piss värt, det är du medveten om väl?
Vad lagen säger gäller alltid framför ditt tyckande.

Du tycker de ska utreda vaccin för sjukdomar i topic men detta har gjorts och görs redan.

Hej igen,
Nu är de ju så att vi inte testar vaccin emot saltlösning för att se sjukdomarna vaccinen ger. Det vet du ju redan om vännen😇
Vi testar emot andra vaccin som aldrig testas emot saltlösning för säkerhet
Vi testar emot aluminium salt som aldrig testats emot saltlösning för säkerhet
Vi har aldrig testat emot adjuvents emot saltlösning för sökerhet

Exakt vilka studier har vi bekräftat att vaccin är säkra ?
Citera
2024-08-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja och?? Vad jag påpekade var att du hänger upp det på en gammal studie och att det fanns flera.

Ja där slog Dunning Kruger till och projiceringen till. Om man tittar på de andra studierna så ser man att du höftar till från antivaccinkällor, för du har inte läst en enda vetenskaplig studie, än mindre förstår logik eller statistik.

Det var ingen bias, utan transparent så redovisades detta hur många som frågats, hur många som svarade. Resultatet blir att man visar bland gruppen som svarat att man låter vaccinera barn i den utsträckning som redovisas utifrån svaren. De som inte svarade ger varken stöd för din eller min tes.

Men det påstods först att Amishbarn inte vaccinerades eller hade autism, till mycket lägre, men inget av det har du eller de andra som inte pålästa kunnat visa på. Utan presenterar devisen det som inte syns stöder oss.

Jorå jag har tänkt. Du har bara återigen visat på att du har ingen kunskap och litar blint på antivaccin lobbyn och kan inte visa upp en enda studie där kopplingen vaccin och autism kan göras.

En idiot kan gissa vad som helst, så jag lämnar det där!

Antivaccinkällor? Du menar vetenskapliga studier?

Så du förstår inte ens vad för bias som sker om enbart en liten del av de tillfrågade svarar?

Som sagt, du är en idiot. Att Amish vaccinerar mindre och har mindre autism är vedertagna faktan, som även studien du länkade tydligt påvisar, om du hade kunnat läsa den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in